Hej på er
Skulle min man och jag få en krona för varje fråga vi ställt oss de senaste 4, snart 5, veckorna så skulle vi vara stormrika

!! Om vi är frågande vad ska då inte lillfia vara

??
Försöker för varje dag som går få en tyldigare och tydligare struktur på dagar och nätter. Börjar inse att amningen lider mot sitt slut

Lillfia börjar inse att hon kan få mat snabbare på annat håll tyvärr... Håller i och pumpar, det funkar sålänge man bara är hemma om dagarna men sen då...?
Ger fortfarande bröstet först och flaskan sen, då det går. Märker dock att hon har svårt att "ställa om" sugtekniken från bröst till flaska. Hon suger lika hårt på flaskan som på bröstet vilket leder till att det kommer för mycket så hon sätter i halsen, hostar, frustar och blir till slut elak och då tar hon inte flaskan alls

Har nu gått igenom ALLA flaskor, nappar, skruva löst, skruva hårt etc men samma resultat. Det enda som går just nu är att ha henne hängande i famnen med benen neråt och gå runt medans hon äter (!) Har använt "ömma järngreppet" vid flera tillfällen men då skriker hon som en stucken gris så det inte ens går att ge flaskan, hon tar den inte (svårt när munnen är på vid gavel

) Har även lugnat och börjat om men så snart hon läggs på armen så är det som om hon vet vad som komma skall...
Har en undran om SM punkt 1-7.
Kör det som det står (dock med både bröst och flaska), sömnen tycker jag funkar bra, hon vill ibland sova längre.
Det jag känner är dock att Lillfia inte är nöjd mer än när hon vaknar och äter första "portionen" sen börjar hon gnälla, knorra och gråta om vartannat.
Umgänget blir inte direkt något lustfyllt i och med att hon är missnöjd vad man än gör. Det enda som funkar är att gå med henne mot axeln. Sitta ner är uteslutet
Har hon ont kan man undra..? Hon kan ibland vara påväg att somna, lägger jag då ner henne i vagnen så är hon klarvaken direkt och börjar böka
Känner att hon försöker säga mig att något är fel men hur jag än försöker så förstår jag inte vad hon menar, stackars liten...
Man kan tycka att man är en ganska inteligent varelse men inte då det kommer till små barn, då känner jag mig helt "puckad"

just nu.
Glädjande var dock att hon i natt fick ihop det längsta sömnpasset hitill i sitt liv - 5,5 timmar =D> =D> Fler sådana vill vi ha
Kände mig nästan som en ny människa i morse
Någon med erfarenhet av missnöjda, knorrande 5 veckors? Tacksam för tips!