Kvicka kvalstret Emil i ofrivilligt vägrätt läge

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Kvicka kvalstret Emil i ofrivilligt vägrätt läge

Inlägg av SusanD »

....så var han ju äntligen sitt vanliga gamla jag efter förkylning, hög feber och en runda på sjukhuset för uppvätskning.

Men tänk så fort en liten olycka kan hända och allt ställs på ände igen.

I måndagskväll var kvällsbadet avklarat, vällingen i magen och så skulle Emil bara skutta in i badrummet för att borsta tänderna. Skuttade gjorde han men slant på en liten eländig blöt fläck på badrumsgolvet. Pappan som var steget efter såg att fallet tog riktigt illa på lilla benet. Emil hade så ONT och grät krokodiltårar och skrek när han hamnade i min famn. Otröstlig var han och ont hade han. Jag kunde känna på lårbenet att det inte var helt men säker kan man ju inte vara och man hoppas ju alltid på det bästa. Det fick bli sjukhuset igen.

Först tvingade jag Pappan att ge hundarna mat och rasta dem lite kvick. På så sätt skulle vi slippa bekymra oss för deras väl och ve. När Pappan kom tillbaka fick han Emil och så ringde jag efter en ambulans för det kändes inte möjligt att stoppa in lillkillen i bilen. På 112 sa de att så små barn inte bryter lårbenet. Jaså så jag, inte det :?: Men nu är det så att det har han nog ändå gjort även om det är omöjligt. Ganska snart var ambulansen på plats och Emil och Pappan fick följa med medans jag tog bilen och körde efter.

På sjukhuset blev det smärtstillande och röntgen utan att vi behövde vänta så särskilt länge. När sen doktorn kom kunde han bara bekräfta mina misstankar om att lårbenet var brutet. Å vad jag hatar att ha rätt :evil: . Tur i oturen hade Emil för frakturen var jättefin, rakt av och det behövdes inte reponeras. Mer lugnande till sonen och sen tejpades och lindades benen som sedan hängdes rakt upp i sängen med snören och tyngder.

Två dygn stannade vi på sjukhuset innan vi i dag packade in Emil med säng och allt i en stor bil och åkte hem. Så skönt att vara hemma även om Emil kommer få ligga i sitt streck i 4-6 veckor. Vi hoppas på fyra veckor eftersom frakturen var så snäll men är beredda på sex veckor i värsta fall.

På måndag kommer stora bilen och hämtar oss igen för då ska vi tillbaka till sjukhuset och röntga lilla benet.

Barn är ju så otroligt anpassingsbara och Emil kan till och med sova på rygg även om han inte tycker om det. Det är ju inte helt kul att ligga still i en säng men han har ju inget val och är ändå på relativt gott humör.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jösses :shock: :cry: ! Mina allra största kramar och massor av kittlingar i lilla Emil-magen för att muntra upp tillvaron...

Vet inte vad jag ska säga, men jag hoppas att de 4-6 veckorna går riktigt illa kvickt! Och jag som tänkte så på er när vi i söndagskväll for förbi er på åsen på väg hem till Göteborg, nu tänker jag på er igen!

KRam!! :heart:
blomman

Inlägg av blomman »

(Skrev i gastsjö dagboks-tråden innan, men nu fick jag ju en förklaring)
Stackars, stackars Emil! :cry: :cry: Vilken otur han hade! :cry: Trodde heller inte att barn bröt lårben, bara sådär...
Och så måste han ligga still så länge, nu på våren och allt! Hur går det, blir han inte rastlös?
Hälsa sjuklingen så gott!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Åh, vilket tråkigt äventyr... Stackars Emil!
En vän till mig bröt också lårbenet när hon var två. Kanske skulle SOS alarm uppdatera sig lite?
Jannika

Inlägg av Jannika »

:( Huuuuuujedamig sånt barn ni har med otur hela ti'n! :(

Lill-Plutten då! Massor av kryapås från folk och fä i Gävle! :heart:

Kram Jannika
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Ja, stackars Emil. Nu fick jag fälla en tår för eländet. :cry:
Han kommer nog på benen fort skall du se.

Men en riktigt blöt pruttpuss på näsan från Tor får han i alla fall. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Göta Petter! Hoppas det kan få vara bra nu då - en sån rackarns otur han haft :shock:! Och hoppas ni hittar nåt kul som även en kille med benet i paket kan vara med på. (Min egen sötnos fick spricka i foten för ett år sen, ganska precis, inte tillnärmelsevis så illa alltså - men kunde inte gå på foten i 8 dagar - så han fick skjutsas kring i sulky och jobba med händerna så gott det gick - humöret på topp han också - men vilken skillnad det ändå blev när han äntligen kunde börja stödja på benet igen!) Så jag hoppas verkligen han blir bra SNAAAAAAAAAART :heart: :heart: :heart:!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
kvacke

Inlägg av kvacke »

Älskade lilla Emil!! :cry: Vilken otur...

Vi tänker på er och hoppas att tiden går fort och så smidigt som möjligt..

Många varma kramar Åsa och Wilma
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Men lillstackarn.
Hur mår han?
Hur går det?

En sån liten pigg krabat fast i sängen... fast så påhittig som han är så fixar han säkert det bra också :wink:

Stor kram till Emil!
Sophie
kokos

Inlägg av kokos »

En massa kramar till lille Emil. Jag blir lite skräckslagen bara att tänka på hur det skulle vara att ha någon av mina söner stilla i 4 veckor. 4 sekunder är inte det lättaste det heller. Men som du säger - han har inte direkt något val. Hoppas att ni har det så bra man kan ha det. Kram igen!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Sommar

Inlägg av Sommar »

Men stackars liten :cry: Ni kan inte ana hur mkt vi känner med er, Annie och Emil är ju precis lika gamla och bara tanken på att ha henne liggandes i flera veckor...oj oj..
Massor med krya på sig till Emilstackarn och må veckorna rusa! Hur får han dagarna att gå, vad hittar ni på?
JÄTTEKRAMAR från Emma m fam.
Mamma till Annie 051020
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Åh, Veras egen lille skyddsling. :heart:
Hon borde ha vara där och ta hand om honom, men det går ju inte. Hälsa honom från Vera - jag tror inte att han har glömt henne ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Pia Pojkmamma

Inlägg av Pia Pojkmamma »

OJ NEJ - vilken otur :cry: :!: Krya på sig fort och bra :D :!: :heart:
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:cry: :cry:
Näää...Det låter ju helt fruktansvärt för honom! :cry:
Hoppas det går fort, men som sagt, barn anpassar sig lättare än man tror ibland...

(På tal om något helt annat... :oops: jag ser att du bor i Ängelholm. Vi letar lite semesterboende, och hittade en gård som ser fantastiskt mysig ut c:a 1 mil från Ängelholm. Stora Mölla heter den. Känner du händelsevis till den och vet om det är ett bra ställe??)

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Det där lät då inte roligt :( Lilleman ska skatta sig lycklig som har en SusanD till mamma :heart: (pappa kan jag inte tala för då vi inte setts :wink: )
Hur går det med hemmadagiset, nu då :?:

Krama om Emil, en riktig krya-på-kram :!:

/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"