Phew... Vilken pers. Men nu är det fixat!! Efter mer pirr än innan nyårsaftons tolvslag så gick jag och M klockan 19 upp till Edvins rum och stojade runt som aldrig förr. Efter några småskratt så sa M "hejsvejs" och pös iväg.
Jag säger ramsan en gång och lägger ner Edvin och lägger honom enligt konsten alla regler. Edvin börjar bråka och gillar absolut inte att få huvudet placerat i madrassen.
Börjar buffa honom och han börjar att svära och klaga. Huvudet vill inte ligga på plats men han lägger ner det åt andra hållet så jag låter honom hållas. buffar på.
Så plötsligt... *bluerf* Tar någon sekund då jag överväger om jag hörde rätt. Men hör på näsan att det var som jag trodde. Ligga kvar i sängen visst, men inte i kräks. Upp med honom snabbt som ögat och jag känner i honom att det kommer mera. Ut i hallen. Plask. Hela hallgolvet fullt. Jag ropar efter M. Inget svar... *inte gripas av panik*

Kollar klockan 19:05.
Ner och byter pyjamas, suger näsan rent med snorsugen.
Uppe igen konstaterar jag att som tur är har draglakanet tagit hela smällen. Så jag byter det. Plockar upp Edvin och släcker i rummer och gör om skrattet före natten. Ramsan som intro igen. Lägger till rätta och börjar buffa igen. Edvin blir rasande. Känner att jag är spänd i buff-armen. Slappnar av i armen, kroppen, tänker på att andas. Edvin slappnar av. Buffar mera. Solfjädern lite kort och ramsar ut. Helt tyst i rummet. Blir lite osäker och säger ramsan två gånger till högt ute i hallen. Kollar klockan 19:23.
Torkar upp i hallen. Fortfarande tyst. Kommer på att jag för tusan glömt att slå på andnings alarmet. Tänker vänta tio minuter men blir stressad iom att han kräkts och så så jag går in 19:30 och slår på larmet. Ut snabbt igen. Ingen reaktion men hörde att han snörvlade lite och så.
Och nu när jag skrev det här så inser jag att jag missade bekräftelse ramsan men jag fick ju sista ordet iaf.