Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Wow vad det låter härligt när ni beskriver er löpträning! Underbart! Den (kondisen) kommer skjuta i höjden LindaVega, när du utmanar dig själv så. Annars blir det monotont, att köra på samma sätt, utan "hinder". Nu får kroppen lite att bita i! Heja!!

Jag har idag köpt årskort på träningsanläggning o det känns hejdundrande kul. Längtar efter att få börja, typ, i morrn med spinning.

Ashtangayoga är en variant av yoga, som är lite mer fysiskt krävande än vad ex hathayoga eller kundalinayoga är. Man blir smidig och rörlig i kroppen.
Jag har tänkt att träna detta 1 gång i veckan o sen body pump o ev spinning. Ca 4 ggr/vecka totalt.

/Linda :wink:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

\:D/

Min första veckorapport :!:

\:D/

Lördag.

Rask långpromenad med dubbelvagn i snö. Kompletterad med sparktur mitt i :thumbsup: med bastant 3,5-åring på sparken. På hemvägen togs helvetesbacken upp mot huset med båda barna i vagnen (för första gången sen sjukdomen utan att hela blodomloppet fastnade i huvvet)

Söndag.

Plockade fram aerolats-dvd'n :shock: på vinst och förlust. Körde uppvärmningen, fick anpassa ett par rörelser men annars ok. Fortsatte anpassat en bit in i huvudpasset, skuttade sen till magpasset och avslutade pigg och fräsch - skönt!

Det finns hopp om kärringen \:D/

/Fjällmor
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Den här veckan sticker jag huvudet i sanden och låtsas som om den inte fanns :roll:
Hörs igen nästa söndag...!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Gotlandsmamma! HÄRLIGT upplägg, det låter toppen! :D

Fjällmor! BRA JOBBAT!! :D

Nya mamman...Jag är nästan i samma läge... :?

I måndags körde jag ett motionscykel/muskelpass på en timme.

Sedan small förkylningen till igen :twisted: :twisted:
(För er som inte var med på förra årets träningstråd kan jag berätta att den bröt ut den 2:a oktober och i princip hållt i sig hela tiden sedan dess... :cry: )
Jag har tränat ändå, då jag orkat, men igår när jag stod påklädd och färdig för att ge mig ut kom sambon och bokstavligen blockerade dörren för mig och FÖRBJÖD mig.
Jag lyssnade för en gångs skull till både honom och kroppen, så det blev en tunn träningsvecka...

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Bra kämpat Fjällmor :D

Nya Mamman: Bättre träningslycka nästa vecka. Jag hejar på dig! :thumbsup:

anna: :x :evil: :cry: Krya på dig :heart:

Gotlandsmamma skrev:Wow vad det låter härligt när ni beskriver er löpträning! Underbart! Den (kondisen) kommer skjuta i höjden LindaVega, när du utmanar dig själv så. Annars blir det monotont, att köra på samma sätt, utan "hinder". Nu får kroppen lite att bita i! Heja!!

Jag har idag köpt årskort på träningsanläggning o det känns hejdundrande kul. Längtar efter att få börja, typ, i morrn med spinning.
/Linda :wink:
Heja heja Gotlandsmamma! Känner igen mig i att längta efter att få TRÄNA! Kul att du hänger i tråden. Du verkar vara som jag -MÅSTE träna annars mår man inte bra.

Jag tror också att intervallträning är ngt för mig. En extra kick liksom. Annars gillar jag det där monotona löpandet. Tänker såå bra i löpspåret. Bättre mental träning får man leta efter.

Denna vecka

Mån (eller tisdag): Löpning ca 10 km
Torsdag: Intervall
Söndag: Löpning 10 km

Nästa vecka börjar Friskis, ska försöka mig dit på skivstångsgympa ( PUMP) en gång också.

Kram :heart: Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Härligt många som är i gång. Bara det här att skriva ner hur träningen går är nyttigt och ger lite extra morot.

den här veckan:
Tisdag Som jag nämnt tidigare blev det lite längre en planerat, drygt 13 km löpning.
Torsdag 10 km löpning
Söndag 11 km löpning

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jaha. För mig blev det ett pass hemma til NIA-videon. Inget mer. Nästa vecka börjar prova på-passen, så jag får väl prova lite ;) Veckan efter kör det igång på riktigt. Två dagar i veckan ska det bli. Och en till, antingen med långpromenad eller ett hemmapass.
Ivar och maken är sjuka hemma, men jag och Vera är friska, så jag räknar med att vi förblir det :D

Krya på dig anna! Bra av Per! Jag vet att du vill träna, men något är inte som det ska när man är sjuk så mycket... Kram!

Hejja alla andra hurtbullar!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Håller med /LO, anna, nåt är inte som det ska vara, när man är sjuk som du blir...jag har inte följt träningstråden 08, så jag vet inte om du fått hjälp av doktor eller så? Vad kan det vara? Varm kram från mig till dig!

Gött att du är så disciplinerad Anders. En riktig fighter, som springer lååångt. Skönt! Jag önskar att min make hade lite krut i sig o kom iväg o tränade. Det skulle göra honom så gott.

Jo, jag mådde så mkt bättre i kroppen efter gårdagens spinning-pass, väen om jag på plats trodde att jag skulle svimma...men vad skönt att röra på sig. Jag var lite lat o körde inte fullt ut, för jag känner att jag får skynda lite långsamt. Snart kommer kondisen igång igen, tååålamod!

Idag har jag tagit en rask kvällsprommis.
I morrn tis blir det ashtangayoga. På torsdag poweryoga. Sön - spinning. Maken är iväg på utbildning så då blir det lite mindre tid till träning. I morrn kommer min kompis o tar gossarna på aftonen så jag kan träna.

Må gott!
Kram, Linda :wink:
kvacke

Inlägg av kvacke »

Va duktiga ni är allihop! :D

Min förra vecka var sådär träningsmässigt. Gick långa promenader några mornar och sprang 5 km en gång. Det kändes helt ok även om det kändes att jag inte sprungit på ett tag. Denna vecka kör jag igång på Friskis och det är härligt! :D
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Oh well... vad är väl ett marathon i juni, är man kan...

...FÖDA BARN I AUGUSTI???!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jag ber er alla om ursäkt för min något halvfalska påannonsering om marathon, men en förlossning är ju ett slags marathon det också. OCH - hade det inte blivit bebis 2009, så hade jag på fullt allvar satsat på en löparkarriär. Nu får den vänta till 2010. :lol:

Jag har precis varit på inskrivning och det är långt kvar till det stora loppet (12 aug), men det börjar faktiskt kännas verkligt nu. Vi hoppas så innerligt på en ny liten vän!!!

Jag biter mig fast här i tråden, dock, för den här gången mår jag visserligen lika pyton som tidigare graviditeter och är jättetrött (både järnvärde och blodtyck var värsta bottennappen). Men med lite motion kanske jag kan pumpa upp bodtrycket närmare 100-strecket i alla fall.

Så jag lubbar på. Fast lite långsammare.

Kram!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:shock: :lol:

nämmen!!!

:heart: :-({|=

ååååh, va skoj!!!

TOKGRATTIS :!:

:heart:

/Fjällmor
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Oh well... vad är väl ett marathon i juni...

...när man kan föda barn i augusti??!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jag måste be er alla om ursäkt för min något kryptiska påannonsering om marathon. Något traditionellt sådant blir det inte i år. Men en förlossning är ju ett slags marathon, det också.

Förlåt!

Några träningsupplägg och förbättrade tider kommer jag alltså inte att hänga med på, men jag biter mig kvar här i tråden, för jag mår visserligen pyton, har ett järnvärde som liknar ingenting och ett blodtryck som skulle må bra av att åtminstone, nästan, kanske, lite grand nå uppåt 100-strecket. Det är verkligen botten. Så jag är lite trött...

Men jag lufsar på. Inte så fort, men jag håller igång. Det är skönt. Pumpar upp blodtrycket lite. Rensar ut alla läskiga överskottshormoner som bara gör mig illamående. Piggar upp i största allmähet.

Nu vet ni i alla fall varför jag maskar lite!

Kram alla träningskompisar!
Ulrika
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jaha, nu blev det så där konstigt. Att jag skickade inlägget, men det verkade ha försvunnit. Så jag skrev ett nytt. Ser ju helt knäppt ut. Rub it in, liksom.
Jaja. Förlåt, förlåt.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Tack kära fjällmor!
twins

Inlägg av twins »

anna skrev:twins...skicka mig ett pm, så kan jag fixa aerolates till dig!
Idag kom skivan, tusen tack :heart: . Nu har jag ju tyvärr gått och blivit sjuk, och det är väl antagligen för att jag bokat in TVÅ träningspass denna vecka. Öppet hus på gymen så tänkte titta runt. Måste säga att jag är grymt besviken :cry: .

Ska titta igen aerolates skivan nu iallafall och bli inspirerad.

GRATTIS nya mamman :D
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"