Tillbaka här igen, 8 år sedan sist (!) Hade en navi bild av att denna gång skull allt flyta på räls, jag var ju påläst sedan tidigare och alla fel jag gjorde då skulle jag inte göra om
Nu har lilla Vera anlänt (16 dagar idag). Första veckan var verkligen en solskenshistoria äta-sova-äta-sova det var hennes favoritsyssla.
Nu sedan snart en vecka tillbaka har jag inte mått bra (hormoner i omlopp antar jag) utan jag gråter till och från. Detta i sin tur kanske är boven till att jag upplever att hon inte längre blir nöjd med brösten (kunde inte amma nr 1 särskillt länge då jag aldrig fick upp en mjölkproduktion som räckte).
Hon ammas nu på B1 *2 detta tar ca 30-40 min inkl rap etc. Hon är då inte nöjd så vi kan inte ta blöjbyte etc då utan får gå på B2 ibland kan vi ta det en gång, byta blöja etc och sen ta det igen men ibland blir det B2*2 också för hon är inte nöjd "pickar" och grinar...
Som "nock out" dessa gånger ger jag tillägg hon tar ca 50-80 ml.
Nu till problemet...
När hon fått tillägg så blir hon hur pigg och vaken som hellst
Denna pigghet sitter sedan i nästan 1 tim, hon har nu varit vaken i nästan 2,5-3 timmar. Lägger jag henne så ligger hon och stirrar i vagnen med stora ögon och efter en stund börjar hon knorra, sparka och bli arg. Har provat ge mer även här men icke! Vagnar jag henne blir hon lugn men hon somnar inte. Kan känna att okej på dagen (dock tycker jag att hon behöver sova när hon är så liten) men på natten är det inte kul med dessa pass på mellan 3-4 timmar innan vi får sova igen
Nu i natt så höll hon på såhär och efter att ha vagnat i dryga 30 min orkade jag inge mer utan lät vagnen stå, hon låg då stilla ett tag men sen började hon gråta. Det hade nu gått ca 1 timme sedan "nock outen" och hon var uppenbarligen hungrig igen men flaskan ville hon INTE ha. La henne bredvid mig och hon fick amma igen och somnade tillslut med tutten i munnen...
Jag behöver tips och råd vad jag ska göra!! Känner att jag agerar napp för att hon ska komma till ro och somna och det är inte kul, eller är det något man får acceptera under "smekmånaden"? Vet att hon är för liten att ha ett schema på och det är inte heller min tanke men vad kan jag göra för att "knocka" henne?
Det är en stor sogr i
Långt blev det. Hoppas någon orkar förbarma sig och läsa detta och ge några råd. Jag har redan ångest inför kommande natt med 4 timmars vakenpass... Mjölkstockning nr 2 är på ingång på vä bröst också som pricken över i
Mvh Anna