Nattning tar längre o längre tid inne på natt 10

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: Nattning tar längre o längre tid inne på natt 10

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

1,45 på dagen är ju inte ett naturligt sömpass utan antingen får ni ha det 1,5 eller 2 tim.

:idea: Sen är er son på väg in i 8-mån ångesten. Läs gärna om den i Barnaboken!

Under "våra favoriter" på "späda och små" hittar du mera råd kring 8-mån ångesten. :wink:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 24&t=14070
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
jamanda

Inlägg av jamanda »

Hej o stort tack för ditt svar!
Jag har nu ändrat så att det blir mer naturliga sömnpass.

Har även läst på mer om 8 mån ångesten o det verkar mycket riktigt som om min lilla skatt börjar komma in i den fasen. Kan inte riktigt tolka hur jag ska göra med att vi buffar vid nattning och stryker honom över ryggen/bröstet samtidigt som vi avslutar med ramsan, när han vaknar till och har mardrömmar. Ska vi bara säga ramsan och jobba in den mer eller är det ok att stryka över ryggen och buffa för att han ska komma till ro och sen avsluta med ramsan just nu när han är inne i den lite speciella fas??? Känns inte riktigt som om bara ramsan går in just nu...

Läste även att man inte ska vara så mycket i nya miljöer utan i välbekanta miljöer på dagarna. När vi är iväg på dagarna och kanske hälsar på oss kompisar eller liknande så märker jag inte av att han tycker att det är jobbigt utan han verkar trivas i nya miljöer och är nyfiken, eller är det så att han bearbetar de nya intrycken i sömnen och att de kan bli för mycket och ge mardrömmar på nätterna och att det är därför man ska vara i välbekanta miljöer?
Stort tack igen på förhand!
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Oftast är det som du skriver, barnet verkar nöjd i den nya miljön men sover oroligt på nätterna. Därför är det bra om man håller sig i välbekanta miljöer under kuren och uppföljningsveckan.

Jag skulle sattas på att få till en dialog med ramsan och ha buff bara som riktigt krisverktyg.

Lycka till!
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"