Han är för go

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
J och Å

Han är för go

Inlägg av J och Å »

Mamman i familjen har börjat jobba utanför hemmet nu. Kungen undrar, "mamma ska du jobba i morgon eller ska du vara hemma". Helst vill mamman svara att hon ska vara hemma., men någon måste ju dra in stålarna.

Men till detta hör ju att mamman missar en del, godbitarna ni vet.

En morgon kommer pappan in för att ropa "godmorgon dags att vakna". Han vänder blicken mot kungen säng. Men vad!, var är kungen? :? Han finns ju inte i sin säng. Han vänder blicken till en av damernas säng, och vem hittar han där om inte kungen.

Kungen berättar för mamman då hon återvänder till flocken på kvällen, "mamma, jag skulle gå upp och få ett plåster av pappa, men jag hittade inte dörren, och när jag skulle gå till sängen var det svårt att hitta, så jag klättrade i den säng jag hittade, och där låg Mina" -älskling vad gjorde Mina då, "hon låg kvar, och efter en stund ställde hon sig upp"

Måste tilläggas att de båda sov som stockar då pappan kom in och väckte.

Kungen har ju faktiskt blivit en stor kille som går på dagis några timmar i veckan nu. Efter första dagen berättade han för mamman om sin dag. Det vill säga, han berättade vilka olika bilar fröknarna hade, "Ulla har en mitsubitschi, Pia en osv osv........"

Och nu i veckan fick han en ny säng. En riktig säng, och ni må tro att han bäddade fint med lakan och kuddar och gosedjuren. Så stolt och nöjd. Och sover som en gris gör han.

Damerna är rätt avundsjuka :wink: en stor säng att hoppa i. Lisen mår fint. Doktorn är nöjd över framstegen. Mina håller på att lära sig klättra ur sängen, hm vi är mindre nöjda över detta. Båda damerna är galna i kläder och skor, och vi måste nästan ha dubbel uppsättning av det mesta. De förstår ju inte riktigt, "du får vänta på din tur" :wink: De är gudomliga, väntar på varnadra hela tiden, pussas och kramas, borstar tänderna på varandra, slänger en tallriken i golvet följer den andra direkt med detsamma. Igår skogsvandrade vi med dem. Underbart. Ryggsäck med matsäck hade de, traskade på så fint och satt i mossan och åt grillad korv. Undrade då hur många 16 månaders som fixar detta. Men kom på, det finns ju många, iallefall här :D

Mamman avskyr att jobba, och pappan är så nöjd att få regera här hemma utan mamman :wink: Barnen mår toppen.

En liten hälsning från oss som knappt hinner kika in här längre, men vi tänker på er alla. Antar att vi måste missat mkt, några nyingar borde väl ha kikat ut nu. Ska försöka läsa i kapp.

Kram
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Till er alla!
/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag lider med dig mamma Å, förstår att du längtar hem till din familj :heart:

Kram!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:heart:
Å va skönt att ni mår så bra allihop :lol:
/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Härlig läsning :!:

Stor kram till er alla från Lua. :heart: