Men jag behöver tips ändå.
Sonen, drygt 10 månader sover natt 19.45-07.45 är det tänkt. Sedan minst 6 v vaknar han allt från 20 till 90 min före godmorgontiden. Ett tag var det mer ilskna vrål än gnöl, men för två veckor sen slutade vi helt att gå in i hans rum på morgonen och trappade ner ramsandet till mellan 1 och 2 ggr/morgon (den andra gången enbart vid kris/mkt ledsen), så nu är det mest gnöl och gnäll. Ramsar vid första pip och han har som sagt helt slutat vara arg men det händer någon gång att han blir ledsen. Somnar oftast inte om så vitt jag vet (det blir iaf inte tyst mer än max någon/några minuter åt gången), eller så gnölar han i sömen.
När godmorgontiden börjar närma sig blir det ett ständigt "passande" för att lyckas kliva in i rummet när han är tyst (dock inte utanför dörren utan med öronen öppna mellan frukostbordet och pannrummet). Första morgonen med "morgonkuren" började han till slut att jollra och lekte i sängen när jag kom in (före mörkläggningsgardinens inskaffande
Mörkläggningsgardinen är inskaffad och uppsatt
Dagslurarna är mellan 10 och 10.45 samt 13.30 och 15.
Jag känner att detta ständiga morgongnöl tar på mitt humör även om han oftast är/blir på bra humör när vi gör godmorgon.
Sista tre nätterna har oxå varit fyllt av gnöl och uppvaknanden (från att sova hela natten förutom morgonen då
Kanske det bara är att fortsätta som jag/vi gör och vänta ut det, eller har jag fastnat i nåt jag inte ser själv?