Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

[-X nä nä anna, inte tänka så [-X Jag skrev bara tiden för att jag var sååå impad av mig själv :oops: :lol: När vi svängde in på enmilaspåret var jag som du, först tveksam om jag ens skulle orka hela. Minst 8 km hade jag tänkt. När det sedan gick så bra, var det som en mkt trevlig bonus (och resulterade i ett halvt ogenomtänkt löfte om en halvmara)

Jag är annars en slowrunner. Springer lika långsamt/snabbt 3 km som 10 km. Blir lika svettig också ha ha :roll: :lol: Jag springer hellre långt och långsamt än kort och snabbt.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Oj jag råkade bara ramla in här... vad duktiga ni är! :shock: Jag tänkte innan min långa semester, att NU ska jag ha tid att motionera. Hmmm... :oops:
Nu har jag börjat jobba, då ska man väl komma in i rutinerna igen och åtminstone motionera litegrann...
/LO skrev: Nu tränar jag ju NIA två gånger i veckan på terminerna, men en sak till i veckan skulle jag vilja köra. Helst något som inte kostar pengar eller är långt borta. Vad säger ni? Förslag?

/LO
Stavgång! Fast det kanske du redan gör eller har provat, jag har ju inte följt den här tråden. Stavgång är räddningen för mina axlar och rygg och ger bra flås om man går fort. (Jag hatar också att springa...) Kostar inget när man väl har köpt stavarna. Och man kan gå var som helst. Idag efter jobbet SKA jag ut... tror jag :lol:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag gjorde det!
Gick från bussbytet. I fredags. I rask takt tog det 38 minuter. Det var jobbigt, men jag är ändå nöjd med mig själv.

Jag SKA göra detta en gång i veckan. När det blir mörkare och kallare kanske det byts mot en lunchpromenad, men jag ska gå!

I onsdags spelade jag golf i 4 timmar. Det ger ju kanske inte så mycket motion, men rör på sig gör man ju i alla fall.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Välkommen Stilla, nu är det inga undanflykter - rapportering på sändagar :!: :wink:

LO/ :D BRA :!: :thumbsup: Nu är det bara att göra det till en vana!

Veckans rapport:
mån: jogging 5 km
Tors: jogging c:a 6-7 km
Sön: motionscykel 1 timme.

I torsdags var motionen lite annorlunda! :D Jag kände att jag behövde komma ut, tjejerna har ju fortfarande sommarlov, och vill inte vara hemma själva, (vet inte om jag vill att de ska det heller) så jag kom med en idé. "-Varför inte ta med frukost upp till dammen i skogen? frågade jag tjejerna. Jubel! :D
Så, jag gjorde gröt med farmors vinbärssylt, mjölk, mackor.
De satt på bryggan i en liten damm och åt och plaskade med fötterna i vattnet, medans jag sprang runt dammen ivrigt påhejad och av tjejerna som höll räkningen. Det blev 20 varv, bedömer det som 6-7 km. Dammen är alltså inte stor, men jag ökade ut varven lite, för jag hade hela tiden uppsikt. (Clara kan simma och dammen är grund, och avstånden korta ifall det nu var någon som tyckte upplägget lät oansvarigt :shock: )
I vilket fall blev det en jättemysig morgon! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Stilla

Inlägg av Stilla »

anna skrev::D Välkommen Stilla, nu är det inga undanflykter - rapportering på sändagar :!: :wink:
Haha, nä någon trogen deltagare i den här tråden blir jag inte! Men stavgång har det blivit, fredag, lördag och söndag minsann, elljusspåret runt är 2,5 km och så vägen dit och hem, det blir drygt 3 km sammanlagt per dag, i en himla fart faktiskt, rätt ok va [-o< :lol: Batteriet i min stegräknare har gett upp, annars är ju stegräknare en bra slavdrivare! :wink:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

LO/: Sedär, bra jobbat :D

anna: bra träning, och skönt att du kunde komma ut på torsdagen.

Stilla: välkommen till träningstråden. Håller med om att stegräknare är roligt och NYTTIGT. Fick en chock när jag upptäckte hur lite jag går en dag på jobbet tex. och då springer jag ändå på möten hit och dit.

För mig blev det tre pass denna vecka
mån: jogga ca 7 km
tors: jogga 1 mil
sön: jogga 5 km

Ska springa ett långpass i veckan som jag successivt ökar. Sedan får det bli kortare pass ev intervall på de andra två.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
nilam

Inlägg av nilam »

LindaVega :!: blir det Göteborgsvarvet lovar jag att bistå med sängplats :D

mentalt är jag nog inte redo för varvet (ännu) :wink: ska springa midnattsloppet på lördag och kan inte förstå varför arrangörerna ska lägga loppet efter man har haft 3 veckors semester #-o :roll:

Har kännt mig i bättre form, men NU ska jag springa det, och det är mitt mål....att springa

Malin
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Elle

Inlägg av Elle »

Idag föddes äntligen Nya mammans bebis, en liten tös :heart:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:heart: Lilla, lilla lilla... :heart: :heart: :heart: Å, hälsa nya mamman och gratulera till lilla underverket :!: :D

Stilla: "Den som ger sig in i leken, får leken tåla"
Kom igen nu! Här får du pepp och "skäll", vad stoppar dig :?:
Stavgång är bra :!:

Linda Vega: på gång som hundan :!: :D :thumbsup:
Jag kan också bistå med sängplats, men då får du åka 10 mil inåt landet... :D

nilam! Kul att se dig! :D Men...det är ju under semestern man HINNER träna :!: :wink:
Tufft av dig att springa! STORT lycka till :!: :heart:

kram anna
Stilla

Inlägg av Stilla »

anna skrev: Stilla: "Den som ger sig in i leken, får leken tåla"
Kom igen nu! Här får du pepp och "skäll", vad stoppar dig :?:
Stavgång är bra :!:
Vad stoppar mig? Tja... i skolan hatade jag gympa. När jag var liten var jag rätt bra på att springa och hoppa och sånt, men nånstans på vägen blev glädjen förstörd. Resultat resultat resultat... och jag hatade att bli betraktad och bedömd. Till på köpet var jag en duktig flicka som aldrig skolkade. Som gärna ville ha bra betyg. Fattar det inte nu. ](*,)

Så när jag slutade gymnasiet lovade jag mig själv att ingen nånsin mer skulle tvinga mig att ha gympa. Och det löftet har hållit :lol: Jag skulle inte kunna tänka mig friskis och svettis eller korpfotboll eller nåt sånt. Fast jag älskar fortfarande att promenera och cykla och simma. Åka längdskidor sakta i skogen. Typiska ensamvargsgrejor :lol: Fick jag leva om mitt liv skulle jag 1) skita i betygen, åtminstone gympabetyg, 2) skolka från måååånga gympalektioner i alla fall dem med dumma knäppa resultatinriktade gympalärare.

Därför, kära vänner, bär det mig emot att rapportera! Men det är kanske lite fånigt av mig! Jag kanske övervinner det!

Simning skulle jag vilja få rutin på igen, det hade jag för några år sen, innan och mellan barnen. Vi har längre till simhallen nu, så det tar emot... Men stavgång är bra!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Här handlar inget om prestation på något sätt. Visst får man lite beröm om man gjort något bra. Men också pepp om man behöver det eller en spark i baken om det är det man känner behövs.

Ingen bedömer det man gör. Det är mer en öppen dagbok, så att man skriver ner det man gör. Dels är det lättare att faktiskt ta sig iväg och göra något. Dels kan man hålla lite koll på vad man gör.
Sedan kan man ju få tips och råd av andra på vad man kan göra.

Välkommen :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Jo jag förstår det! Jag kanske återkommer! :D
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Stilla skrev::D Jo jag förstår det! Jag kanske återkommer! :D
Det bästa med det hela är att man gör precis som man vill :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Nya Mamman här, (numera trebarnsmor!! :-({|= )
Jag är inne och smyggluttar lite på era träningsprestationer och här hålls det ju igång!
Jag hakar snart på, men just nu vilar kroppen min och får lite diverse behandlingar för hela jäkla bäckenet har hamnat på sniskan ochjag har haft svårt att få benen att lyda order. Men det går framåt.
Snart kan jag ta en barnvagnspromenad! Jag längtar! Längtar efter svett på pannan, längtar efter att flåsa, längtar efter att ta en skön dusch efter ansträgningen och sjunka ihop i soffan efteråt! Å vad härligt det ska bli!

Stilla, ser din tveksamhet till rapportering och förstår den delvis, med din tråkiga historia (motion ska ju vara lustfyllt!!). Men det här är ett sätt att hålla varandra i handen utmed vägen. Tränar gör var och en för sin EGEN skull, på sitt eget vis, men det kan kännas bra att veta att någon manar på när man sackar efter och kommer med glada tillrop när man gör något man är stolt över.
Hoppas att vi kan följas åt under hösten!

Kram!
Ulrika

Kram
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D

:D Stilla. Inga krav från oss. Jag lovar på heder & samvete!
Jag var precis likadan när jag gick i skolan. HATADE gympa, och blev en av de 3 sist valda varje gång det var lagspel, usch, mår dåligt än idag när jag tänker på det :cry:

Nya mamman! :D Grattis till lilla tjejen, :heart: och ett så vackert namn!! (Det var vi lite inne på när jag väntade Ida, ja även Hedvig, det tycker jag är ascoolt!)
Bäcken på sniskan låter väldigt...ont :shock: :?:
Du kommer när du kommer! Jag lovar INGEN förväntar sig att du ska träna på bra länge :wink:

Veckans tre:

onsdag jogging 5 km + styrka
lördag stavgång före frukost
söndag. 4 vändor stavgång upp och ner för slalombacken, det är minsann inte för veklingar :wink: JÖSSES vad trött jag var!

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"