Hon är helt inne på att gå ned i vikt, och hon är INTE tjock
JO, hon har större kroppshydda än de andra tjejerna i klassen, och hon väger mer. J är en sann idrottstjej och har alltid varit. Träningsnarkoman blev hon på kuppen....
Hon håller på med innebandy och fotboll, och är mycket seriös med båda sporterna. Hon tränar varje dag+ har minst 2 matcher på helgen+ träningsmatcher i veckorna+ att hon tränar styrka och joggar.
Jag försöker förklara för J att hon har MUSKLER! MEN hon är en liten KVINNA och då har man lite underhudsfett TROTS att man är vältränad. Det är alltså inte konstigt att hon är "större" än andra tjejer.
J satsar hårt på att bli fotbollsproffs. Hon har dessutom alla möjligheter att bli det.
Hon har hittills haft bra självförtroende. Hon är duktig i skolan, social och omtyckt, VACKER och stark(även psykiskt). Och nu detta, varför
Visst "ska" tjejerna genom en period av kroppsfixering (manssamhälle
Vad ska jag göra? Vad ska jag säga? Hur ska jag hjälpa min älskade unge att se det vansinniga i att unga tjejer "alltid ska" förstöra sin självkänsla i tonåren?
Ni som gått igenom detta, både själva och/eller genom era döttrar, hjälp mig att hjälpa [-o<