Hej igen!
Nu får jag inte riktigt till det

. Algot vaknar gärna fyra varje morgon och ligger och pratar med gosen. När han har tröttnat på det och inser att han ligger på rygg skriker han till. Jag griper in snabbt och vänder steken rätt. Sedan suger han på tummen och somnar nog om för ett tag för att sedan ha vänt sig igen och ligger vaken och pratar... Mörkerläggningen är inte optimal på morgonen. Kan det verkligen var det som spökar?
Detta påverkar såklart morgonen då han blir trött snabbt och det påverkar mig också för den delen. Jag är inte längre lika pigg för trots att han somnar om, har jag svårare för det

. Ligger och lyssnar på allt snack och smack. Han är nog vaken en timme minst...
Sedan har jag försökt med att senarelägga 10 målet till halv elva men det blir bara en massa grin. Igår var jag tvungen att ge vid tio för att hinna till en läkartid på bvc och han vräkte i sig mat, trots att han ätit en bra frukost. Så nu har jag bestämt att det blir tio som han får maten. Men trots att jag ger honom så mycket han vill ha och lite till, så skarvas det på långa luren. Han har tendens till att vakna efter en timme och en kvart (inget naturligt sömnpass :-k ). Han är halvnöjd när han vaknar. Jag ramsar och han blir tyst men han lägger sig för att greja med gosen och sedan brukar han somna om på sida eller rygg.
Det här med hemmagjord fisk eller kött är ingen hit så det blir lite av det och desto mer mos av alla de sorter och såklart broccoli, majs, ärtor och så något fruktmos till dessert, intages gärna med turkisk yoghurt =P~ . Välling erbjuds till alla mål.
Tycker tyvärr jag inte att han är så nöjd vakentiden heller

. Vi ligger på mage, rygg, tar en tur ute får vara med när jag diskar, lagar mat. Men problemet kanske är att han är delaktig på lite avstånd sittandes i matstolen. Hur gör ni andra för att ha dem nära. Han är för tung

för att bäras eller ha på höften under disk och matlagning.
Idag var jag tvungen att kopiera lite räkningar och han fick suga på ett kuvert, sittande i babybjörnen på min mage (märkte att ena kanten försvann och hittade en slemmig bit i munnen, lite rädd att han ska sätta i halsen också) men iallafall var han nöjd och började prata lite grann. Så det verkade som det gick hem, sedan har vi putsat en list och det var ok. Utomhus får han ligga på gräset och jag visar gräset och blommorna men det känns liksom inte som att han tycker wow och hugger in utan snarare sisådär att ligga på gräset, roligare att titta på blommor och träd. Men han har tendens att spänna hela kroppen. Jag har tolkat det som han gör det när han är lite missnöjd och/eller trött. Någon annan som har varit med om detta?
Iallafall så hade vi en förmiddag med listputsning och räkningar som skulle sugas på men ändå så har han vaknat nu på långa luren. Jag förstår inte vad jag inte gör eller hur jag kan få det att fungera bättre med en nöjd påg? Han behöver sova men lyckas liksom inte och då får han sova alla sina pass i sin säng där han sover som bäst.
Vet att det kanske inte är helt lätt att besvara mina funderingar men jag tar tacksamt emot tips

.
/ Algotsmamma