Jag började kura min 14-månaders dotter igår kväll. Hon somnade efter ca 30 minuter vid 19.00, då efter rejäla och högljudda protester. Hon vaknade igen vid 22-snåret, och då tog det jättelång tid innan hon somnade hon, ca en och en halvtimme. När hon väl somnade om sov hon ända tills 06.40. Då skrek hon så jag solfjädrade tills hon inte skrek mer, sen tod jag upp henne (vår morgontid är 07.00)
Jag har hållt alla matider idag, och hon somnade vid 11.45 efter en kvart, och sov till 12.50, hon skrek inte när hon vaknade så jag plockade upp henne då. Gjorde jag rätt i det?
Ikväll när jag skulle lägga henne så tog det nästan 50 minuter! Är inte det värsta bakslaget så säg? Till slut solfjädrade jag henne till hon i princip sov, sen ramsade jag mig ut. För visst ska man solfjädra ett ban som är över året?
Jag som trodde det skulle ta mycket kortare tid. Vad kan jag ha gjort för fel? Kan jag ha ramsat och solfjädrat för tätt? Det känns dock som hon har varit ganska ledsen mycket så jag har liksom inte kunnat låta bli. Dessutom vaknade min 3,5-åriga dotter av tumultet och undrade vad som pågick. Min man involverar jag inte ens i kurandet, han är så blödig
Mycket tacksam för lite expertråd. Jag är helt frälst på kuren, har läst boken flera gånger nu!