Hej ni alla kloka och erfarna!
Jag har (fortfarande) lite daglursbekymmer med min klättringstokiga tös (sådan moder, sådan dotter - själv klättrade jag ur spjälsängen vid 6 mån

) som hotar välta vagnen, TROTS sele, varje dag som hon sover sin lur. När hon väl somnar somnar hon sittandes framstupa över vindskyddet

och det blir ju lätt lite smått överkoncentration, handgriplig nedläggning samt nervbekymmer hos den ömma modern, som ni kanske förstår

. Har precis bytt till 1 lur istället för 2 och trodde kanske att det skulle hjälpa. Men naturligtvis inte. Det är ju inte tröttheten som styr här - utan verkligen klättringsivern

. Hon har hur mycket chans som helst att klättra och fara omkring före luren, men vill ändå praktisera akrobatiken så fort det blir dags för sömnlur.
Eftersom jag vill fortsätta ha henne sova ute för att inte storebror ska väcka henne när han vaknar (har kortare lur) så funderar jag på alternativ. LO har föreslagit resesäng, och det låter ju förträffligt på alla sätt och vis. Men vi har aldrig haft någon och har därför ingen erfarenhet av hur stabila de är. Håller de för små superklättrare :-k ? Råd mottages tacksamt

!
/Ewa