Kura min 7månader gamla dotter

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Chagak

3:e natten ikväll

Inlägg av Chagak »

3:e natten ikväll... Jag solfjädrar endast - alltså ingen buff (läs gärna mitt inlägg från 1:a natt)
Min senaste rapport var ifrån 1:a natten. Sindra vaknade 29 ggr :shock: 1:a natten. Mellan 2.05-3.20 vaknade hon var fjärde minut... Väckte en trött sötnos kl 7 - med glatt humör. Men jag var nöjd :D
Nästa sovpass på fm - solfjädrade henne lugn , ramsade mig ut, tystnad (10 min tog det) hon somnar 9.15 skulle varit 9 och jag väcker henne 10.10. Långa lunchluren tog det 15 min att somna efter solfjäder står kvar för länge.., ramsa mig ut. Vaknar efter 45 min går in solfjäder o ramsar ut - Sindra sover 40 min till o vaknar. JAg går in och gör GLAD MORGON :D :?: Hur gör man när de vaknar så nära inpå tiden de egentligen ska vakna på? -em luren blev tyvärr försenad då jag var tvungen att gå på ett möte. 16.30 solfjäder , ramsa ut men stod åter igen kvar för länge 16.40 tyst. Sov till 17.10 då jag gjorde GLAD morgon. Kl 19.10 var det nattdax- skrattande och tjoande ner i bingen - La tillrätta - solfjäder och ut med ramsa x 4 - lyssnade -
19.20Sindra lite arg - jag avvaktar.
19.21-1928 går in igen - gör solfjäder- ramsa x 4 ut.
01.12-01.16 vaknar - låter snuvig - gnyr - jag avvaktar - somnar om själv
01.35- 0138 vaknar jag ramsar först - sen går in och solfjäder ramsa ut
02.38 - 2.38 vaknar - ramsar utanför dörren men är otydlig då jag själv slumrat till
5.30 -5.37 gnyr lite ledset- ramsa utanför dörren x4 - tystnarJ
6.02-6.16 vaknar jag ramsar x8 utanför dörr - hon låter ledsen - jag går in solfjäder - ut med ramsa x 4- avvaktar - Sindra blir mer ledsen (eller arg)
6.18-6.30 går in igen solfjäder - vill ej bli lugn - jag för högerhanden fram o tillbaka på rumpan men inget hjälper. (egenskapad buff tro)
6.30 i tyst ögonblick GLAD MORRON. Jag var mycket villrådig o visste inte vad jag skulle göra när hon verkade så ledsen.
Då jag kurar själv så kände jag på fm att jag måste komma ut så jag tog Sindra i vagnen och lät henne somna på promenad - dock sa jag ramsan innan hon slocknade.. Hon sov 8.40 - 9.25 då hon vaknade själv hmm hur var det nu med det ska jag väcka henne eller??
Middagsluren 11.31-11.38 solfjädrade, ramsade ut o upprepade allt x3
12.20- 12.22 vaknar - jag går in och solfjädrar ramsar ut sover till 13- hon vaknar själv
15.40-15.42 em lur solfjäder ramsar utx4 - lyssnar - tyst
Sover endast 15 minuter - solfjäder och ramsar ut - går in igen och upprepar. Blir ställd då inget hjälper. Har inte lyckats få sovrummet helt kolsvart och jag tror att det var för att hon såg mig som det ej gick. fixar mörkret imorgon fredag när mannen kommer hem!
Går in när hon hämtar andan (är jäätteledsen) och gör god morgon!
Och ikväll la jag henne 18.41 solfjädrar snabbt och ramsar mig ut x2 19.47 sover hon - 6 min wowJ
Har precis gnytt till men jag gick INTE in utan ramsade (lite nervöst) x6 och hon somnade igen- helt ljuvligt! Kan knappt tro det!
Detta blev ett långt inlägg -men snälla ngn om ni orkar läsa detta och ge mig lite feedback - TACK .
Det är minsann jobbigt att kura själv! Jag var uppe i 42 timmar innan jag fick sova en kvart… Men vad gör man inte för sina små.
men jag känner mig jättekluven huruvida man kan rucka med maten och om honska vakna själv eller jag ska väcka henne. Hon vaknade för tidigt i morse och då blev mkt fel men vi hämtade in det till natten.
Nu ska jag slumra lite på soffan - vi får se om det varar hela natten :)
Mamma till två döttrar - en 941028 :heart: & en :heart: 080402
cissii

Inlägg av cissii »

Hej :D

Imponerade att du kurar själv! Jag tycker du jobbar på bra. Inatt så jobbar du på med ramsan, eftersom du har fått henne att lyssna på den. Den har blivit betingad med trygghet menar jag. Blir hon inte lugn efter ramsan, så är det dialogen du lyssnar efter.
Du ramsar - hon svarar - du ramsar igen, efter avlyssning av hennes skrik - hon svarar/eller blir kanske tyst. Ramsan måste alltså inte i första hand TYSTA, utan lugna.
I kuren vill man ju förmedla till barnet att man som förälder har koll på saker och ting. Därför kan det vara bra att få väcka. Det förmedlar ju det så bra - "sov du på, jag håller koll på när det är dags att vakna " typ.
Just morgonen kan vara lite kämpig i kuren, barnet har sovit länge, för mycket trafik kan ge signaler om att dagen redan har börjat. Så försök vara sparsam där med solfjädrandet. Men är det KRIS så ska du såklart gå in.
Hoppas du fick lite svar på dina frågor här.

Lycka till inatt!
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
svantesmamma

inspirerad!

Inlägg av svantesmamma »

Hej Chagak! Jag vill bara säga att jag tycker att du är jättestart och att det är inspirerande att läsa om hur du och sindra reagerar på metoden.

jag håller också på att försöka lära svante sova nu och gör det också själv precis som du eftersom svantes pappa också är ute och reser (kommer hem imorgon innan han reser iväg igen på måndag). jag tycker att du är jätteduktig och när jag läser hur du gör tycker jag att det låter som att det går bra och att du gör rätt och fungerar som en självklar trygghet för ditt barn, men jag förstår också att du gråter och tvivlar och undrar hela tiden, för det gör jag också.

du får mitt stöd härifrån. lycka till!

det jag har svårt med är att kunna vara konsekvent och hålla schemat eftersom svantes underbara storebror finns med och är det som hela schemat i första hand måste passa. känns det som.

/f
Mamma till Åke, 3 år, och Svante 6 1/2 månad.
Chagak

Inlägg av Chagak »

Tack Ciccii o svantesmamma för era inlägg! Tänk, vad det faktiskt styrker och värmer att man har lite kompisar på nätet :)
Ciccii - jag hade redan somnat när du svarade mig men natten var fantastisk!
somsagt - 18.47 sov Sindra
22.09- 22.10 gnyr till jag är snabb o ramsar x6 utanför dörren - Sindra tyst/sov. :?: Här borde jag väl avvaktat för att se om hon fixade det själv ?
5.24-5.25 gnyr- jag ramsar x1 utanför dörren - :sleep:
5.53 -5.55- vaknar - jag ramsar x8 utanför - en liten pangramsa i början :lol:
0700- GLAD GOMORGON !! JAg väcker en liten dotter med rosor på kin o solsken i blick - hon tittar på mig med nya ögon (känns det som :oops: ) typ som att "heeeej mamma - du e´ min mamma - vad kul att se dig" jag blev så rörd att mina ögon tåras av glädje :heart:
Sindra åt bättre m gröt idag med. Men fm luren nu kl 9 gick inte lika bra..hmm..
8.53- skrattandes ner i bingen - solfjäder snabb - ramsar ut x2 - jag lyssnar hör att hon är vaken.
8.57, 9.00, 9.01,9.03 påminnelseramsa dessa minuter - Sindra jollrar/skrattar mellan ramsorna.
904 bekräftelseramsa
905 gnyr högt - påminnelseramsax4 - hon gnyr - jag ramsar x4 - dialog!? - Sindra gnyr tystnar - mamma ramsar x2 - Sindra gnyr tystnar - mamma ramsarx2
9.08 Sindra tyst - påminnelseramsa x1
9.10 blir ledsen/frågande/ förvirrad - jag vet ej så jag börjar diska lite - husljud skulle man visst ha :lol: ramsa x 2 - högt o ljudligt men icke..
9-12 - nä hontystnar ej - går in o solfjäder - Sindra lite förtvivlad - har aldrig hört detta lätet!? Står spklart för länge så Sindra hinner nog somna innan jag ramsar mig ut...
9.23 sover
Är det nu meningen att jag ska väcka henne om 20 min? eftersom hon ej somnade inom en kvart ifrån rätta tiden (kl 9)
Shit , jag vet ej ??
tacksam för feedback (ni anar inte huuuur tacksam :oops:
svantemamma! Vad duktig Du är som kurar själv! somsagt var jag vaken i 41 timmar m 15 min lur o sen blev det många timmar vaket igen. Men du har ju en liten till att ta hand om - Det kan ju inte vara lätt- hur går det?? Tänker på dig - o visst känner man sig stärkt att ngn tänker på en som själv kurar :D
Kram till er så länge/Malin
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vilken härlig natt du haft. Bra jobbat av dotter. Som svar på din fråga så är det bäst att väcka i en naturlig skarv och den infinner sig ju vid 20 minuter, så helt rätt tänkt.

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
svantesmamma

svante är så snäll

Inlägg av svantesmamma »

rätta mig om jag har fel, men är det inte sindras fjärde natt i natt? det innebär väl att hon kommer att sova 12 timmar redan på fjärde natten? så bra! :D

jag har nog gjort alla fel som finns. vi har använt oss av femminutersmetoden med vår första son - och för honom passade den metoden, han blev mer harmonisk så fort vi startade den - men med svante har jag känt att gråten liksom aldrig mattades av. vi började försöka när han var runt sex månadersstrecket men fram tills för två nätter sedan skrek han fortfarande alldeles hjälplöst och hjärtskärande långt in på kvällen. sedan drabbades vi i hela familjen av virus och öroninflammation och bihåleinflammation och var sjuka i flera olika sjukdomar som avlöste varandra i en hel månad - och under den månaden sov inte svante längre på nätterna. så det var först på onsdagsnatten - när jag som vanligt satt uppe med svante - som jag kände att det fick vara nog och surfade in på den här sidan efter att ha googlat "få bebisen att sova hela natten". så jag läste på under onsdagsnatten - halvt hjärndöd efter att jag inte heller hade fått sova ordentligt under en månad - och sedan började jag efter kanske en timme. svante svarade med en sådan otrolig lättnad och självklarhet, kändes det som. när jag lade honom på mage i hans säng, sa ramsan och bredde ut solfjädern var det som han sa: jaha. och lade sig tillrätta.
så resten av onsdagsnatten samt torsdagen kändes det som att jag gick på moln och att allting skulle bli jättebra nu, (för vi har haft det ganska jobbigt i familjen tack vare allas förkylningar och det här att inte sova, plus att åke är inne i sin ganska saftiga trotsålder). men sedan kom natten igår då jag givetvis fastnade i buffandet. jag hade ju inte läst på ordentligt och svante körde med mig ända till nio på kvällen - han gillar tydligen att bli buffad. då kändes det som att ryggen höll på att gå av efter att ha stått böjd över hans säng - jag tycker inte att det fungerar lika bra att sitta - och jag förstod att jag inte visste vad jag gjorde. så jag läste på igår natt igen och registrerade mig här. det kändes otroligt stärkande att läsa om dina strider med sindra. jag tyckte att du gjorde så bra trots att du verkade så trött och nervig - att du grät och så - och det fick mig att känna att jag också skulle klara det.
fast det som är svårast tycker jag är dagarna. det är svårt att orka hålla schemat när jag inte får sova på nätterna och när åke är så krävande som han är just nu. plus att jag samtidigt håller på att vänja av svante vid bröstet, vilket gör att jag har mjölkstockning här hela tiden.
det här blev långt. :oops: slutligen vill jag bara säga att jag tycker att hela den här sajten är en otrolig gåva till småbarnsföräldrar, att det är j-t fint av wahlgren att dela med sig av sin stora erfarenhet. plus att det inte verkar finnas samma herrepåtäppan-mentalitet i de här föräldraforumen som det kan finnas i andra (familjeliv bl.a.). trots att jag egentligen inte har tagit kontakt eller fått direkt hjälp av någon så har jag fått otrolig hjälp ändå. så tack wahlgren för din kunskap och tack alla andra för att ni finsn och delar med er!
cissii

Inlägg av cissii »

Godkväll (både svantemamman och Chagak) :lol:
Vad ni kämpar!

Tänkte på ett par saker bara.
8.57, 9.00, 9.01,9.03 påminnelseramsa dessa minuter - Sindra jollrar/skrattar mellan ramsorna.
Var hon ledsen här? Eller försökte du ramsa henne tyst helt enkelt?
Ramsan är ju till för att lugna någon som är ledsen. Inte ledsen - ingen ramsa. :D Då stör du bara.
905 gnyr högt - påminnelseramsax4 - hon gnyr - jag ramsar x4 - dialog!? - Sindra gnyr tystnar - mamma ramsar x2 - Sindra gnyr tystnar - mamma ramsarx2

Samma här egentligen. Gnyende är ju inte hela världen :wink: . Lyssna av lite längre och se vart hon tar vägen.
Det låter som du börjar komma till det stadiet när man börjar lyssna av lite längre innan åtgärd. Lilltjejen börjar förstå vad det handlar om, och behöver inte blixtingripaden.

Lycka till inatt, och du jobbar strålande :heart:
Världens Bästa Barn
Chagak

Inlägg av Chagak »

Shit, shit o shit igen! 3:edagen som nu är slut slutade för jä-t! Som sagt kurar jag själv men idag kom sambon hem o efter det gick allt åt he-e! :evil: (måste svära). Em luren som i vanliga fall tagit ca 10 min tog 20 min - men det var inte det värsta Sindra var LEDSEN o jätteupprörd! Så fort vi gjort sovritualen skratt - gonatt lampan- o ner i bingen - o PANG så blev Sindra ledsen och spjärnade emot min solfjäder (buffar ju inte) - hon blir så ledsen, svettig o jag blir stirrig känner jag 8-[ . Är det för att pappan kommit hem? Så hon somnar ledset - med eftersnyftningar i säkert 5 minuter. Jaha nederlag o mamma Malin blev ledsen..
Kl 19 - ner i bingen efter bad, pyjamas, skratt (kanske inte tillräckligt)m mamma o pappa - magläge och PANG blev min lilla älskling - MEGA ledsen!
I :arrow: 40 minuter höll jag på - dvs höll en stadig solfjäder ömsom försökte buffa - men Sindra spjärnade emot hostade snyftade skrek svettades och jag bara - vad f-n ska jag göra? Jag ramsade ut när hon hämtade andan för att se om ramsan kunde hjälpa. Tog snabbt och blötade en kökshandduk o baddade hennes huvud o nacke. Nu var jag inte själv hemma som jag varit de andra dagarna - min sambo och hans tonårsdotter var hemma så jag märkte flera ggr att jag tänkte på att de satt där och jag blev irriterad över det. Sen har jag väl antagligen vart för feg över lag och gått ut för sent. Men VARFÖR blev hon såå ledsen meddetsamma????
Ge mig era bästa råd snälla diplomerade kurare. För så här ledsen kan jag inte låt min lilla plutta bli. JAg ahr ju läst att om man är 2 som kurar att när den man bytar efter 2 dagar kan barnet ifrågasätta den nya personen lite mer. Kan det vara något sånt tro? Grejen är ju att jag fick aldrig igång någon dialog med Sindra då jag inte kände det var till fälle att gå ut. (säkert fel fel fel)
Tacksam för svar fastän det är fredag :(
kram från ängslig mamma
Chagak

Inlägg av Chagak »

ciccii Tack!
Jag såg inte att du skrivti när jag skrev mitt inlägg. Men du har ju så rätt! Det är klart att jag försöker ramsa henne tyst [-X det är gammalt beteende som hänger kvar (inte att ramsa henne tyst) men sen jag köpte boken när Sindra var 3 månader har jag skrivit ner Sindras sovtider - och jag blir ju nervig om Sindra skulle hoppa över ngt sovpass o rubba hela hennes dag. Vill så att hon ska följa schemat o inte somna försetn så att jag måste ta upp henne efter tex 20 min. Ärligt talat så tror ju inte jag på att -när Sindra gnyr och jag "hör" att hon har ändrat ställning - (huvudet vid fotändan) att hon fixar att somna så. Men vem är jag till att säga så när hon aldrig fått chansen att visa...
Tack o hoppas du har tid o ork att läsa mitt förra inlägg!
TAck :heart:
cissii

Inlägg av cissii »

Hej

Ska snart förpassa min sjuka kropp (förkyld) och mig själv till sängen, men ville bara säga några korta ord.
När jag började med "Anna Wahlgren-grejer", för jag började ju med Standardmodellen i raketfart, och sen en kur. Dom gångerna det verkligen gick fel, var när jag:

:arrow: Oroade mig för var ev besök/grannar skulle tycka, och hoppades att Celeste INTE skulle skrika just då. Självklart skrek hon som en stucken gris. :roll: Dom känner av.

Och jag tror inte heller det kommer bli några svettiga 40 min solfjädrar heller under natten. Se det här som ett engångstillfälle, såna kommer och går. Kanske sover hon nu som en liten stock hela natten. VARFÖR det blev såhär är ju så svårt att svara på över nätet, när man inte var med på plats. Men fortsätter det så här, så får man ju spåna vidare på en strategi såklart.
Annars, fortsätta jobba med ramsan, verktyga inte ett barn som inte är ledset, försök att peppa upp Attityden trots kvällens händelse.
Du har ju varit uppe och vaken i en miljon timmar, då känns allt mycket jobbigare såklart. All självklarhet och tålamod flyger sin väg.
Och kom ihåg att det är ok att bli ledsen och att Forumet finns här som hjälp. :heart:

Kram Cecilia
Världens Bästa Barn
svantesmamma

om ledsen sindra

Inlägg av svantesmamma »

hallå chagak!

du låter så förtvivlad och jag vill därför säga det här. jag är ju ingen diplomerad kurare men jag tycker att det låter som att du har glömt bort att det är sindra som ska lära sig att somna själv och samtidigt också lära sig en del om att ta hand om sina känslor själv. det är inte du som ska se till att hon somnar - det kan inte du göra, det kan bara hon göra. alltså ska du bara finnas där för att försäkra henne om att det som händer nu är okej.

tänk så här: ingen har varit dum mot henne. det är inte farligt eller en form av misshandel att lägga ett varmt, tryggt, matat och älskat barn i sängen för att sova när natten kommer. sådana tankar kan hjälpa mig när jag tvivlar.

jag tror att om din dotter är ledsen över något så är det antagligen att hon inte får som hon vill. du måste känna inuti - och försöka överföra denna tanke telepatiskt till henne :wink: att hon är fullt kapabel att göra detta, och att du gör detta för både din och HENNES skull.
Chagak

Inlägg av Chagak »

Godmorgon!
Svantesmamma - diplomerad elLer ej men du har ALLDELES rätt! Jag faller in i mitt gamla mönster att "få henne till att sova". :?

Men natten har åter igen varit fantastisk! efter pärsen på 40 min sov Törnrosa fram till 04.15 - det längsta passet hittills! :D Men som svantesmamma menar - jag ramsar först men Sindra låter arg - rmasar igen- går in och solfjäder med "malinbuff" (framo tillbaka på rumpan m högerhanden) hon tystnar samt lugn och jag ramsar ut. Sindra blir ledsen går in o solfjäder - STÅR KVAR tills hon somnat (jä-a fegis) ramsar mig försiktigt ut (när hon antagligen somnat så hon hör den ej :oops: )

Ja, jag måste lita på mitt barn, men aj gkänner att jag jagar klockan så att hon inte missar ngt sovpass.
Kram så länge /Malin
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vilka framsteg ni gör. Men precis som du skriver så är det ju lite dumt att solfjädra till sömns, ramsan får ju inte en schans att sätta sig då. :wink:

Tänk att du ska upprätta en dialog mellen dig och dottern, stressa inte med klockan. det är inte hela värden om hon missar lite av sovtiden så här i början. Snart fattar hon gallopen och sover. Du kan ge henne förutsättningarna men inte sova åt henne.

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Chagak

Inlägg av Chagak »

kanske, kanske polletten har ramlat ner - FÖR MIG!! :oops:
4:e dagen i dag o Natt nr 5. Då jag hade fegat till det med att gå ut från rummet och inte låta lilla pluttan sköta ngt själv :roll: har jag "låtsats" att jag är på natt 3 nu. Så min 4:e dag började med (tyvärr var jag tvungen att frångå allt de två första sovpassen - då jag var tvungen att jobba två timmar och Sindras pappa precis kommit hem över helgen o är inte påläst ang kuren)

efter hemska minuter i gårdagens läggning - sov Sindra förhoppningsvis gott nästan en hel natt förutom att hon vaknade 4.15 - rekord! :thumbsup: - heja Sindra :heart: tyvärr "kom" jag försent för jag hade somnat i soffan - kanske det hade klarat sig med bara ramsa om jag vart snabbare - fick gå in o göra solfjäder - tills hon somnade.. :oops:
7.00 väcker en sötis med lite tjo o tjim
9.11-09.45 - beslutar vi att pappa får helt enkelt köra henne i vagnen och hon somnade då . Jag tänkte att om man ska välja på pest el kolera
fick det bli ett helt annat sätt (som dock ej är obekant) istället för att pappan ska snabbläsa o få info av mig.
12.04-12.55 samma här som ovan - men hon vaknade av sig själv trots en ivrig “vagning”.

Till Em luren kl 16 har jag kommit hem och det blev som följer:
15.32 snabb solfjäder - AND OUT 8) ! Med ramsa x6 såklart.- Sindra pratar/frågar- jag svarar x 4
15.37 påminnerramsax4, Sindra stönar/gnyr - jag påminner - Sindra lite arg
15.39 ramsa x4 - Sindra undrar/gnyr - tyst
15.40 ramsa
15.41 tyst
15.43 skriker snabbt upp sig o jag “hör” att hon vänder sig - går in snabba turer - snabbt ut m ramsa x4 Pappan tycker det låter som om jag Skäller på Sindra - han har rätt!
15.45 påminnelse (med fin snäll men bestämd stämma)- Sindra stönar
15.46 HÖG ramsa - Sindra ändrar sig igen i sin säng - snabba turer tillrättaläggning - HÖG ramsa ut.
Avvaktar (wow kom jag på det nu??) Ramsar x8
16.00Blir ledsen (JAG tycker att jag nu kan höra skillnad på ledsen o arg) Går in lägger rätt snabb solfjäder och UT.
16.02 påminnelse avvaktar
16.07 bekräftar
16.10 tyst
Kvällens läggning:
19.05 - lite tjo o tjim (svårt att få henne attt kikna) ner i bingen - jag hade redan sikte på dörren :lol: men DIREKT jag lägger henne tillrätta blir hon faktiskt ledsen- det är ju inget kul alls :( ramsar ut x4 Sindra skriker lite frågande
19.08 ramsa x4- bebis arg - ramsa x4
VET EJ VAD JAG GJORDE - glömt att skriva
19.17 lägger tillrätta ramsar ut x4 Sindra lyssnar inte till ramsan
19.18 lägger tillrätta SKRIKER så fort jag släpper o går ut .ramsar ut x8
19.20 lägger till rätta - ramsar ut x4
Avvaktar ömsom ledsen / skriker /snyftar arg
19.25 lägger tillrätta ramsar ut x6 sambon tycker jag ramsar för lite..?
19.33 tyst
19.34 jag ger mig på en bekräftelseramsa Sindra svarar med ett litet skrik
19.35 Sindra tyst - jag väntar en halv minut - bekräftrar x4
19.36 Tyst/Sover (jippi jag stod inte där inne - hoppas bara att jag lyckades överföra lugnet så hon inte somnade av ren utmattning.
19.46 - går in o lägger på en filt o tog upp henne och kramade henne - aah jag bara skojade!! :wink: :wink: :D :D
Men ikväll kändes det faktiskt rätt så bra! :?: när jag läser om vad jag gjort så är väl några av mina fel att jag ej gått ut trots lilla bebis lugn i kropp - samt att jag ej avvaktar? Kan detta stämma? Några fler fel så bara fram med det :lol:
Tacksam för feedback
Kram från en lite gladare Malin - detta forumet är guld vart :heart: :thumbsup:
Chagak

Inlägg av Chagak »

Förresten! :?: Det är ju 5:e natten inatt (men jag låtsas som om det är den 4:e) Jag undrar om jag vågar att sova inne i vårt sovrum inatt? Är det dumt? :oops: (lite trött på att ligga i soffan..) Tänkte att Sindra har ju trots allt sovit bra och vaknat till vid 4 o kl 6..
Bara en liten undran
/Malin
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"