Vadslagning

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Tänk att idag är dagen före BF :D

Nån känsla för feelingen :?: Har fått denna fantastiskt fåniga megafloskel på hjärnan och går runt och mumlar den för mig själv 8) :lol:

Känner viss (stark) släktskap med Dig så som du beskriver, tjocka fötter (Tubbiefötter säger vi här hemma efter "Teletubbies"), halsbränna samt rännande på toa... :P MEN tydligen är även jag ganska tjusig om jag lysnar på de Helt Opartiska rösterna från make och väninna :roll: :wink: :lol:

Tycker att du skall envisas lite mer med handen om "vad det nu heter på en liten kyckling" och visa hur man beter i köket så du slipper kycklingssäkra :wink:

Håller både en och två tummar för lila kycklingens välmående och för lilla bebisens ankomst inom en inte alltför avlägsen framtid :heart: :D

:heart: Kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Hej gulle-Nancy! :heart: Näe, ingen känsla för feelingen idag heller... (Visst ÄR den bra? :lol: )

Och SJÄLVKLART är du apsnygg! Finns inga alternativ. De H.Op.R. kan inte ha fel.

B.f. är inte så värst magiskt i våran familj med ständigt passerade datum. Även min mamma har gått över med mig och alla tre syskonen. Jag ringde henne igår för att berätta om Chickys bravader. Hon lät jätteförvånad när hon svarade. "Jag har inte alls känt att det var bebis på gång". (Halvsynsk). Och det var det ju inte heller.

Däremot är trycket mot symfysen inte nådigt i dessa dagar. Ja, det trycker neråt överallt faktiskt. Kisseriet når nya höjdpunkter i frekvens men nya lågvattenmärken i fråga om mängd av the pressure. Min motion består i att gå fram och tillbaka till toaletten. :lol: Jag gör så få knop som möjligt och försöker hinna ikapp med alla mina horoskop som ligger på kö sittandes uppbullad i bästa stolen med hög fotpall. Går sådär.

Igår sänkte sig lugnet över köket. Chicky bit blev instoppad under Carolas vinge av mycket höggravid och ofantligt osmidig surrogatmamma. Ruvkartongen står på golvet under hönshyllan och planen var att smyga dit Chicky så obemärkt som möjligt. Haha! säger jag bara. Strandad val. Darlingen erbjöd sig gentilt men jag vet att han tycker det är ganska obehagligt med sura fåglar, speciellt i hönstorlek (odiagnostiserad fågelskräck light). Varken biologisk mor eller kyckling sa ett pip så vi lämnade dem snabbt (typ) för att inte väcka den höna som sover.

I morse var alla vid liv men Chicky verkade helt förvirrad och yrade omkring. Jag hoppas att det bara är en tillfällig fas. Han har ju inte tränat så värst på hönsmammesnacket och fattar väl inte allt. Carola var i alla fall noga med att Chicky var med och inte kom efter. Phu. Kände att jag inte mentalt skulle klarat en dag till med huvudansvar för Chicky bit.:lol:

Jag behöver ladda och samla mig inför förestående förlossning. Jag är så NYFIKEN på den här lilla ungen! :heart: Det ska bli så spännande!

Det är fler som laddar i familjen. Jaja och Nike leker att de är olika djurmammor som föder ungar hela dagarna. Jaja har också noggranna planer på hur det ska dammsugas och städas innan bebin kommer hem så den kan ligga på golvet när barnen ska säga hej (han är ju rutinerad i bebisvälkomnarbranschen :heart: ). Han läser också högt ur namnboken för Nike och Milo och de väljer ut olika namn till sina djurungar. Jag tror inte Milo fattar så värst mycket av just den aktiviteten men han sitter med och nickar förstående i alla fall. :lol: Och Darlingen har intensifierat profylaxträningen på kvällarna. Phu. :shock: Jag önskar verkligen att den här förlossningen ska bli en lika magisk och fantastisk upplevelse som förra gången. Det tycker jag att jag är värd.

Kram Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

Heja Jannika! Sitter här på jobbet och kollar till din tråd lite då och då så att man inte missar något... :wink:

Hur är det nu med numerologi? Själv har jag ett konstigt förhållande till siffror och tycker t ex att jämna årtal brukar vara bättre år än ojämna, och att barnens födelsetal måste löpa smidigt (helknäppt, jag vet!). Minns t ex hur nöjd jag var när värkarna tog ordentlig fart senaste gången och jag insåg att lillpirayan skulle få personnumret 040304 :lol: :lol: :lol: Det jag skulle komma till är att du ju har en utmärkt chans att få ett barn fött 070707! Kan det bli bättre?! :lol: :lol: :lol:

Skämt å sido - här håller vi alla tummar för att du skall få världens bästa förlossning när det blir dags! :heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika skrev::lol: Hej gulle-Nancy! :heart: Näe, ingen känsla för feelingen idag heller... (Visst ÄR den bra? :lol: )
Suverän :thumbsup:

Du är sannerligen inte dålig du som höggravid trebarnsmor orkar engagera dig så i lilla kycklingens väl och ve :D Låter som om du lugnt kan lämna ifrån dig lite ansvar nu, om inte annat till dina goa barn :heart: :wink:

Kycklingar eller ej önskar jag dig precis den magiska och fantastiska förlossning du hoppas på :heart: :D

Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Gablex! :heart:

Näe, du har inget missat. :lol: Jag suger åt mig av lyckönskningarna! :heart: Och tack Nancy! :heart:

Jag delar kanske inte din förtjusning i jämna årtal och "flytande" födelsenummer men visst är det intressant med siffror! 070707 känns inte helt ultimat i MIN värld. Det kan lätt bli överskott av vissa nummer med medföljande obalanser i livet. Enligt numerologin alltså. :wink: Föds bebben då blir det en kräfta med månen i väduren. MYCKET intressant kombination men kanske inte helt lätt att hantera, haha! Kanske en lagom utmaning för blivande fyrbarnsföräldrar? :lol:

Ärligt talat vill jag inte vänta så länge. Jag är NYFIKEN!

Och träningsbebin Chicky bit verkar må bra. Skönt. Då är man inte helt off i bebisskötarsvängen... :lol:

Kram till er alla rara som orkar hålla mig sällskap på vägen! :heart:

Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev: Jag delar kanske inte din förtjusning i jämna årtal och "flytande" födelsenummer men visst är det intressant med siffror! 070707 känns inte helt ultimat i MIN värld. Det kan lätt bli överskott av vissa nummer med medföljande obalanser i livet.
Den förtjusningen är det inte många som delar, kära du! Men nu blir jag lite nyfiken - min mellansessa har ju inte mindre än SJU nollor i sitt tiosiffriga personnummer. Och jag ser ju inte henne som en supernolla precis :wink: Du som ställt hennes horoskop minns säkert vilken förträfflig liten tös vi talar om :wink: ! Men vad säger numerologen då?

Jag kommer osökt in på Magnus Ugglas låt "Astrologen"..... Minns du? :D :D :D
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Gablex skrev: min mellansessa har ju inte mindre än SJU nollor i sitt tiosiffriga personnummer
Kan ju nämna att jag är barnsligt förtjust i just hennes personnummer... :oops: :lol:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:D Heeej Gablex! :heart:

Näedu, Sessan är verkligen ingen nolla! Men nollorna existerar liksom inte i numerologins värld. Så du kan lugnt fortsätta att älska hennes personnummer (HELT normal böjelse :shock: :wink: :lol: ) även med numerologiska mått mätt.

Inom numerologin har varje bokstav en siffra och tillsammans med födelsedatum bakas dessa ihop i lite olika konstellationer som sedan ger besked i diverse personlighets- och livsväghänseenden. Lite astro light tycker jag (men en numerolog skulle antagligen inte hålla med mig).

Sessans livsvägsnummer är tex 7! (10042000=1+4+2=7) Hon ska bla lära sig i det här livet att söka bortanför den fysiska världen och inspirera sina medmänniskor till att nå högre än det materiella planet. Och att inte vara rädd för ensamheten utan se det som en gåva. Här finns stor intellektuell kapacitet som inte får utkonkurrera intuitionen. Typ så.

Och så knåpar man vidare med allehanda siffror i olika additioner.

Så ett barn med födelsedag 070707 (7+7+2+7=2+3=5) blir livsväg 5.

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Och du måste uppdatera mig på "Astrologen"! Jag kommer inte ihåg... :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: 8) :-({|=

"Så du är en tvilling, jag visste det,
det såg jag nästan direkt,
styrd utav Solen och Mars kan jag se,
vi är så gott som redan släkt.
Du är en framåt person,
som har en hög ambition,
en lycklig framtid astrologen spår,
vart du än på vägen går.

Du är den vackraste jag mött,
inte påmålad och falsk som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött,
och när du har mej när jag tar dej,
din hungrande kropp får frid,
bortom all rum och tid.
Då är du den finaste jag mött.

Och nu sitter dom och skriver poem,
dricker rödvin var kväll,
löser alla världsliga problem,
och älskar till skalden Sundell.
Måste människor slåss,
får aldrig hända oss,
man måste tänka klart va positiv,
förverkliga sig själv och sitt liv.

inte tuff och kall och hård som andra,
och när jag har dig när du tar mej,
min hungrande kropp får frid bortom all rum och tid.
Då är du den finaste jag mött.

Jag har gått över till numerologi,
och räknat ut vår romans,
vi två vi bildar en vådlig kemi,
utan skuggan av en chans.
Det står du är stabil,
att jag är svag labil,
en nattsvart framtid numerologen spår,
om vi inte skilda vägar gå.

och fast det svider å jag lider är det bäst att vi bryter vårt band,
och inte trotsar ödets hand. Fast du är den finaste jag mött.

du har väckt upp det jag trott var dött.
Ja, du är den finaste jag mött."
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Åh, min favvolåt för... ett antal år sen :lol:
(Självklart handlade den om mig, tvilling som jag är :wink: 8) )
Tack för texten, Nancy, den väcker onekligen en massa gamla minnen till liv...
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Haha! Ja, just ja. :lol: Tack Nancy!

Men jag måste få lägga in en protest, herr Uggla; Tvillingen är inte styrd av Solen och Mars! [-X Där är det Merkurius som råder. :lol:

Och som jag brukar hävda med bestämdhet; Det är HELT onödigt att kolla om man passar ihop när man redan ÄR ihop. Varför då? Vem behöver svar på redan besvarade frågor? Det krävs inga samtal med stjärnorna före att klura ut det, eller hur? Däremot kan man, om man vill, kolla av vilka områden som kommer flyta friktionsfritt och vilka som kräver lite mer jobb. Eller så lär man sig det empiriskt. Jag föredrar det senare. :lol:

Kram Jannika
kattklo

Inlägg av kattklo »

NU blir jag ju nyfiken på din förra drömförlossning!
Vad var så göttigt med den?!
Berätta!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej kattklo! :heart:

Vi hade flow jag, darlingen och Milo.

På morgonen när vi åkte in gick solen upp över ett tomt Stockholm, otroligt vackert. Redan då kände vi att det skulle bli en bra förlossning. Jag var öppen fem när vi kom in. Jag och darlingen var ett superteam, jag kände mig helt trygg, vi använde bara andningen, inget medicinskt trixande som hindrade kroppen och Milo kom ut efter 20 min krystande trots sin storlek. Från start (första riktiga värkarna men med långa mellanrum) till mål tog det tio timmar men kändes inte långt. Vi tillbringade bara tre timmar på förlossningen och fick åka hem redan på eftermiddagen (egentligen behåller de tjockisar för övervakning nuförtiden men vi tjatade oss hem för alla Milos värden var perfekta). Vi hade ok personal hela vägen men det kändes som om det inte spelade någon roll, vi hade fixat det ändå. Efteråt var jag hur pigg som helst, hade inte ont nånstans och amningen funkade direkt. Vi hann precis hem och visa upp nya lillebror för syskonen innan de skulle sova. De tog emot honom på allra finaste vis. En drömförlossning helt enkelt! :heart: Och en underbar revansch efter Nikes förlossning som inte var lika rolig. Jag kände mig så nöjd!

Kram Jannika
tove79

Inlägg av tove79 »

Jag tror du får en kille till!
Och jag är fenomenal på att gissa rätt, har bara haft fel en gång och det har fötts en sabla massa ungar i vår bekantskapskrets de senaste åren.
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"