Åhh vad snälla och tålmodiga ni är Nancy, anna och Mindy! Jag känner verkligen ert stöd och fick nytt tålamod och ny attityd efter våra diskussioner igår.
Nancy - jag har funderat och känner att ommöbleringar i schemat (drastiska!) för att få till vakenpass ungefär 20-22 blir för mycket för oss alla. På något sätt känns det som om lillen vill ha natt kl 20, eller för all del 20.30 ändå. Jag bygger det väl på intuition och när jag ser tillbaka på hans eget schema från start. Det var svårt att få honom att komma till ro de kvällar han var vaken sent, i o f s var han mycket liten...
anna - vet du hur sugen jag blir på din bag-in-box?

Och eftersom lillen (också) tog (till

) flaskan i går utan några som helst problem (debut!) så kanske jag kan komma över ikväll så får mannen ta över här hemma?

8) 8) Lillen åt 70 ml utöver den vanliga amningen. Inte för att det förändrade uppvakstiden dock...

Men nu visste jag att han var mätt.
Lägg nu ner alla skuldkänslor för ni hjälper mig faktiskt.

Så.
Igår kväll bestämde jag mig för att nattvagningen bara MÅSTE fungera. Och AW:s inlägg i Mindys kräktråd (det här börjar bli svårt för oinsatta att förstå!

) gjorde susen. D v s
övergå mer och mer till bara tillrättaläggande och skak, gärna småilsket, väldigt bestämt Och kortare än du någonsin kan tro räcker. Sluta alltid "för tidigt". Sätt punkt, även om han inte precis lyssnar. Passa dig för att invänta hans bekräftelse. Den behövs inte alls. Det är du som ska bekräfta åt honom. Han får tycka vad han vill. Han suger ändå bara i sig lärdomar
Nu visste jag att han var mätt, mätt och mätt och gick in med attityd kl 01.50. Här ska sovas vidare och jag tänker INTE stå här till 03.30 (som är min bestämda jättebestämda tid för nattmål

). Tillrättaläggande, 3 vagntag (tystar) skak. Han reagera och skriker. Skak. Reagerar. Väntar flera minuter och han får faktiskt skrika lite. När accelererade; tillrättaläggande, 3 tag och skak. Hmmm. Han blev fundersam, småhulkar. Så höll vi på i 10 min och sedan tyckte jag att det fick vara nog på diskussionerna. Markerade med 10 vagntag, vilket han emottog med stor tacksamhet (han var varm och svettig) och gick. Han somnade på studs.
I 10 min. Samma procedur igen i 7 min. Han somnade, i 10 min. Samma procedur en SISTA gång i 5 min. Han somnade sedan och sov till 03.25. GODKÄNT tycker jag själv. Sedan sov han snällt till 07 då han vaknade själv.

Duktig skrutt!! =D>
Jämfört med tidigare konstant vagning eller åtminstone många fler tag, mycket mer "rogivande" inställning, snarare än småförbannad, från start så är jag nöjd och hoppas på framsteg till natt 2 (har s a s börjat om, mentalt). Jag tänker backa ännu mer. Så det så.
Nu ska jag ta forumpaus resten av dagen. Man fundererar ju och läser hela dagarna tycker jag.

Möjligen stämmer jag av ev svar till kvällen. 8)
TACK för all pepp, hjälp och ifrågasättning. Det har gjort mycket för min inställning även om jag valt den "långa" vägen!
Varma hälsnignar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.