Exakt HUR dipl. SS får man ha??? Dålig förälder??

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande

Exakt HUR dipl. SS får man ha??? Dålig förälder??

Inlägg av TorsMamma »

Jaha...

I kväll när jag skulle gå in och lägga på Tor täcket i sitt 14 gradiga sovrum (nu vid 21.40) så känner jag en härlig doft av jordgubbar som sprider sig....
Funderar och drar mig till minnes att pappa serverat Tor frysta jordgubbar och blåbär till kvällsslurk (ja så är det när mamma jobbar... ni vet "-när katten är borta dansar råttorna på bordet"...) :roll:

Bestämmer mig för att kolla lite extra och hittar Tor sovandes som pippi (inget ovanligt iof...) Men doften..... Hmmm... lite blött är det nog.... Hmm.... kräkts upp jordgubbar... forskar vidare i mörkret och inser att han kräkts ganska ordentligt med jorgubbar på lakan, snutte, katten och minisnutta. :cry:

Börjar känna mig som en något dålig mor.... Har min son verkligen gjord detta utan ETT ENDA LJUD? Eller är jag så icke fokuserad och jobbar på de andra kossorna och bebisarna att jag verkligen inte HÖR längre?? va, va??
Börjar ta bort lakanen runt kanten och underläggen under... ber pappan komma upp och när jag snabbt lyfter upp Tor så får pappan ta bort ALLT och lägga på nytt lakan. Tor gnäller lite som, "kan man inte få sova ifred här eller" :x

Lägger ner, på med ny snutte och täcke. Ut med ramsan (klart överflödig här, men vad gör inte det blödiga mamma hjärtat...) ungen sover så klart vidare utan ett pip.

Frågan är nu då, har jag skapat en så säker sovare att han alltså inte ens bryr sig om att han kräks (i massor kan jag avlsöja!!!) utan bara vänder sig till en "ren fläck" på sängen och sover vidare? :shock: :oops:

Ja, då är han väl mer än en dipl. SS nu då, och jag är mer än en cool mamma. Nästan på gränsen till "dålig" gissar jag.
Begräppet ju mer man gör baksteg desto mer framsteg gör barnen får ju ett nytt begrepp här... :roll: :oops:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
kokos

Inlägg av kokos »

8) Han kräktes väl lite och tyckte kanske att det var bra med det. Hade han behövt hjälp är jag rätt säker på att ni skulle ha hört det. Fast vilken makalöst cool unge måste jag säga!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: :lol: :lol:

Det där har hänt mig med :!: :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

:) Sådär gjorde Karl också ett par gånger när han var 1-1½. Jag fick magsjuka en kväll och var dålig. Så jag kollade till Karl, och såg att han också hade spytt, utan att säga något. :o Vi tog upp honom och ducshade, han var helt kletig. Såg han ju helt förvirrad ut, sen började han gapskratta. :lol: Men han somnade om sen, trots det. Då sov han verkligen bra.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hmm, vi hade samma natten till måndag. Edvard toppade allt elände med att kräkas ordentligt. Vi hörde honom hosta lite märkligt, för stunden var det helt tyst i huset. Annars hade vi inte märkt nått. han hade bara vänt sig och sov i fotänden på sängen... :shock:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Jo, Anton med :shock: . Och jag hade precis samma fundering som du då, TorsMamma :? ! Men sen insåg jag ju att han givetvis skulle ha hojtat om han ville ha hjälp. Troligen var han så trött att han bara flyttade sig lite och sov vidare. Jag hittade honom någon timma efter läggdags och bytte på en unge som verkligen inte ville bli störd i sin goda nattsömn, så snabbt fick det bli.
Krya-på-sig kram till godisTor :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Tack alla, känns skönt att man inte är ensam i alla fall... Men någon dusch blev det tack och lov inte.
Men sen insåg jag ju att han givetvis skulle ha hojtat om han ville ha hjälp.
Jo, precis så resonerade vi med. :wink:

Ikväll hade han godheten att kräkas upp både kvällsslurken och middagen medans han fick slurken. Erbjöds lite välling istället men det vill han ju inte ha :x

Så nu läggs en unge utan middagsmat och kvällsslurk i magen.. 8-[
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
kokos

Inlägg av kokos »

Har också lagt en sjuk Edvin som middags och vällingvägrade med 39.5 graders feber. Det brukar gå bra ändå, de vill ju bara soooova. 8)
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hejhej!

Anton är inte ens sjuk (hoppas jag :shock: ) men han ratade diskret både middag och välling han också ikväll :wink: .

Men du, TorsMamma, har fått för mig att man inte ska ge vällingprodukt till kräkande (magsjuka) barn? Eller minns jag helt tokigt?

Hur som, krya på alla sjuklingar därute :heart:

/Jenny
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Nej, du har helt rätt Jenny H :heart: Men jag bedömde honom inte som "magsjuk" :roll: Det var ju mest en engångsföretéelse.. :roll: Jag kanske hade fel.
I morgon blir det "brat" för hela slanten. Ja förutom bananen då... Men ris och kokt fisk och andra kokta fina saker. Begränsat med hårdsmält mat så får vi se, men han känns inte magsjuk. Trodde först att han kräktes av att han var något hårdare i magen, (har hänt innan nämnligen) men efter ikväll så vet jag inte. Kanske åt han helt enkelt för fort från igårkväll så magen inte kunde hålla mängden och (hmmmm... korven....shyyy 8-[ :-$ ) den "vanliga" maten.

Vi har ju inte behövt oroa oss och jag tror faktiskt fortfarande inte att han är magsjuk, utan förmodligen känslig mot något i maten faktiskt. Men vi får se hur morgondagen går.

Tack goa för att ni bryr er!:heart:
Tor 2006

Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ok. Ja, dom dära magarna är lite svåra att begripa sig på ibland. :roll:

Anton har bara kräkt en enda gång efter bebis-kräktiden. Det var inledningen på 3-dagarsfebern, som vi i övrigt inte märkte så mkt av. Dvs rätt pigg och minimalt med feber (tror jag, vi har ingen febertermometer som funkar). Fast han hade nog inte fixat att sova vidare, han var helt otröstlig över känslan att kräkas, stackarn :? . Detta var på dagtid, som tur var. Fast han sov i två timmar direkt efter...
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Härligt med kräk som luktar jordgubb, måste jag säga! Det gjorde det inte direkt här hemma, när sonen kräktes i sömnen förleden dag... :wink:

/Ulrika
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"