Hej susanne med O
GRATTIS till ett fjärde litet underverk, jag blir alldeles târögd.
Jag tycker att du ska det väldigt lugnt med allt styrande för stunden, när man är en enda liten vecka gammal sâ kan man inte skämmas bort pâ minsta sätt. Mat sâ fort man piper, gos för fulla muggar och sova sâ mycket man vill. Lât smekmânaden vara just en smekmânad, du kommer att ha all tid i världen att styra upp saker och ting framöver (invänta inte minst den verkliga födseln). Men de här första veckorna kommer aldrig tillbaka sâ dämpa tempot, ta emot all hjälp du kan fâ sâ att du och lilla tjejen kan lära känna varandra - och resten av familjen

- i lugn och ro.
susanne med o skrev:På natten blir det verkligen inga 20 min amningar utan mer 1tim. Men igår kväll somnade hon kl 21.30 och sov ända till kl 02.30 !!!!! Var inte det jätte länge för en sån liten baby? Nätterna innan har hon vaknat vid kl 01 som det står om i boken.
Nattmâlen kommer att kortas av, oroa dig inte. Det allra viktigaste just nu är att landa mjukt och fint i en alldeles ny verklighet och det gör man bäst utan klocka (inget hindrar att du noterar lite löst hur dagarna och nätterna ser ut, men bara för att
senare kunna konstatera att det nu minsann blivit ordning pâ torpet

8) ). Skönt för alla parter om hon redan nu sover lânga pass, tacka och ta emot! Alla bebisar vaknar inte prick klockan ett och prick klockan fyra, men det blir finemang till sist ändâ.
Njut njut njut av lilla prinsessan! Det ska bli spännande att följa er resa.