Glad-tråd! Fokus-skifte!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag är alldeles exalterad över att vi ska stanna till hos Lua på vår resa upp till Abisko i juli! :D :D :D

:D Jag är glad att jag inte är så nervös (än) över hur det ska gå med en 15-månaders under en 25-timmars tågresa!

:D Jag är glad att jag äntligen ska få se midnattsolen 8) ! Det får INTE vara molnigt den veckan vi är i Norrland :!:

:D Jag är glad att jag får vara ensam hemma några dagar nu, och att Anton o pappan har det underbart hos Antons farmor!

:D Jag är glad att jag handlat nya kläder idag!
Lua

Inlägg av Lua »

:D Jag är också alldeles jätteglad över att få ha JennyH med familj här en liten stund i sommar :!:

:D Jag är glad över det fantastiska vädret :!:

Godnattkram från Lua. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Vi har varit på familjeutflykt idag - tittat på en äkta Götheborgare med röda segel. 8)

:D Maken har grillat idag - igen... :P

:D Jag har fått en ny spännande bok att läsa!

:D Maken har öppnat en flaska bubbel för oss, utan någon särskild anledning...

:D Snart är det sommar och semster!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:lol: Vi har varit på Borås Djurpark idag - ett helt gäng :D

:lol: Vera har badat i sin pool och piggnade till rejält efter värmen i Borås.

:D Vi ska grilla, äta vitlök och dricka rödvin!

:D Jag har fått beröm här idag :oops: :!: :D

:idea: Jag tog upp med maken idag att jag tyckte att det var ett problem att vi (nästan) alltid kommer iväg försent när vi har en tid att passa. För det gör mig stressad och irriterad. Vi ska jobba för att planera bättre i framtiden, inte bara ta för givet att vi hinner :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:D Härlig latdag hela dagen

:lol: Vera badade i sjön i flera timmar och jag och maken vågade oss på var sitt dopp.

8) Har suttit och läst i skuggan medan Vera har plaskat i sin pool (efter att vi kom hem från stranden) eller faktiskt tittat på film. Det var så varmt och soligt, så vi tyckte att hon kunde sitta inne i källaren en stund.

:arrow: Längtar och drömmer om semestern!

:heart: lycklig över att min vän är tillbaka i etern igen (Jo C, du har varit där ett tag nu, men jag kom bara att tänka på att det gör mig glad :D )

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag har sprungit ikväll med två kompisar och sedan svalkat mig i Delsjön! Underbart skönt!

:D Mysig grilleftermiddag hos Nancy igår och Leia och Anton lekte så himla fint ihop i badpoolen. Supergott och supertrevligt!

:D Jag känner mig helt återställd efter ett helt okomplicerat men ändå pissigt missfall.

:D Jag har fått (eller ja, köpt :roll: :lol: ) en laddning böcker från Adlibris!

:D Jag älskar när det är varmt, så jag njuter nu! Dessutom har jag i princip inte bränt mig, vilket är anmärkningsvärt!

:D Jag har varit duktig och gjort GOD matlåda till imorgon på jobbet. Känns bra!

:D Anton och pappan är hos farmor på landet nu igen, vilket känns bra. Men jag saknar dom rätt mkt...
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:D Jag har haft en strålande glad tjej med mig på Ica idag. Så ljuvligt att ha med henne i affären. Själv var jag trött och tänkte att det kunde gå hur som helst, men hon fick mig på härligt skratthumör. Så vi handlade och skrattade tillsammans.

:D Utanför affären köpte vi årets (för oss) första jordgubbar. Vi åt några var när vi kom hem och jag lovade att Vera skulle få äta bara jordgubbar till frukost - ögonen lyste :shock: :lol:

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Åse

Inlägg av Åse »

:D Vår bebis är så glad :!: Efter en lindrig släng av åttamånadersångest har Joar skrattat dagarna i ända i flera veckor. Han skrattar när han vaknar, när han ammar och vid bordet (och DET gjorde han verkligen inte förut :shock: ), han skrattar på skötbordet och mot alla han möter på vagnpromenaden. Han gnäggar och hostar (för det låter ju så roligt), kluckar och kiknar. Han skrattar uppfordrande när han vill flörta med någon i affären, han skrattar mot arga tanten och coola tonårskillen på bussen. Och när vi skrattat hela dagen tillsammans och Joar har somnat tassar vi in och sitter länge och tittar på den ljuvliga ungen med blöjbaken högt i luften som sover så gott och då fäller vi en liten tår också... :heart:
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Jag är glad och oerhört tacksam över att sonen inte skadade sig allvarligt i dag... Vi har en glasdörr (ja, hur dum får man bli egentligen? :evil: :cry: ) eller egentligen en trädörr med glasrutor i vardagsrummet. Och sonen har fått dille på att gå omkring och slå huvudet i saker och ting... Och i dag drämde han sitt stackars huvud i dörren så att både glaset och huvudet gick sönder. Lyckligtvis blev det bara en pyttig liten skråma i huvudet - men mitt hjärta stannar varje gång jag tänker på vad som kunde ha hänt! :shock: :cry: [-o<
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Idag är jag glad över min och Vegas utevistelse. :D Jag har vattenslangen och hon har den lilla vattenkannan. Först vattnar hon och sedan tar jag slangen och vattnar lite mer ordentligt. Så går vi vidare till nästa buske. På altanen har Vega som uppgift att ensam vattna sommarblommorna som står i krukor och tunnor. Jag fyller på med vatten i hennes lilla kanna och så vattnar hon. Kruka för kruka. Mitt hjärta svämmar verkligen över när hon går med koncentrerad min och noga noga tömmer vattnet i kannan.:heart:
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
fjällström
Kontakt:

glad

Inlägg av fjällström »

:D Jag är så glad för nu har min man bara två skift kvar på jobbet och är därefter ledig tom. augusti :!:
:D Jag är så glad för att vi inte har några projekt under sommaren. Vi ska bara NJUTA av att vara tillsammans hela lilla familjen :heart:
:D Jag är så glad för att Sara ÄLSKAR sin lillasyster och för att vi, som trodde vi skulle bli barnlösa, nu har två små, helt underbara flickor :heart: :heart:
:D Idag, när barnen sov skickade min man ut mig på promenad. Jag gick en låång, härlig skogspromenad med vovven. Fåglarna kvittrade, skogen var lysande grön och solen skimmrade vackert mellan träden. Jag fick sån energi och blev så totalt avslappnad och välmående :D
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
Ewa

Inlägg av Ewa »

Dags att vara lite glad igen, tänkte jag :wink: :D:
... för att Jannikas lilla tös kommit :D
... för att solen ÄNTLIGEN skiner igen :D
... för att maken har semester (bara två ynka veckor, men ÄNDÅ \:D/)
... för att det är så härligt att ha mormor boendes 1,5 mil bort istället för 70 :D
... för att nu ska vi njuta lite ost och vin :D
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Läser alltid inläggen i denna tråd men aldrig kommit mig för att skriva.

:D Leia och jag låg och gosade lång stund i soffan imorse och läste Totte och drack välling. Hon låg och klappade mig på armen och borrade in sin lilla näsa mot min hals.

:D Lillasyster i magen buffar förnöjsamt och verkar trivas så fint.

:D Jannika har äntligen fått sin lilla bebis.

:D Maken och jag skall på rullstolsutflykt till Marstrand och vara med på dop.
Elle

Inlägg av Elle »

Bebisen i magen sparkar och mår prima :heart:
Jag, mannen och sonen njuter av en minisemester :heart:
Jannikas lilla tös har äntligen kommit :heart:
Solen skiner från klarblå himmel :heart:
Jag har bokat resa till Spanien i september 8)
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Att solen skiner för fullt och vi ska gå ned till badplatsen om en stund.

:D Att kusinerna har haft så roligt tillsammans i en dryg vecka ( Vegas kusin är snart 3 år och ett riktigt charmtroll)

:D Att Malte har börjat åla framåt och är världens gladaste bebis

:D Att det fortfarande är lååååångt kvar innan min sambo börjar jobba

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"