Påminner mig om en tid när jag blev så in i h-e förbannad på dåvarande pojkvännen och bara var TVUNGEN att sparka på något. Tjong in med tån i dörrkarmen med 2 sprickor som följd...(i tån alltså). Pinsamt när det liksom var av ilska...
Träning -08
-
Gäst
Nääää, jag bara måste fnissa lite i eländet, Nya Mamman! Du är så kul!
Och så tycker jag synd om dig förstås!
Påminner mig om en tid när jag blev så in i h-e förbannad på dåvarande pojkvännen och bara var TVUNGEN att sparka på något. Tjong in med tån i dörrkarmen med 2 sprickor som följd...(i tån alltså). Pinsamt när det liksom var av ilska...
8)
TINIS!!!!!!
Nya mamman: Ja, här är det krig
Du är ju jätteduktig med träningen
Förbannade SKIT med lilltån
LO/ Vattengympa låter som en bra variant i ditt tillstånd
LindaVega, samma här, magen stör mig mest av allt
Inte ALLS en mindre bra vecka från dig, var stolt, du vår löpardrottning
Ottilia: Du gör så gott du kan, och det GÖR du också! STARKT att det öht kommer rapporter från ditt håll
Lovis: Japp, vårkänslor
"Bara" 2 promenader är väl bättre än inga, eller hur
Läk dig, och kurera dig, det är inte bra att träna när man är förkyld
Varför har du ett motstånd för att träna hemma? Bara nyfiken! 8)
Det är jättebra! Man behöver inte ta sig någonstans, och allt finns hemma.
det kanske går att kopiera min aerolates och skicka om du vill...
Go, girls!!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
Fd Medlem
Vi bjuder gärna på ett skratt (sadister!!), tåjävlen (pardon my french) och jag.
Har tröstätit en påse Polly och en halv påse popcorn. Kollat på Metallica-dokumentären "Some kind of monster" (rock n' roll och terapi i perfekt kombo) i stället för att ta den där timmen i skogen.
Lilltåstatus: Illa. Ser ut som om jag har två stortår på samma fot. Fast den ena är blå. Svullen. Stel.
Så illa att farmor får rycka in som hjälpare i morgon.
Man bara måste skratta åt eländet. Nu har jag brutit två saker i min kropp. 14 år gammal var det vänster lilltå. 34 år gammal är det höger lilltå.
Coolt.
Jaja. Jag kommer igen. Både med träning och i tråden.
Tinis: Hur KAN man sparka så hårt av ilska???
Allvarligt. Jag känner att jag faktiskt är lite rädd för dig nu. 8-[ 8-[
Inte bygga för mycket muskler! Promise.
Har tröstätit en påse Polly och en halv påse popcorn. Kollat på Metallica-dokumentären "Some kind of monster" (rock n' roll och terapi i perfekt kombo) i stället för att ta den där timmen i skogen.
Lilltåstatus: Illa. Ser ut som om jag har två stortår på samma fot. Fast den ena är blå. Svullen. Stel.
Så illa att farmor får rycka in som hjälpare i morgon.
Man bara måste skratta åt eländet. Nu har jag brutit två saker i min kropp. 14 år gammal var det vänster lilltå. 34 år gammal är det höger lilltå.
Coolt.
Jaja. Jag kommer igen. Både med träning och i tråden.
Tinis: Hur KAN man sparka så hårt av ilska???
Nya Mamman: men blääääää
Hur lång tid tar det innan tån är läkt? Hade också fallit för tröstätningsfrestelsen DIREKT, det är det minsta man är värd vid sådana tillfällen
Jag kom igång sååå fint förra våren/sommaren med löpningen, men efter tre-fyra gånger fick jag så ont i mina benhinnor/knä att jag inte kunde springa på en månad, gjorde ont att gå med barnvagnen också, så jag var mest stilla och surade....(och åt en del godis....)
Du verkar vara vid ganska gott mod ändå, hoppas du kan fortsätta med styrketräningen i alla fall.
Själv har jag ÄNTLIGEN fått tummen ur och införskaffat en aerolatesdvd. Satt och fnissade mig igenom programmet igår, bara för att se hur det är upplagt (känns lite fånigt att träna framför tv:n) men ikväll kör jag så det ryker. Räknar med att få ordentlig träningsvärk, ser ut som att hela kroppen får jobba. Spännande
Linda
Du verkar vara vid ganska gott mod ändå, hoppas du kan fortsätta med styrketräningen i alla fall.
Själv har jag ÄNTLIGEN fått tummen ur och införskaffat en aerolatesdvd. Satt och fnissade mig igenom programmet igår, bara för att se hur det är upplagt (känns lite fånigt att träna framför tv:n) men ikväll kör jag så det ryker. Räknar med att få ordentlig träningsvärk, ser ut som att hela kroppen får jobba. Spännande
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
Fjällfolket
-
Gäst
Nya mamman skrev: Tinis: Hur KAN man sparka så hårt av ilska???Allvarligt. Jag känner att jag faktiskt är lite rädd för dig nu. 8-[ 8-[
Haha! Muskler? Jag? Tunn som en sparris upptill och så lite av en semla nertill...Dessutom from som ett lamm nu under makens ömma händer... O:)
Tack för alla pepprop! Skulle ju ut igen nu på bumsen, men idag gör faktiskt halsen ont. Ärligt!
Vad alla pratar aerolates här. Vad ÄR det för något?
Kram och hejarop till alla!
Anna!! Vet du, det är ju helt fantastiskt att träna hemma egentligen men så fort jag har startat upp med det så tycker jag att det är så otroligt trôôkigt (ursäkta västgötskan, ni andra) !! Känns helt meningslöst på något sätt...men jag kanske skulle ge det en chans till. Tränat framför TV:n har jag ju aldrig gjort...bara på golvet med ett program liggandes bredvid.
Tack snälla för erbjudandet men då känner jag mig jättesnål....jag ska beställa annat på Ginza så då kan jag likaväl beställa den också...om det inte blir Friskis DVD:n.....om det blir någon alls....
Tinis! Det är Anna som missionerat ut Aerolates här på tråden! Det är tydligen en blandning av pilates och aerobics som ska vara alldeles utmärkt!
Finns på DVD!
---------------------------------------------------------------------
Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
-
Fd Medlem
Quick fix för hemmatränare:
http://www.rohnisch.se/index081.asp
Tåstatus: Bättre. Den är nog inte bruten. Det är bara jag som är drama queen.
Men den gör fortfarande förbannat ont och jag kan inte gå i skor. Men jag kan böja den i alla fall. Alltid något.
Fjällmor: Det låter härligt! 700 meter är ju... 700 meter. Allt handlar ändå bara om nollor. Rätt vad det är så mår du MYCKET bättre och kan lägga till en nolla på sträckan. Hoppas jag!
Tinis: Låter som en koditionskrävande relation, det där! Med all... tandborstning
Så ungdomligt!
http://www.rohnisch.se/index081.asp
Tåstatus: Bättre. Den är nog inte bruten. Det är bara jag som är drama queen.
Men den gör fortfarande förbannat ont och jag kan inte gå i skor. Men jag kan böja den i alla fall. Alltid något.
Fjällmor: Det låter härligt! 700 meter är ju... 700 meter. Allt handlar ändå bara om nollor. Rätt vad det är så mår du MYCKET bättre och kan lägga till en nolla på sträckan. Hoppas jag!
Tinis: Låter som en koditionskrävande relation, det där! Med all... tandborstning
-
Gäst
-
Fd Medlem
Man gör det KORT och OFTA. Ena dagen blir det bara lite hantlar och armhävningar efter frukost. Nästa blir det utfall och benböj mellan middag och kvällsbad. Trejde blir det lite ryggövningar med flinande bebis på filten.Tinis skrev:
Alltså, hur GÖR man för att träning hemma ska funka. Jag tror jag saknar den genen. Nåt fel måste det ju vara!
5, 10, 15 minuter. Behövs inte mer om man gör det ofta. inte behöver man bli jättesvettig heller, så dusch kan vänta.
Kör hårt!
-
Gäst
Tinis och Nya mamman, f-n vá roliga ni är
Nya mamman...kan man inte gå steget längre, typ; utfall medans man borstar tänderna på barnen, situps medans man viker tvätt (man kan ha tvättkorgen på golvet bredvid), knäböj när man torkar haklapparna....jag håller med dig Tinis...någon gen saknas här också. Men nu när det är i ropet med genmanipulation, tänk om man kunde få lite DHA (heter det så?...låter som en olja..) Nä, fasen DNA menar jag. Tänk om man kunde få lite DNA av någon elitidrottare...lite Kallur-DNA skulle jag vilja ha
.
Hejdå
Nu har jag suttit framför datorn i 10 minuter, hade blivit fina magmuskler om den tiden hade tagits till sit-ups istället.
Nya mamman...kan man inte gå steget längre, typ; utfall medans man borstar tänderna på barnen, situps medans man viker tvätt (man kan ha tvättkorgen på golvet bredvid), knäböj när man torkar haklapparna....jag håller med dig Tinis...någon gen saknas här också. Men nu när det är i ropet med genmanipulation, tänk om man kunde få lite DHA (heter det så?...låter som en olja..) Nä, fasen DNA menar jag. Tänk om man kunde få lite DNA av någon elitidrottare...lite Kallur-DNA skulle jag vilja ha
Hejdå
Nu har jag suttit framför datorn i 10 minuter, hade blivit fina magmuskler om den tiden hade tagits till sit-ups istället.
---------------------------------------------------------------------