Har nu haft SHN boken sedan min dotter var 3½ månad och fortfarande inte kommit till skott så i KVÄLL gäller det!! Nu tänker jag börja! Tyvärr måste jag kura själv då min sambo jobbar i annan stad och kommer inte hem förrän helgerna. Kan ej vänta till helgen heller då jag ska arbeta på lördag... Håller på att fixa ett andningslarm o det ska lösa sig under dagen. Nu till mitt schema som jag gärna önskar respons på
7 - glad godmorgon med amning och gröt
9 - 9.45 SOVA 45 min
11.30 middag
12-13.30 SOVA 1.5h
14.30 mat (tex gröt och amning)
15.45-16.30 SOVA 45 min(Babysim kl 17 varje tisdag)
18.30 Middag och amning
19 SOVA
Jag skulle gärna vilja att dagslurarna sker i min flickas säng. Jag promenerar ofta och gärna när lillan ska sova men vill att hon ska lära sig att sova i sin säng - alltså inte i vagnen under dagen. Är det ok?
Så om jag förstått boken rätt så börjar jag så här:
Kl 19 in i sin säng i mörklagt sovrum, lägger till rätta (måste ansiktet tvunget läggas åt höger?) håller min vänster hand som en solfjäder över rygg o nacke
samtidigt som jag buffar under tystnad. När Sindra är lugn i kropp säger jag ramsan 4 ggr - 1gång vid säng sedan 2 ggr på väg ut och sista g utanför stängd dörr. Säger ramsan igen 4 ggr. lyssnar av och om hon blir arg går jag in igen och börjar om från buffning - ramsa - lyssna?
Det lär ju bli en liten brottningsmatch då Sindra alltid legat på rygg.
Nu vaknade Lillan så jag skickar iväg detta inlägg så länge o hoppas på att någon har tid att besvara.
Ps jag är SKITNERVÖS
Tack så länge