Trött trött trött... Vilka dagar vi haft! Suck!
Fullt med aktiviteter. Jag har lyckats missförstå massor, har varit på fel plats vid fel tid (lyckats ta mig rätt utan att bli alltför sen, tack och lov), åkt buss utan pengar, gett min man ett häfte med rabattkuponger för att han skulle köpa tapeter (rabatten gick ut igår) - men haft kupongen utriven i plånboken...

Sedan har jag gått, gått och gått. Igår hade jag världens tyngsta ryggsäck med keramik på ryggen länge (satte upp en liten utställning på Stadsbiblioteket) - ajajajaj!
Men Walle har varit på gott humör. Torsdag och fredag var NJUTA-dagar. Han har sovit bra på dagar och nätter, har fått väckas varje morgon och eftermiddagsluren har funkat, om än lite småsent någon gång (senast 16.55-17.15). MEN - sedan har han tagit evigheter på sig att somna. En halvtimme har varit det kortaste! Så idag bestämde jag att eftermiddagsluren skulle bort och bara kanske ersättas med en femma.
Så tyckte inte Walle. Han tyckte inte att han skulle sova mer än en halvtimme på långluren! Sedan blev det klagan av. Efter en evighet gav jag upp. Kände att det inte fanns en chans att han skulle somna, så jag tog upp. En gång, ingen gång...
Han var nöjd rätt länge. Men sedan tog ju orken slut. Helt schemavidrigt tog jag ungen med mig ut i vagnen och han slocknade som ett ljus. Sov en halvtimme, helt ok. Kvällen var ok, stubinen lite kort.
Så tog det honom en TIMME att somna - DRYGT!!! Lite tröttsamt.
Vet inte hur jag skall göra imorgon. Han är ju back rätt mycket sömn och kanske skall jag köra schemat som vanligt igen. Men de här långa kvällsläggningarna är inte kul. För någon!
Nu är jag helt slut. En vecka med snorig kille, som har varit labil i humöret och så två dagar med aktiviteter i ett, det tar på krafterna. Men nu är i allafall adventsstaken fixad, stjärnan uppsatt och staken i fönstret lyser. Åsså har jag sett på julkalendern!

Jag har inte hunnit städa så mycket som jag ville, men det är i allafall bättre än tidigare. Vi har druckit glögg, ätit pizza och jag har en jättepåse med chips som väntar - fast när jag är stressad får jag ingen aptit, ens på skräpmat.
Fjällström - så mysigt att åka ut och hugga sin egen gran!!! När tar ni in den? Och att schemat inte höll, vad gör det? Som jag skrev ovan - en gång, ingen gång! Ibland måste man bara köra och följa det som händer, eller hur?