Glad-tråd! Fokus-skifte!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
duggan

Inlägg av duggan »

:D Jag gläds åt att lill-prins ligger på golvet och säger ma-ma :heart:

:D Jag gläds över solen och värmen.

:D jag gläds över den stora summan pengar jag får tillbaka från den här sketna kommunen, när dom debiterat oss massor massor för mycket dagisavgift som vi betalt in. Så vad gör man med 5000:-? :wink:

:D Jag gläds åt mina barn..ingen speciell anledning

:D Jag gläds år att jag har hittat en dubbelcykelkärra jag vill ha!

:D Jag gläds över att darlingen snart är hemma hos oss!

Hej hopp!! :lol: :heart: :lol:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Idag är jag glad över att

:D Malte sov 12 timmar utan ett endaste pip inatt

:D Vega håller humöret uppe trots att hon är jättesnorig

:D Jag för en gångs skull kom ihåg att ta med mig kameran när vi var ute. Tog några jättefina kort på Vega i sandlådan bla

:D Farmor kommer hit efter jobbet och träffar sina barnbarn

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
beccisen

Inlägg av beccisen »

Vilken underbar tråd :)

Jag gläds idag åt :

:) Lillkillen börjar bli friskfrån sin öroninflammation

:) Solen skiner

:) Barnen har varit helt underbara idag och busat ordentligt med varandra

:) Stora tjejen har inte haft några trots-grejjer på flera dagar

:) Min mamma var på gott humör (och lånade ut sin dator till oss )

:) Jag är snart färdig med boksluten till min mamma

:) Våra grannar fick ett alpackaföl igår som skuttar så glatt i vår/sommarsolen idag

:) Jag är frisk

:) Min stora tjej har inte snorat idag och har blivit fri sin hosta :D :D

Det känns helt enkelt bra idag och mycket tack vare denna tråden

Grattis till den lurande räven :)
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
kvacke

Inlägg av kvacke »

:arrow: Jag är så glad över denna positiva tråden!

:arrow: Jag är superglad över fjällräven!

:arrow: Jag är så glad att vi just har haft en underbar vecka på Mallorca med massa sol, bad, skratt och mys.

:arrow: Jag är glad för att Wilma har jobbat i trädgården med sin pappa hela eftermiddan.

:arrow: Jag är glad för att jag har vart på hästtävling nu ikväll och att "mitt" ekipage skötte sig utmärkt.
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Lua

Inlägg av Lua »

Idag är jag glad över följande episod:

Isak gör sitt allra bästa för att komma sig framåt. Han står i krypställning och gungar men inget händer. När han ska åla framåt går det bara bakåt - lite frustrerande faktiskt!

Idag var vi i lekrummet. Isak låg på mage och pillrade med några jätteintressanta grejor. Allis passade på att bajsa och vi lämnade Isak medan vi bytte blöja på toan, alldeles intill. När vi kom tillbaka så är inte Isak kvar :shock: :shock: :shock: :!: Då hörde vi ett litet pip... han hade tryckt in sig under gästsängen! När jag tittar in under sängen får jag världens hjärtligaste leende :heart: Så oerhört förvånad jag blev när han var försvunnen och så oerhört rolig han såg ut där under sängen. Och lite dammig :oops: också när han kom fram :lol: . Jag har fnissat flera gånger idag när jag ser honom för min inre blick.

Kram Lua. :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

I dag är jag glad över att
:lol: Mellansessan vågade delta i sitt livs första tennistävling igår - och kom till semifinal! Stolt som en tupp både hon och jag och jag tror att hon växte minst en decimeter!
:lol: Min bästa kompis har fått sitt drömjobb och nu kommer att jobba betydligt närmare mig - bättre chanser till trevliga luncher!
:lol: Lilleman snart verkar mogen att släppa blöjan på natten... :roll: :wink:
:lol: Jag har gått ner nästan 5 kg på en månad!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ofta är jag riktigt glad över våran öppis, och att hela familjen trivs så bra där:

:arrow: Nyrenoverad lekplats, med liten rutschbana, massor av cyklar, massor av sand, cykelslinga, lekstockar, stoooor gräsmatta, kuperat och lite skog :!: Finns något för alla åldrar!

:arrow: Många barn där varje dag, i alla åldrar. Dagisbarnen kommer dit efter dagis, eller är där med sina småsyskon. Och alla leker med alla (eller sig själva).

:arrow: Kaffe och fika till självkostnadspris. Frukt i massor till barnen.

:arrow: Den är föräldradriven, så vi bestämmer själva hur mkt vi vill ha öppet och vilka leksaker som ska finnas. Det mesta är gamla avlagda saker, som duger så bra så.

:arrow: Enkelt att variera sig mellan inne och ute. Anton går in när han vill och ut när han vill. Behöver bara lite hjälp med kläderna då.

:arrow: Alla föräldrar är trevliga. Ingen beklagar sig över sina barn på något sätt, inte ens tvillingmamman med 3 barn på 2 år. Alla hjälper alla att hålla ett öga på barnen.

:arrow: Väldigt lite ajabaja och fy, utan allt är barntillåtet. Få konflikter mellan barnen, och de som blir löser sig själva eller med hjälp av avledning.

:arrow: Går att låna för barnkalas!

:arrow: Jag har aldrig hört någon diskussion om barnuppfostran, vilket ju kanske egentligen hade varit intressant. Men också skönt att slippa, eftersom vi alla vet att vi nog tycker olika. Om någon treåring har en väldigt trotsig dag, så får mamman till barnet sköta det utan inblandning av kloka råd. Om hon inte ber om det förstås!

:arrow: Lika många pappor som mammor är där med sina barn!

Visst låter det underbart! Jag älskar vår fina öppis (som nu är nymålad!). Anton är där i princip varje dag, ibland två gånger om dagen...:)
/Jenny
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag är glad över missförstånd som blir uppklarade!

:D Jag är glad över gossens två-årskalas imorgon!

:D Jag är glad för åk-gräsklipparen, som klipper så fort och fint!

:D Jag är glad för det fina vädret!

:D Jag är glad för att jag läser om den senaste Potter-boken! :lol:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag är glad över att vi hade klassfest igår. 20 år efter 9an :shock: :D Helt utan förväntan gick jag dit och det var riktigt, riktigt roligt. :lol:

Jag är lycklig över att min dotter ritat en teckning av mig till mig i morsdagspresent och skrivit Vera nästan helt själv. :D :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag är glad åt att gossens kalas gick bra, och folk trivdes, och tyckte om tårtan! :lol:

:D Jag är glad över att jag själv valde att inte äta av tårtan, utan höll mig till grädde + bär, vilket var jättegott! :P

:D Jag är glad för att jag hittade en bra lösning till en sak som skulle kunnat plåga mig åravis 8-[ men som jag nu väljer att vända på!

:D Jag är glad för att gossen har varit så glad idag, och nyfiken på sina presenter!

:D Jag är glad för att gossen satt i min famn nu ikväll, efter kalasandet, hur länge som helst, och bara gooooooooosade :heart: medans jag passade på att sjunga lite i hans öra. :heart:

:D Jag är glad för att min man har nu ikväll ansträngt sig för att glädja mig lite extra, eftersom det är Mors Dag idag, och jag bryr mig om sånt, och han bryr sig om mig! :wink:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Go afton alla glada!

:lol: Jag är glad åt min nya dator! Som jag saknat er alla :wink:

:D Jag är glad åt att vi börjat anlägga vår nya köksträgård - det är ett sant äventyr på våra breddgrader 8)

:D Jag är fantastiskt glad över att Päivi startade denna tråden!

:heart:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :D :D OOOOOOOOboy, vilket vackert väder, solen skiner idag...

:D Jag är glad över att Italien-resan blir av!

:D Jag är glad över att den här "trampa-i-tjära" - känslan har försvunnit, och jag har FATTAT en ny grej med coachingen!

:D Jag är glad över alla er, och att ni finns! :D extra glad! :D

:D Jag är glad över min söta son, som sitter och äter yoghurt med fingrarna :heart:

:D Jag är glad över min sötsak till dotter, som lär sig nytt varje dag. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D Jag är glad att jag är VAKEN! :shock: :wink: :lol:

:D Jag är tokglad att sommaren kommit till Lapplandsfjällen! (som vanligt hoppar vi över våren..) :lol:

:D Jag är glad att kaffet smakar mumz fast jag är gravid :heart:

/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:lol: Jag är glad att nu är änligen efter över 2 år alla våra fönster hela och fungerandes i huset.

:lol: Jag är glad att jag har en diplomerad SS som sover trots superförkyld, utan näsdroppar eller alvedon.

:lol: Jag är glad att jag har en son som är superlycklig trots förkylning.

:lol: Jag är glad att jag har en son som kommer på nya ljud och konsonanter man kan göra med snoret i näsan.

:lol: Jag är glad (tacksam) att jag har en Gube som älskar mig när jag är grining. Och säger det!

:heart: Han är så underbar och kreativ. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Solen skiner, barnen och jag har varit ute tillsammans hela fm ( ja nästan)

:D Jag ska på personalfest ikväll och kompisfest imorgon. Eftersom barnen sover så bra är det plättlätt att låta farmor/farfar komma hit och sitta barnvakt.

:D Att farmor/farfar ALLTID ställer upp. Både då vi verkligen behöver men också när vi bara vill ut och roa oss lite :wink:

:D Vår trädgård som sakta men säkert växer fram som vi vill ha den. Just nu håller vi på och förbereder buskage under/framför altanen. Kommer bli superfint

:D Som vanligt är jag glad för en stund för mig själv när båda trollen sover sött

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"