Hjälp hur tycker ni jag ska göra? Kurstart ikväll.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
JagIgen

Hjälp hur tycker ni jag ska göra? Kurstart ikväll.

Inlägg av JagIgen »

Jag har väntat, läst, pluggat, längtat och äntligen är helgerna över och kuren skulle dra igång ikväll. Sambon och sonen ska sova borta så jag får helt koncentrera mig på henne som vaknar var 15 minut från läggning till morgon.
Nu på eftermiddagen får jag inse att jag fått magsjukan :(
Ska jag genomföra ändå och hoppas hon klarar sig eller ska jag måsta vänta någon vecka för att se så inte hon också får den och kuren kanske måste avbrytas efter bara 1-2 nätter?

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Älskade 0604
Underbara 0806
cissii

Inlägg av cissii »

Hej

Det beror ju på hur dålig du är? Jag menar det är ju inte så trevligt att stå framåtlutad och buffa om man känner sig spyfärdig. Och kanske orkar du inte vara uppe hela natten heller isf?
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
JagIgen

Inlägg av JagIgen »

cissii skrev:Hej

Det beror ju på hur dålig du är? Jag menar det är ju inte så trevligt att stå framåtlutad och buffa om man känner sig spyfärdig. Och kanske orkar du inte vara uppe hela natten heller isf?
Nej det blir inget för tösen kräks också :( Det kä'nns bara så värdelöst då jag peppat så för denna kvällen! Jag såg framför mig hur vi skulle sova bättre redan till nästa helg och att hon skulle vara så mycket gladare för just nu är dagarna mest bara gnäll o grin.
Hur länge efter hon slutat kräkas bör jag vänta?
Älskade 0604
Underbara 0806
Lua

Inlägg av Lua »

Hej!

Vilket antiklimax :!: Hoppas att ni piggar på er snabbt!

Jag skulle vänta tills hon ätit hyfsat under en dag. Detta för att inte riskera att bli fundersam på om hon är hungrig på natten. Vad tror du om det?

Kram Lua. :heart:
JagIgen

Inlägg av JagIgen »

Lua skrev:Hej!

Vilket antiklimax :!: Hoppas att ni piggar på er snabbt!

Jag skulle vänta tills hon ätit hyfsat under en dag. Detta för att inte riskera att bli fundersam på om hon är hungrig på natten. Vad tror du om det?

Jag jag tänker det. Jag hoppas det blir snart för jag var så taggad att fixa det här.
Hon har redan vaknat 3 ggr sedan vi la henne o vart ledsen.
Älskade 0604
Underbara 0806
JagIgen

Inlägg av JagIgen »

Fortfarande sjuka men har lite frågot.

Hon har hittils sovit 2ggr/dag ca 2 timmar per gång. Men det är alltså nödvändigt att dela upp det på 3 gånger? Varför?

När hon sovit på dagen har hon sovit så gott utan gråt i sin vagn ute eftersom storebror inte ger någon sovro :lol:
Är det fel att fortsätta lägga henne på rygg i vagnen med tutten på dagen?

När kuren sitter kommer hon då kunna sova inne tror ni utan att vakna trots storebros vilda och högljudda lekar?

Försöker klura på ett schema men tycker att det hela tiden blir för tätt mellan sovlurarna, hon kommer inte vara trött nog.

7.00 Morgon + Välling
9.00 Lite extra frukost --> 1 portion gröt
9.15-10.00 Sova
11.30 Lunch
12.00-14.00 Sova
14.15 Mellis
16.00-16.45 Sova (Här tror jag det kan bli svårt när hon vaknade kl 14)
17.00 Middag
18.45 Välling
19.00 Sova

:?: :?: :?:
Älskade 0604
Underbara 0806
Lua

Inlägg av Lua »

Hej!

Hur gammal är hon, mera exakt? Skriv gärna in födelsemånad i signaturen så är det lättare att hjälpa! Vi gick över till två lurar vid 6 månader med Allis, som är en piggis och vid 7,5 med Isak.
Är det fel att fortsätta lägga henne på rygg i vagnen med tutten på dagen?
Så länge hon trivs och ryms i vagnen är det bara bra. Tutten däremot tycker jag att ni slänger all världens väg :wink: Den ska ändå bort förr eller senare och det blir inte lättare - jag vet! Hon glömmer den väldigt fort, om ni gör det.
När kuren sitter kommer hon då kunna sova inne tror ni utan att vakna trots storebros vilda och högljudda lekar?
Det är individuellt hur störda barn blir av ljud. Men kanske storebror skulle må väl av en lugn stund, t.ex. vila med film eller sago-cd?

Jag kan klura med dig ang. schemat när jag vet hur gammal hon är :D

JagIgen

Inlägg av JagIgen »

Tack så jättemycket!

Hon är dryga 6 månader.
Jag tror inte hon kommer trivas i vagnen utan tutten :roll:

Vi försöker få storebror att njuta av en lugn stund med film eller dylikt men det fungerar max 20 minuter :? :lol:

Sen är jag osäker...jag tycker 7 är en bra tid på morgonen men storebror är alltid vaken kl 6.30 så det känns som en omöjlighet att hon skulle kunna sova vidare då. Far i familjen kliver upp strax efter kl 6 vid jobbdagar och då gör även storebror det. Vi har bara ett enplans hus så jag undrar om inte ljuden från pappa som gör sig i ordning och brorsan som leker stör för mycket då...?
Älskade 0604
Underbara 0806
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Här kliver pappan upp 6.00, storsyster kliver upp 6.30 och gör sig iordning till skolan och lillebror stiger upp sju och det går jätte bra, ibörjan upplevde jag att han vaknade av pappa men nu sover han gott tills hans egen väckarklocka ringt. Då är det morgon!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
JagIgen

Inlägg av JagIgen »

duggan skrev:Hejsan :D

Här kliver pappan upp 6.00, storsyster kliver upp 6.30 och gör sig iordning till skolan och lillebror stiger upp sju och det går jätte bra, ibörjan upplevde jag att han vaknade av pappa men nu sover han gott tills hans egen väckarklocka ringt. Då är det morgon!
Låter ju toppen :D
Älskade 0604
Underbara 0806
JagIgen

Inlägg av JagIgen »

Jag fortsätter mina små funderingar. :-k

Det skulle ju vara skönt om man kunde få henne att sova inomhus på dagen också. Just nu sover hon alla lurar ute i vagn och sover då ca 1,5-2 timmar.
De gånger vi provat inomhus gör hon precis som på kvällen och vaknar efter ca 20 min och somnar oftast inte mer då.
Ska man göra på samma vis dagtid? Dvs, buffa, ramsa mm? Bara buffa första dagen?

Det kommer bli svårt med dagslurarna också känner jag...för vaknar hon efter 1 timma tex så kommer hon inte somna mer. :roll:
Älskade 0604
Underbara 0806
JagIgen

Inlägg av JagIgen »

Pangramsa = Extra bestämd och hög eller :?:
Älskade 0604
Underbara 0806
JagIgen

Inlägg av JagIgen »

Det verkar inte vara samma aktivitet här som då jag var inne ofta för ca 2 år sedan :)
Älskade 0604
Underbara 0806
kiki

Inlägg av kiki »

JagIgen skrev:Det verkar inte vara samma aktivitet här som då jag var inne ofta för ca 2 år sedan :)
Nja, forumet är ju enormt mycket större idag än det var för 2 år sedan så man kan nog inte förvänta sig att få svar lika snabbt :lol: Man får istället träna på tålamod :lol:

Kram
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
JagIgen

Inlägg av JagIgen »

kiki skrev:
JagIgen skrev:Det verkar inte vara samma aktivitet här som då jag var inne ofta för ca 2 år sedan :)
Nja, forumet är ju enormt mycket större idag än det var för 2 år sedan så man kan nog inte förvänta sig att få svar lika snabbt :lol: Man får istället träna på tålamod :lol:

Kram
:D :D :D :D
Älskade 0604
Underbara 0806
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"