Glad-tråd! Fokus-skifte!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Glad-tråd! Fokus-skifte!

Inlägg av Gäst »

:D Hej!

Ska vi skapa en ny evighetstråd, du och jag :?:

Saker som vi har varit glada för idag! :D (och kom ihåg att det alltid är "idag"...)

Jag börjar:

Jag har varit glad åt en vacker solig dag :D

Jag har varit glad åt nya pass för mig och barnen :D

Jag har varit glad åt en piggelinbebis :heart: som smetar smakisar över hela sig :lol:

Jag har varit glad åt en spegelbild i förändring :D

Vad har gjort dig glad idag? :D
Sommar

Inlägg av Sommar »

Jag är glad för att jag hittade en bra 30 års present till min väninna :D

Jag är glad för att A är så lycklig över att få sova hos mojmoj och faj i natt :D

Jag är glad att jag fått tips om hur vi ska komma tillrätta med A:s lösa mage :D

Jag är såå glad över att jag i natt lugnt och sansat ramsade och solfjädrade A när hon bröt ihop totalt (förtrots) och att hon då somnade så gott igen :D

Jag är glad för att maken och jag ska på fest ikväll :D

Jag är glad för att Päivi startade den här tråden, den behövs :D
Mamma till Annie 051020
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jag är glad över att jag cyklade till simhallen idag. Simmade, badade bubbelpool och bastade.

Jag är glad över att jag och min kille lekte igår. Alltså l e k t e. Jag var läskiga kråkan och han täckmannen.

Jag är glad över Karla.
Pia Pojkmamma

Inlägg av Pia Pojkmamma »

:D :D :D

Jag är glad för att få se mina två små leka tillsammans ute, inte med leksaker och tillrättalagda lekar, utan med varandra och pinnar och vattenpölar och stenar...

Jag är glad för att en av mina bästa kompisar har varit på besök idag.

Jag är glad för att det är fredag och vi får ha fredagskul med promenad, bastu och glass.

Jag är glad för att jag just nu har två timmars arbetsro, medan barnen och pappa jobbar ute. Och så hänger jag på forumet :oops: :lol: Dax å jobba :!:

Ha en bra dag alla :!:

:D :D :D
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
K-ina

Inlägg av K-ina »

:D Jag är glad över att ha blivit bjuden på världens smaskigaste bakelse av en arbetskamrat!

:D Jag är glad över att det snart är helg... (segt på jobbet idag!)

:D Jag är glad över att ha lånat The Arks cd. Hoppas att den är bra!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Ewa

Inlägg av Ewa »

:D Jag har varit glad över att se den stora älsklingens bästiskärlek lysa när han träffade sin bästis och de två står i en lång stilla kram och sen går hand i hand och småtjattrar sig genom skogen.
:D Jag har varit glad över att barkbiten som fastnade i Disas hals kom upp utan att jag behövde utföra Heimlich.
:D Jag har varit glad över att Magnolian har massor med knopp i år och att Blåregnet blommar så fint för första gången.
:D Jag är glad just nu över att se tre arbetsivriga myror springa omkring med varsin gräsklippare ute i trädgården medan jag sitter här och häckar.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Saara

Inlägg av Saara »

Hej!

:D Jag är glad över att Päivi startade den här tråden!

:D Jag är glad över att denna dag som började dåligt med protesterande grabb och otålig nervös mamma (som måste ringa flera viktiga samtal) ändrade karaktär och bl.a. rymde ett mycket trevligt simhallsbesök.

:D Jag är glad över de två små som nu myser i soffan och ser på en "härlig" :shock: insektfilm.

/Sara
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Jag är glad över att...

:D ...vi hade tid att glädja Antonia med ett bubbelbad ikväll.

:D ...det är helg så att vi äntligen får tillfälle att åka ut till vår snaart färdiga sommarstuga och pyssla med det som är kvar att göra.

:D ...mina föräldrar hälsade på en stund och att pappa var på bra humör trots alla cellgifter.

:D ...jag äntligen har avregistrerat mig på MP.

:D ...vi äntligen bokat vår resa till Kantarella med familj i sommar.

:D ...vi om 2 veckor ska ut och äta och dricka gott med mammaklubben här i byn.

:D ... vi ska få festa på min brors förlovningsfest nästa helg.

:D ... goda tacosen och ölen vi vräkte i oss till middag.

:D ... Antonia - världen underbaraste dotter.
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Vilken härlig tråd. Tack Päivi :!: :heart:

Jag är glad över:

:arrow: att Ella har en sån fantastisk mormor som ställer upp i alla lägen.
:arrow: att barnbidraget kom idag vilket jag totalt glömt bort :shock:
:arrow: att min sambo är iväg och har en helkväll med grabbarna. Det behöver han så här i föräldraledighetens tid.
:arrow: att jag kunnat inge en gnutta hopp om livet för en patient idag.
:arrow: att Ellas feber äntligen lagt sig och att hon ätit någorlunda bra idag trots den onda halsen.
:arrow: att vi lever i en sån fantastisk miljö med vatten och skog alldeles intill husknuten.
:arrow: att jag ikväll kan vila min överansträngda högerhand från stenplockning inför gräsmatteleverans.
:arrow: att sambon idag, för första gången på 15 år, ÄNTLIGEN nådde sån målvikt efter ett bantnings- och träningsslit som har pågått lääänge.

Men mest glad är jag över att jag äntligen börjar närma mig, mig själv igen, efter några tuffa år med grådassig syn på tillvaron :D

/Åsa
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Åh! Små nära ting! Mitt favvoämne i världen! :heart:

Jag nöjer mig med en sak, men kan hitta en ny varje dag!

:!: Äppelblomsblåst!
Lua

Inlägg av Lua »

Tack Päivi :heart: :!:

:heart: Jag är glad över att vi firat min mammas 70-årsdag idag. Hon har just opererat in en ny höftkula och varit rätt så risig. Idag gick hon jättebra och grät så det skvalade när vi kom och skrattade så hon grät åt något vi sa :!:

:heart: Jag är glad över att Kantarella upplyste mig om att det är barnbidrag idag :!:

:heart: Jag är glad över min nygrävda rabatt.

:heart: Jag är glad över att mina två små älsklingar just somnat in, glada och mätta :!:

Kram Lua. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag är glad över att ni hakar på!

DÅ skall vi se: :shock:

:D Jag är glad åt min underbara bebis, som skrattar och hoar och jollrar

:D Jag är glad åt min underbara lille pojk, som skrattar när han får äpple till efterrätt, och som hänger sin far i hasorna i trädgården :heart:

:D Jag är glad åt syrenerna som maken har burit in

:D Jag är glad över att det är helg!

:D Jag är glad åt att gossen fyller år nästa vecka, och lilltösan mår bättre, då kan vi äntligen börja Snacka Kalas, här... :-({|=
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:!: Jag är glad åt Förgätmigej i överflöd. En av jordens sötaste blommor.
:!: Och åt ekorren som vi mötte på tidningspromenaden!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag tycker att det är skönt att jag varit ledig i några dagar och det ändå bara är lördag. 8)
Jag är glad för min nakenfis som springer omkring och inte tycker att kläder är speciellt viktigt :lol:
Jag är stolt över att jag under en veckas tid har plockat undan efter mig hela tiden, så att det inte ligger saker överallt jämt :thumbsup:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D Go Päivi! :D

:heart: Jag är glad över att vi fått sällskap av en liten Fjällräv som lagt sig på lur i min mage...

:heart: Jag är glad över den mäktiga glädje vi nu delar, hela familjen, och som färgar vår sorgeväg..

:heart: Jag är glad över att jag ska få ny dator :!: :lol:

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Jag är obeskrivlit glad över det stöd jag fått i min tråd i Klagomurens famn..

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"