Först vill jag börja med att säga: HURRA vad ni jobbar på bra!!! =D> Hon är ju faktiskt bara 7 veckor och det brukar vara svajigt med det ena eller det andra (dagar eller nätter, oftast) i början för väldigt många. Så pris och beröm ska du verkligen ha! :thumbsup:
Vår lilla tröttis fick nog väldigt tidigt klara sig på bara 4 rejäla mål om dagen och två nattmål, vi hann inte mer för han var såå trött. Men visst, ibland blev det kanske 3 nattmål och ibland blev det trassel av allting ändå...
Angående skarvar dagtid så hade jag precis som du lillen i hallen länge, tills jag insåg att jag faktiskt störde honom med mina husljud. När bebisar är späda sover de ytligt först innan de faller i djupsömn, det ändrar sig sedan när de blir äldre och då dimper de i stället ner i djupsömn typ direkt (men fråga mig inte var jag har lärt mig detta...
Schemat ser bra ut men min son hade bara 1h vaken på morgonen ända till flera månaders ålder, han klarade inte mer utan att bli galet övertrött. Första passet är känsligast för de flesta så fundera på om hon verkligen orkar 1,5? För vissa är det inget problem men för min son blev det trassel. Annars finns ju marginalkvarten att ta till.
Hur tidigt är det när du lägger tidigt? 2 h vaken på kvällen är mycket för vissa, jag skulle försöka göra som SaraMilana några kvällar (funkade för oss också nämligen) för att se om det ändå inte är övertröttheten som spökar. Läggning senast 18.30? Som MamaA skriver så är det ju förstås mkt skönare med trasselfri kväll, även om man kanske måste ge ett extra nattmål då och då för att hålla magen mätt.
Det var mina tankar i nuläget, fortsätt jobba på lugnt och med den fina Attityd av Självklarhet som du verkar ha!!
Perfekt att ni slängt nappen!! Då slipper ni ju det sen! =D>
Kram!
/Ylva