Magsjukan verkar vara över men Trollungen vill inte äta bra än så vi måste vänta med kurstart
Hjälp hur tycker ni jag ska göra? Kurstart ikväll.
Nu är hon vaken igen och kommer så vara tills dess vi tar upp henne. Ja som tyckte det var jobbigt när hon vaknade kl 23 och fick komma till vår säng men nu när hon sover 15-20 minuter på kvällen och sedan startar kommer ta knäcken på oss.
Magsjukan verkar vara över men Trollungen vill inte äta bra än så vi måste vänta med kurstart
Älskade 0604
Underbara 0806
Underbara 0806
Följer du era tider någorlunda nu under magsjukan? Försök att följa så gott det går i morgon så ska du se att aptiten kommer åter, servera favoriträtter
Pangramsa är EN vers i ramsan PANG lixom
alla köper inte det, min gör det inte, så jag ramsar alltid x4 även som pangramsa men jag ger bara EN sen får hon klara sig och gör så de få gånger det har behövts.
DU bestämmer hur och var hon ska sova och du förväntar dig att hon sover tiden ut
Attityden du vet. Jag gillar själv att ha sov stunderna inomhus eller på balkongen för det ger mig frihet att göra vad jag vill under tiden. Jag skulle lägga långluren inne om jag var du. Och ja du hanterar dagarna på samma sätt som natten, enligt SHN boken.
Kristina
Pangramsa är EN vers i ramsan PANG lixom
DU bestämmer hur och var hon ska sova och du förväntar dig att hon sover tiden ut
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
Vi har inget satt dagsschema ännu utan tänkte ta det i samband med kurstart. Men dagarna ser rätt lika ut ändå och har gjort nu under sjukdom också.kiki skrev:Följer du era tider någorlunda nu under magsjukan? Försök att följa så gott det går i morgon så ska du se att aptiten kommer åter, servera favoriträtter![]()
Pangramsa är EN vers i ramsan PANG lixomalla köper inte det, min gör det inte, så jag ramsar alltid x4 även som pangramsa men jag ger bara EN sen får hon klara sig och gör så de få gånger det har behövts.
DU bestämmer hur och var hon ska sova och du förväntar dig att hon sover tiden utAttityden du vet. Jag gillar själv att ha sov stunderna inomhus eller på balkongen för det ger mig frihet att göra vad jag vill under tiden. Jag skulle lägga långluren inne om jag var du. Och ja du hanterar dagarna på samma sätt som natten, enligt SHN boken.
Kristina
Men nu ge rjag upp för ikväll...hon har gråtit i en timma nu efter att ha sovit 15 min så det blir till att lägga sig för natten med henne i vår säng. Inte mycket till kvällar i detta hus...
Älskade 0604
Underbara 0806
Underbara 0806
Vad skönt att hon äter
om du ska köra igång måste du känna själv, vi vill inte att du har några matvargar när du börjar 
Social delaktighet
Social delaktighet
Jag hade tänkt ge de till imorgonkväll och hoppas på att hon äter bra under morgondagen. Jag vill verkligen göra det här under veckan iom att sambon är ledig hela veckan och kan hjälpa till.kiki skrev:Vad skönt att hon äterom du ska köra igång måste du känna själv, vi vill inte att du har några matvargar när du börjar
Älskade 0604
Underbara 0806
Underbara 0806
Vad bra
Skriv ner ditt schema här så kan vi bolla det.
Har ni bestämt vem som tar de första nätterna?
Skriv ner ditt schema här så kan vi bolla det.
Har ni bestämt vem som tar de första nätterna?
Social delaktighet
Social delaktighet
Jag hade detta men skulle helst bara ha 2 lurar och Lua sa att det kunde nog fungera på 2 lurar och hon skulle också klura på schemat mitt men hon har ej varit inne än.JagIgen skrev:Fortfarande sjuka men har lite frågot.
Hon har hittils sovit 2ggr/dag ca 2 timmar per gång. Men det är alltså nödvändigt att dela upp det på 3 gånger? Varför?
När hon sovit på dagen har hon sovit så gott utan gråt i sin vagn ute eftersom storebror inte ger någon sovro![]()
Är det fel att fortsätta lägga henne på rygg i vagnen med tutten på dagen?
När kuren sitter kommer hon då kunna sova inne tror ni utan att vakna trots storebros vilda och högljudda lekar?
Försöker klura på ett schema men tycker att det hela tiden blir för tätt mellan sovlurarna, hon kommer inte vara trött nog.
7.00 Morgon + Välling
9.00 Lite extra frukost --> 1 portion gröt
9.15-10.00 Sova
11.30 Lunch
12.00-14.00 Sova
14.15 Mellis
16.00-16.45 Sova (Här tror jag det kan bli svårt när hon vaknade kl 14)
17.00 Middag
18.45 Välling
19.00 Sova
![]()
![]()
Vad tycker du?
Älskade 0604
Underbara 0806
Underbara 0806
-
Lua
Det är gränsfall om hon klarar sig med två lurar men jag tycker att du kan prova, eftersom hon sovit så tidigare. I krisfall kan ni ju ge en fem-minutare eller lägga upp till en halvtimme tidigare på kvällen.
Så här såg Isaks första 2-lursschema ut. Vad tycks? Det är ju bara att flytta tillbaka allt en timme så att morgonen blir 7. Jag hade långluren först för att synka med Allis långlur så därför kom lunchen tidigt. Det är ju fullt möjligt att göra tvärtom om ni vill.
8.00 Godmorgon!
10.45 Lunch.
11-13(30) Sova
14.30 Gröt
16.00-16.45 Sova
17.30 Ersättning
19.30 Nattslurk
20.00 Godnatt!
Kommentarer?
Kram Lua.
Så här såg Isaks första 2-lursschema ut. Vad tycks? Det är ju bara att flytta tillbaka allt en timme så att morgonen blir 7. Jag hade långluren först för att synka med Allis långlur så därför kom lunchen tidigt. Det är ju fullt möjligt att göra tvärtom om ni vill.
8.00 Godmorgon!
10.45 Lunch.
11-13(30) Sova
14.30 Gröt
16.00-16.45 Sova
17.30 Ersättning
19.30 Nattslurk
20.00 Godnatt!
Kommentarer?
Kram Lua.
Hmm..om jag ska byta plats på lunch och första luren behövs nog ett litet mellanmål innan sovning...Lua skrev:Det är gränsfall om hon klarar sig med två lurar men jag tycker att du kan prova, eftersom hon sovit så tidigare. I krisfall kan ni ju ge en fem-minutare eller lägga upp till en halvtimme tidigare på kvällen.
8.00 Godmorgon!
10.45 Lunch.
11-13(30) Sova
14.30 Gröt
16.00-16.45 Sova
17.30 Ersättning
19.30 Nattslurk
20.00 Godnatt!
Kommentarer?
Kram Lua.
Vad säger du om det här:
7.00 Morgon + Välling
9.00 Extra frukost (1 portion gröt)
9.15-10.45 Sova
11.30 Lunch
14.00 Mellis
14.15-15.45 Sova
16.30 Middag
18.45 Välling
19.00 Sova
Älskade 0604
Underbara 0806
Underbara 0806
-
Lua
Den slår vi till på om det är rätt antal sovtimmar och allt :thumbsup: =D>Lua skrev:Lite tätt mellan målen tycker jag. Det ska helst gå tre timmar mellan.
Så här då?
7.00 Godmorgon. Välling
8.00 Frukost 2.
9.15-10.45 sova
11.00 lunch
14.00 mellis
14.15-15.45 Sova
16.30 Middag
18.45 nattslurk
19.00 Godnatt!
/Lua
Älskade 0604