Hej på Er alla kloka !!!
Nu är lillasyster redan 4mån och 1v. Hon är en glad liten tjej som äter både gröt, mat och dricker välling
Hon sover 45,2h,45 på dagen och på natten sover hon från kl 19-7 och ammas 1 gång. Hon sover fortfarande i vagn, men nu känner vi oss redo att lägga över i spjälsäng och införa 12h natt utan amning =D>
Så trots att detta är mitt fjärde barn (nr 2 med SM) så borde jag ju ha kläm på detta men jag vill ha lite feedback från Er.
Det är så att vi flyttar nu i feb, tanken är att flyttlasset ska gå ca andra veckan i feb, så jag vill liksom vara lite lat och inte börja tejpa upp massa mörkläggningsgardiner här nu, men tror ni då att det förstör? Kanske kan jag nöja mig med folie, har hört att det är lika bra?
Dessutom åker vi utomland den 28 feb och blir borta 2mån så jag skulle gärna få ordning på det redan innan vi åker. Ingen katastrof om det inte fungerar för jag har tillgång till internet där också så jag kan ändå hänga här inne på forumet och få tips [-o<
Men nu får ni gärna "upprepa" lite för mig hur jag ska gå tillväga, (mörkläggandet klarar jag själv), men att lägga över i sängen, hur var det man gjorde #-o . Tillrättalägga och sen bara ramsa mig ut? Och om det inte fungerar så buffar jag?
Hon vaknar ju varje natt så säkert vaknar hon även första natten i sängen, men då ska jag stå på mig och absolut inte ta upp henne, (vet att det blir värre natten efter)ska jag bara buffa henne eller är det kanske bäst att vänta med att lägga i säng tills hon slutat vakna på natten i vagnen?
Oj långt inlägg, hoppas ni orkar läsa hela.
Susanne