Hej

!
Ja, det kanske är lättare att komma med tips då

.
Natt 18.30-07. Egentligen tänkt 19-07 men trötter vill göra kväll tidigare och det har fungerat bra.
07.00-08.30 Försöker tänka att lägga en kvart innan sömnen ska infalla på alla pass. Amning först på morgonen och då ganska länge sedan en portion gröt på det, ibland lite banan också.
08.30-09.30 Sova 1 tim
09.30(10.00 mat puré mos, ärter, broccoli, en istärning katrinplommon) - 11.15 Vaken, social delaktighet, ligga på filt ute på balkongen.
11.30-13-30 Sova 2 tim
13.30-15.30 Vaken mat också pure av något annat, palsternacka, morot, majs. Frysen är full med lite olika varianter. Till måltiden brukar jag ta en istärning katrinplommon. Ger också lite ersättning i flaska för att det inte ska bli för torrt, dricker lite. Erbjuder bröst efter alla måltider men vill sällan ha.
15.30-16.30 Sova 1 timme, mest för att vi ska komma ikapp och dagen inte ska bli för kort. Eftersom jag lägger en kvart tidigare och han somnar då oftast, så blir det en timme och en kvart.
16.30-18-30 Gröt, hel portion och ibland en halv banan på det.
18.15 Erbjuder bröst, tas ej emot (oftast), lirkar lite med ersättning i flaska, tar några klunkar. Vill bara sova.
Portionerna är ganska lika stora vid varje mål, typ 8 istärningar med 1 katrinplommon och tre, fyra av två andra smaker.
Jag vet att måltiden klockan tio är ganska tajt mot morgonen men det verkar som det har passat honom förut. Annars är alltså måltiderna 7,10,13.30, 17.00 och kvällslurk ca18.15.
Jag funderar även på det här med utevistelse och social delaktighet. Utevistelsen har det blivit lite sådär med efter mitt ryggskott. Jag är inte helt återställd och vill inte bära honom för mycket i babybjörnen. Har även tre trappor att ta mig ner med honom men jag kan ha honom vaken liggande i vagnen så han får titta och det gör jag en del. Ligga på filt ute får han också göra men inte varje dag. Vi är dock ute på balkongen varje dag.
Ja, hoppas att det inte blev alltför rörigt.
Tack för att det finns eldsjälar som ni

.
/Algotsmamma