hej!
nu kommer en nybörjarkurare själv och stöttar!
jag är inne på tredje veckan av kurandet på min lilla dotter på 10 månader. hon har också HAFT napp! jag tog bort den första natten- som regeln är. och hon har glömt den!

det gick på ett dygn, eller kanske två.
träffade mitt kusinbarn som använder napp i helgen. jag tänkte, vågar jag visa linnéa nappen? vad kommer hon göra? kommer hon bli tokig och inte vilja släppa den ifrån sig? men jag vågade. det var alltså lite grygt två veckor sedan jag tog bort hennes nappar. och vet du vad hon gjorde????
tittade på den. vred och vände sen slängde hon den på golvet! helt ointresserad. verkade helt enkelt glömt bort vad det är för något. hon försökte inte ens stoppa in den i munnen.
när hon använde napp innan jag började kura så vaknade hon flera gånger per natt pga att nappen ramlat ur. hon hittade den inte och vill förståss ha hjälp att få in den i munnen igen.
nu sover hon hela nätterna. hon kan ju inte längre vakna pga av att nappen ramlat ur för hon saknar den ju inte längre!
hade även napp till lillis när vi åkte bil. hade bestämt mig för att lillan får ha napp när hon ska sova och när vi åker bil. när hon skrek i bilen var ju oftast anledningen att hon tappat nappen och inte fick tag i den själv. hon hade dessutom lärt sig (JAG hade lärt henne) att när man åker bil ska man ha napp. nu är det inget skrik i bilen längre för nappen tappas inte. den finns ju inte!
en varm rekomendation. TA BORT NAPPEN

du kommer inte få metoden att funka annars.
lycka till!
svarar gärna på mer frågor. är ju fortfarande inne i kurandet själv.
kram lilla mia
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!
- Efter regn kommer solsken! -