Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

kiki skrev:
Lua skrev:Parallellen mellan Annica Dahlqvist och en viss annan kvinna som utmanat etablissemanget är inte svår att dra, tycker jag :wink:

Kram Lua. :heart:
Och det får mig att fundera på min egen relation till aukoriteter :roll:
:lol: :heart:

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Lua skrev:Parallellen mellan Annica Dahlqvist och en viss annan kvinna som utmanat etablissemanget är inte svår att dra, tycker jag :wink:

Kram Lua. :heart:
Nä och man kan ju undra hur det kommer sig att ändå ganska många här på detta forumet väljer just LCHF.
För att man väljer att tänka annorlunda, eller tro på människors egna erfarenheter istället för att blint lita på "vetenskapen". Som ju egentligen är den publicerade vetenskapen som åsyftas, och som ju inte alltid är sanningen.

:roll: Blablablablabalblbablalablablabla kände jag just nu :lol:

Kiki jämförde 100 gram på smörpaketet med sina 70 gram protein. Tänk på att smöret innehåller 80% fett.
Välj feta köttbitar! De är smakrikare och nyttigare på många sätt. 100 gram fläskkarré innehåller ca 11 gram fett och 18 gr proteiner. Medan lika mycket fläskfile innehåller 2,6 gr fett och 20 gram protein.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
duggan

Inlägg av duggan »

Jag tjuvvägde mig hos syrran idag och jag vet att den (vågen) väger mig lite tynge än men egen, men efter att ha käkat lunch där klev jag på och den visade -4,9 kg på 7 el 8 veckor..och jag trooor att det är lite till eftersom hemma väger jag mig alltid nyvaken och naken, och jag som trodde jag stod still. 8)

Var på julfest igår och hade klätt upp mig till tänderna och en arbetskamrat var helt förundrat över hur smal jag såg ut kring minjan sedan sista vi sågs, så det var ju skit skoj! :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D

lite förslag på alternativ till pasta/ris/bröd i bloggen...

:wink:

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nu har jag fixat ett receptindex på hemsidan så ni slipper rota i bloggarkivet

:D

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

duggan skrev:Jag tjuvvägde mig hos syrran idag och jag vet att den (vågen) väger mig lite tynge än men egen, men efter att ha käkat lunch där klev jag på och den visade -4,9 kg på 7 el 8 veckor..och jag trooor att det är lite till eftersom hemma väger jag mig alltid nyvaken och naken, och jag som trodde jag stod still. 8)

Var på julfest igår och hade klätt upp mig till tänderna och en arbetskamrat var helt förundrat över hur smal jag såg ut kring minjan sedan sista vi sågs, så det var ju skit skoj! :lol:

//Malin
Åh vad kul det är. Mest såklart när folk ser och säger att man är fin! Vikten på vågen spelar ju egentligen mindre roll. Kolla hur kläderna sitter, det är det viktiga. Och hur man mår såklart, men det är ju nästa grej.

Själv har jag nog stannat helt. Har inte vägt mig på ett tag. Men igår var värre än någonsin. Uppsvullen och så ONT i magen. Dagen innan åt jag en (ENDA) pepparkaka. Jag tror inte att den var boven, för jag har ätit andra innan. Så inte vet jag vad det var. Men jag somnade med två vetekuddar om mig, sov som en stock till Vera kom in och sa glatt gomorron.
Pappan och IVar sov i källaren, eftersom vi kurar bort nattmål.
Idag är jag mycket bättre! :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej alla!
Jag tror också att många av oss som hänger här på forumet är öppna för och intresserade av att söka efter lösningar som fungerar, oavsett vad som är normen eller vad "etablissemanget" säger. Det är det som gör att jag trivs så bra här tror jag! (Jag är ju inte precis LCHF då utan mer inne på blodgruppsdiet men det är ju inte precis etablissemang heller...)

Hursomhelst, sen vår semester har jag ett uppehåll med projektet gå ner fem kilo. Det jag hade gått ner har jag gått upp igen och eftersom jag inte VILL avstå från alla goda kolhydrater just nu, så får det vara bra som det är för ett tag. Har bestämt mig för att jag måste öka motionen också så snart blir det nog kort på Friskis och Svettis eftersom motionscykeln står mest oanvänd här hemma just nu.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Jag vill bara hoppa in och säga att jag ätit LCHF i 8 1/2 veckor och jag har gått ner 4 kg. :D
Jag har inte ont i leder och ingen uppblåst mage. När jag äter kolhydrater är jag som en liten spädgris, jag måste ha mat inom 4 timmar annars faller blodsockret och jag blir en hondjävul. :evil:
Detta slipper jag helt med denna kost. Livet leker helt enkelt.
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Oj, vad jag har hållit mig undan den här tråden då 8) ... Det beror nog helt enkelt på att:
"jaja, nu är det snart jul, och nyår, och en MASSA gott... men SEN, ja sen, i januari, då jädrar blir det andra... bullar... eller inte BULLAR utan mer inte-bullar... för då ska vi joina lchf-gänget!"

Så är det tänkt!

Så nu håller jag på att läsa in mig, ladda mentalt, och se framåt, mot målet! Låter nästan som om jag ska kura :wink: :-k :!:

Din rapport, SusanneG, inspirerar ju såklart också!

Undras om du är inne på januarispåret du med, krümel :wink: :?: Fast då med blodgruppstänket... eller en liten kombo kanske?

Hur går det för /LO, då? Har svullnadet lagt sig? Kanske var det bara pms-svullo, jag blir t o m svälld i ansiktet veckan innan mens :evil:

Och duggan, det går ju toppenbra för dig, ju! Vad kul med så trevliga kommentarer, det gör att allt går mycket lättare!

Lua, kiki, fjällan, lingontuva och alla andra - hur går det för er då? Har ni också kastat in handsken så här mot jul :roll: eller har ni kommit så långt att allt funkar hela tiden? Jag ska gå och nalla ur Aladdinasken nu, jag O:)

Puss alla!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lua

Inlägg av Lua »

Här kastas inga handskar :lol: :!: Inga handdukar för den delen heller!

Välkommen in i gänget Mia. Jag har tänkt så mycket på dig och ditt onda och än mer sedan jag hört Annica Dahlkvist föreläsa. Det ska bli superintressant att följa din resa!

LCHF är verkligen helt rätt för mig! På julbordet ska jag avstå Janssons och potatis. Ska prova mig på en blomkålsjanssons, vilket ju låter superäckligt men enligt utsago är jättegott.

Till efterrättsbuffén blir det saffransostkaka med hallon och grädde, ischoklad, naturell och med mintsmak, apelsintryfflar, mandelsplitt och hallongömmor. Någon som tycker synd om mig :wink: :?:

Kram Lua :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hmmmm... :shock:

Det är kanske DET det hela handlar om...

Hondjävul nummer ett anmäler sig :!:

Jag har varit helt ruskig mest hela gårdagen och den här dagen - mot familjen.

Vad händer matmässigt då..?

Tja, igår hade vi ett 10 - timmar långt avbrott med strömmen :evil: from klockan 15.00 och maken hämtade... hamburgare... till hela gänget. :roll:

Vad gör man :?:

Äter. Hungrig. Räcker inte med att bara äta den ynka biffen som finns mellan brödet. :roll:

Idag har jag varit ute hos min mamma och bakat karleska piroger. Mindre sats - i och med LCHF kosten, men ursäkta, utan karelska piroger firar jag INTE jul :!: Så det så!

Jag har smakat ett par, som efterrätt, mycket korrekt sist, enligt Skaldeman-tänket. Och inte vet jag om det är relaterat alls :evil: men blodet KOKARRR, jag är elak som få :twisted: och det är ingen idé att prata med MIG om något alls om man inte önskar sig en utskällning eller en smocka. 8-[

Gud bevare oss alla en Päivi som äter piroger under julbordet.. :?:

Skall nu lägga mera grädde i theet och försöka tänka (mindre) onda tankar. :evil: Hur nu DET skall gå till med hornen längst fram i pannan... :twisted:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Malin - kan du ge exempel på en vanlig dags ätande hemma hos er :?:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kan INGEN ge mig ett rum fullt med porslin och ett baseballrack? :twisted: Jag-står-inte-UT :!: :evil:

http://www.youtube.com/watch?v=fWf081m3Dxk :twisted:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Lua skrev: LCHF är verkligen helt rätt för mig! På julbordet ska jag avstå Janssons och potatis. Ska prova mig på en blomkålsjanssons, vilket ju låter superäckligt men enligt utsago är jättegott.
Här blir det jansson på "rättika" vi kan kanske jämföra resultatet efter jul du och jag?

Jag är superförtjust i kesobrödet så det har vi massor här hemma, Tor hälsar att LCHF är Livet! :lol:

Kram till er alla i tråden! God Jul! :santa: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

miar70 skrev: Lua, kiki, fjällan, lingontuva och alla andra - hur går det för er då? Har ni också kastat in handsken så här mot jul :roll: eller har ni kommit så långt att allt funkar hela tiden? Jag ska gå och nalla ur Aladdinasken nu, jag O:)

Puss alla!
Kastat in handsken...?

Aldrig. Vill inte få tillbaka min värk... :?

Detta är vad jag gör just nu:

Förbereder lchf-julbordet - länk i julkackeltråden :santa: och i detta nu experimenterar med en lchf-pepparkaksdeg version 2.0

:wink:

/Fjällmor :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"