Jo så här blev natten:
Läggningen gick så där, det tog ca 23 min och jag kände mig lite besviken för de skulle ju gå fortare idag men det gjorde det inte.
Bestämde mig för att gå och lägga mig tidigt för att klara av natten. Det var med blandande känslor lite nervöst och pirrigt, hur skall detta gå:lol: De två tidigare nätterna hade jag och storasyster sovit hos mormor.
Vaknade till vid 01.30 och fattade ingenting han sov fortfarande, sprang upp och kikade in(man ser andningsalarmet från dörrspringan) det blinkade. La mig överlycklig i sängen så här bra har det aldrig varit.
2.08 ett grymt men sen händer inget mera
3.28 bök men tyst, inget mer händer
4.30 bök ingenting mera
4.39 bök rör på sig men sover fortfarande
6. 19 skruvar på sig men vaknar inte
Jag gjorde ingenting i dessa lägen.
6.32 vaknar och pratar glatt. Jag står och avvaktar vid dörren. 6.37 låter lite irriterad och jag ramsar. Han blir arg. Får panik och väcker trollmoj. Vi avvaktar och sedan ramsor jag igen och igen och igen. Han låter riktigt irriterad nu, både jag och trollmoj blir lite osäkra och i paniken skickar jag in trollmoj för att buffa. Buffar i ca 2 min och ramsar ut( medan han buffar går trollmojs väckningsalarm på mobilen i gång som han har i fickan). Edvin lugnar sig men låter inte helt nöjd. Vi stormar in 6.57 och gör glad morgon då han tvärt tystnar och vi tar upp en förvånad kille.
Här känner vi oss lite osäkra efter första natten som slutade i katastrof. Ska vi verkligen ramsa fram tills 7.00 och hoppas på att vi får honom lugn på marginalkvarten eller ska vi ha gått in tidigare redan 6.45. Han var trots allt hyfsat lugn då?
Jag är ändå jätteglad för att han nästan sov hela natten

Kände mig jättepeppad inför dagen
Dagen gick över förväntan:
Förmiddagsluren tog exakt en kvart, han var rätt arg i mellanåt.Väckte honom.
Middagsluren, drog 4 vagntag och skak somnade omgående efter detta. Vaknade till efter 45 min då jag drog 4 vagndrag och skakade. Han somnade omgående. Jag var mycket nöjd över att jag lyckades söva om honom och självförtroendet växte

Väckte honom.
Eftermiddagsluren gick lika smidigt med insomningen som vid middagsluren. Vaknade dock efter 40 min då jag drog 4 vagndrag + skak och han somnade om. Väckte honom efter 45 min. Mycket nöjd över detta.
Har nu lagt min lilla kille och sitter nu och bara njuter, det tog nämligen bara 9 min för honom att somna utan protester. När jag gjorde beskedet la han sig ner själv med huvudet på sned

Jag behövde inte göra någon påminnelseramsa.
Däremot funderar jag på bekräftelseramsan som jag först gjorde 7.06 men hörde sedan att han röde på sig samt gnydde till och gjorde en ny 7.08. Behövde jag göra någon ny? för han svarade ju inte på min ramsa....
Mysbyxan