Prinsessan verkar tycka att hon "kurat färdigt"
Gör jag rätt om natten? När hon vaknar så hostar hon enormt och snoret är helt inkletat i hennes ansikte och på hela lakanet, la över ett rent lakan i natt då jag inte kunde med att hon skulle sova vidare på det där blöta snoriga...torkar näsa och ansikte så gott det går med papper men man hör att det rinner till mer som kommer ut, kanske därför hon vaknar till också, att hon känner att hon har som en kletig film över hela ansiktet
Nu till min egentliga fråga, storebror har ju eget STORT rum, och prinsessan sover inne hos oss.
1. Är det bra att flytta in lillan till storebror?
2. Måste sängen vara avskärmad där inne med?
3. Storebror lägger sig 30 min senare än lillasyster (20.00) samt att han vill läsa ca 3 böcker samt ha massage innan godnatt och gärna med tänd lampa, han somnar heller inte själv utan jag ligger hos honom tills han somnat (har inte kurat honom ännu
4. Storebror kommer till oss runt ca 00-03, ibland gråter han och ropar, ibland kommer han själv. Stör detta henne för mycket om det blir trafik inne i rummet vid ett tillfälle om natten?
5. Skall man satsa på att "kura" storebror innan, eller låta hans sovvanor vara som dom är?
jag antar att kuren fungerar på alla små olika individer men jag bara måste tillägga att lillasyster har varit mycket mer självständig sen nyfödd (eller så blev hon det pga att vi behandlade henne annorlunda kanske från början). Storebror har alltid sovit hos oss i vår säng sen nyfödd, jag var så nojjig när han var liten att han inte skulle andas eller så att jag kände mig tryggast att ha honom hos mig. med lillasyster så var jag FAST besluten att hon skulle sova i egen säng från början, punkt slut!!!Alltså var jag lite mer självsäker och trygg med andra barnet. Jag tror att det kommer att bli lite tuffare att kura storebror som nu är 2 år och 9 månader....men ATTITYDEN är ju superviktig, så bestämmr vi oss att kura storebror så banne mig ska det gå på nåt vis!
Oj vad långt det blev!
Kram Minnevippen