Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

anna: har också en soffpotatis hemma (vad det gäller träning) Vi är HELT olika vad det gäller fysisk ansträgning. Han har inte behov eller sug efter att ge sig ut och jogga eller träna. Iofs spelade han tennis regelbundet före barnen, men NU! Nada. Han är ju aktiv på annat sätt (städar, renoverar, fixar i trädgården mm) Områden där jag är lat :oops: Vi kanske kompletterar varandra bra, men nog tror jag att han skulle behöva röra på sig liiite mer.

Problemet (eller kanske hans räddning) är att han är en sparris. Inte ett uns fett på kroppen nästan. Han kan äta/dricka vad han vill utan att det syns. Jag äter ju LCHF/GI. Han äter fet mat + kh och det gör ingen skillnad (på utsidan iaf)

Jag har (nästan) gett upp mina ansträngningar att sparka igång honom. På helgen försöker jag få med honom på åtminstone EN långpromenad (barnen i vagn så att vi kan powerwalka lite) Efteråt tycker han det är jäteskönt, och säger själv att han borde ge sig ut oftare. Men han skulle inte själv komma på idén om inte jag puffar på.

Han stöttar mig, och kan ofta göra precis som Nya Mammans man, nästan TVINGA ut mig om jag börjar vackla. På söndagarna tar han alltid hand om barnens utevistelse så jag kan ge mig ut på en långrunda på fm. Sedan fixar de lunch så jag bara kan sätta mig efter duschen. Kanon. Det är min söndagslyx.

Hoppas att du kan få igång Per. Du har ju fått många tips. Rapportera. Tar tacksamt emot användbara strategier.

:idea: Min träningsvecka (har hälsat på mina föräldrar + syskon i Skåne)

Må: löppass ca 40 min
Ti: powerwalk med mamma och lillasyster, ca 1 h
Sö: Löppass 1 mil + premiär på cykel med cykelvagn (en kortare tur, men det KÄNDES i benen)

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Äntligen har jag fattat galoppen: Ju mer jag håller igång nu, desto mindre uppförsbacke efter förlossningen. Det kan man ju räkna ut med röven, förstås, men är man minsta motvillig, så är ju en graviditet en UTMÄRKT förevändning att inte träna som man borde.

Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och varit ute i fågelkvittret:

Onsdag: Promenad 45 min plus styrka
Söndag: Promenad 1 tim (!) plus styrka (gjorde utfall, benen vek sig nästan på hemvägen. AJ! Mötte Anders Szalkai igen, in action denna gång. Respekt!)

Nöjd. På g. Glad.

LindaVega: Härlig vecka!

Anna: Hur går det? För dig, för Per? Håller tummen!

Father A: "Besviken om det tar mer än 100 minuter". :shock: :shock: :shock:
Jag säger bara: RESPEKT! Det är ju en halvmara, för tusan! Håller en tumme hårt för dig också och hoppas att du får vara frisk och alert så här i slutspurten!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Och en rapport från Jönköping denna veckan. Det var ett tag sedan. Jag har börjat få ont i kroppen - har inflammationer i stora lederna som kommer och går med ytterst ojämna mellanrum.

Tisdag NIA,
Torsdag Backig vagnpromenad
Söndag NIA

Har varit ute en hel del i det fina vädret också, även om inte den fysiska aktiviteten varit huvudfokus.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

:D Morsning!

Det härliga vädret håller i sig, fantastiskt!

Denna vecka har det blivit

mån - rask promenad längs med havet inne i supervackra Visby, 90 min

tis - body pump

ons - kvällspromenad

fre - body pump plus cykeltur 7 km (plus 3 öl inne i stan, på krogen... :oops: :D 8) )

sön - löpning ca 8 km

Trött trött trött är jag nu. Och då ska jag sätta mig och skriva omdömen om mellanstadieelever i idrott...hugaliga! :?

Ha en skön vecka!
Linda
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Veckans rapport är
Tisdag Löpning ca 12km
Torsdag Löpning backe

Helgen ägnades till 10-mila som gick i Perstorp. Ingen löpning dock, men coachning och följde denna fantastiska tävling under natten.

Nu ser jag fram mot två veckor av hårdkörning.

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
mån: Jogging 5 km
tors motionscykel + muskler
lör Cyklade ute en dryg timme + mage & armar när jag kom hem.
För er som inte känner till Ulricehamn, kan jag berätta att längst ner i sta´n ligger sjön Åsunden. Längst ner är det plant. Men sedan går själva staden upp, upp, på varsin sida sjön. Det är alltså inte särskilt cykelvänligt här... :? Jag gav mig av mot det håll jag trodde var planast. Det var det inte...Man kan säga att jag fick jobba RIKTIGT, riktigt hårt detta pass, puh :!: :shock:
(sön: många timmars tunga trädgårdsarbeten, man kan nog säga 1/2 pass i alla fall)

Linda Vega: Bra träningsvecka för dig!! :thumbsup:
Klart att man mår bättre och blir piggare av träning även om man utåt sett inte behöver det. Dock svårare att motivera när han är så smal kan jag tänka mig... :?

Nya mamman: HÄRLIGT :!: :D :thumbsup:
Per har faktiskt hållt sig ifrån godis denna veckan :o :o :o Han var brun i mungipan en dag och jag påpekade det med "du har snus eller choklad i mungipan" Då sa han bistert: "Snus, jag har inte ätit godis på hela veckan"
Och så cyklade han en snabbtur (bara 20 min eller så) i måndags, samt en längre tur idag. :o (fast sur är han och tråkigt har han, det märks)
Jag är ändå glad att han gjort något!

LO/ Med tanke på din värk :cry: (läste även om det på klagomuren) så har du väl tränat strålande denna vecka! :thumbsup: Åk och kolla detta, för så här kan du ju inte ha det! :cry:

Gotlandsmamma: JÖSSES, vilken vecka!! :o :D :thumbsup: (klart du behövde släcka törsten med lite bärs med DEN träningen, inget att göra generade gubbar över :lol: :wink: )

Father A: Bra, bra! :thumbsup: Ska bli spännande att "följa dig i mål" :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hinner inte skriva, än mindre träna - men envishet hjälper, eller hur..?

http://web.mac.com/fjallmor/iWeb/Webbpl ... F59F1.html

:mrgreen:

nu ska jag retas lite.

Idag tycker lokalfolket synd om Lotass.
Idag ska vi få åka bandvagn upp på fjället och äta lunch i vårsolen

:P

Pilutta...

8)

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Anna - muntra upp Per, eller låt honom vara. Sockermonstret är jobbigt när det inte får näring.

Kolla upp mina leder. Jo, jag har gjort det några gånger de senaste 18 åren. Men de senaste åren har jag inte orkat bry mig. Smärtstillande, antiinflammatorisk medicin hjälper bara ytterst tillfälligt, så det vill jag inte ha. Än mindre cortison.
Ska kontakta en homeopat idag - nu faktiskt när jag tänker efter. Varför vänta.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jag låter honom vara just nu...
Kanske är det därför han är så knepig i humöret, (totaldeppig :? ) Sockret kanske håller på att gå ut kroppen och därför mår han skit!?

Vad bra att du tar kontakt med homeopat! Berätta hur det gick sedan!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

:roll: Sprang i söndags kväll, ingen träning igår förutom en kort prommis på jobbet, då är jag understimulerad och dölängtar efter att träna...lite farligt det här ju, när man blir lite beroende av det...
...ingen träning, gnällig Linda...inte bra...
Tur att det blir lite yoga i kväll. :D

Kram från ett numer soligt kobben 8) förut var det bara grått...
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Idag har jag tittat igenom den del av min vinst som passar i den här tråden. Den kom med posten dag och åkte direkt in i datorn.. och jisses vilken guldskiva!

:D

Caroline Nilson, som bloggar på gymglam:

http://metrobloggen.se/jsp/public/index ... e=19.91529

har gjort dvd'n "träna på 17 minuter"

Trailer här:

http://www.youtube.com/watch?v=16_8gEiMLlI

jag vibrerar av träningslängt efter den snabbgenomtittning jag gjorde

:thumbsup:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Fjälmor, den verkar ju super! Måste införskaffas! Spanar lite försiktigt på dessa 10 minute solution. Kan tänkas att det blir några sådana framöver... I höst. :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

mmm...den är yummie, hinner inte skriva nu - kolla bloggen

:wink:
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Den här veckan har det känts riktigt bra.

Måndag Spinning
Onsdag Löpning 12 km
Fredag Löpning 15 km
Söndag Löpning, Tempo i 30 minuter

Det är väl ungefär så mycket jag hinner med under en i övrigt fullspäckad vecka. Nu gäller det bara att fortsätta så.

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Vilken vecka, Father A! Svårt avis... Snart är det Göteborgsvarvet! Känns formen bra?

Själv flåsar jag på:

Onsdag: Promenad 1 tim + styrka
Torsdag: Promenad 1 tim
Lördag: Promenad 1 tim
Söndag: Promenad 1 tim + styrka

Väldigt nöjd!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"