Fram tills för ca 2 veckor sen så hade vi inga problem. Hon somnade själv i sin säng utan problem och hon vaknade 2 gånger/natt då jag ammade och la tillbaka henne i sin säng. Men så började hon strula när vi åkte till landet och det blev lite andra rutiner. Nu kan hon oftast inte somna själv på kvällen, hon börjar skrika och blir till slut jätteledsen. Hon vaknar dessutom fler gånger på natten. Hon har napp, som jag har börjat stoppa in på natten i stället för att amma. Men det känns ju inte som en jättebra lösning heller.
Så nu har jag beställt SHN-boken och håller på att läsa för fullt här på forumet. I dag är 4:e dagen som jag ska skriva upp hur hon äter och sover, så att jag utifrån det kan skapa ett schema som passar henne.
Skulle vara skönt att börja så fort som möjligt med kuren, men om jag fattat det rätt så är det viktigt att man inte reser bort utan håller sig hemma tills uppföljningsveckan är över? Min sambo har semester v 29-31 och vi har inte bestämt något, men tänker ev göra lite småresor beroende på väder och annat. Så det bästa är väl att börja efter hans semester, så att vi kan vara hemma i lugn och ro. Får väl passa på att plugga så allt sitter i ryggmärgen
Bör jag ta bort nappen redan nu eller vänta tills jag kör igång på riktigt? Vet inte riktigt hur jag ska få henne att somna om just nu annars
Ett schema jag funderar på är:
7.00 vakna och amma
9-9.45 sova i vagnen
11.00 smakispuré + amning
12-13.30 sova i vagnen
15.00 amning
15.30-16.15 sova
18.00 gröt
19.00 kvällsslurk amning + sova natt
De tider jag har att passa efter sommaren är dottern som går på dagis tre dagar i veckan 9-14. Det funkar ju bra med första sovpasset men sen när jag ska hämta henne så får Elin helt enkelt vara vaken. Vi har 5 min gångväg så det är inte så långt. Hon kan ju så småningom sitta upp i vagnen eller sitta i bärselen. Verkar schemat ok eller bör jag ändra på något?
Tar tacksamt emot råd och tips om vad jag ska tänka på innan vi kör igång kuren!
//Helen