Hej på er!
Intressant tråd just idag då plutten betedde sig mycket märkligt vid grötmålet kl 16.30. Han fick "tokspel" i mina ögon

. Grät och gnällde omvartannat. Jag satt som ett frågetecken

. Han älskar ju gröt ända sedan introduktionen. Och MYCKET äter han också. Jag gjorde väl allt "fel" antar jag, men jag blev så förvånad att jag inte visste vad jag skulle göra.
Till slut lyfte jag ur honom från stolen och lade honom på hans filt på golvet, TOG AV HONOM BLÖJAN och började att mata honom PÅ GOLVET

.... Tänk vad roligt att berätta detta för honom när han blir stor

. Han tog då några tuggor, men kladd-fobiker som jag är, så tyckte jag inte att det var någon bra lösning så jag satte på ny blöja och upp med honom i stolen igen. Efter 1 h hade han ätit upp allt

.
Till saken hör att han hade haft en misslyckad lur precis innan och blev snuvad på ca 20 min sömn

så han var inte riktigt "sig själv" efter uppvaknande. Han var faktiskt halvt grining ända fram till natti natti. Somnade förstås utan ett pip 18.45.....
Nu när jag har läst era svar så känns det "bättre". Vet i alla fall att han inte är konstig

.
Jag har grymt svårt för kladdet

. VET att det hör till, men ändå... Sitter alltid med toapapper i ena handen. Hans pappa slabbar på som bara den och bryr sig inte. Här i Japan är det poppis med heltäckningsmatta och där vi sitter och äter är det heltäckningsmatta

. Jag har fullt sjå med att kolla så att ingenting hamnar på mattan - lycka till... Jag har bestämt mig för att vi skall mata honom i pentryt där det är stengolv. Lättare att torka då.. Jag vill ha ett förkläde i plast. Jag är lika grisig som han efter en matning.. Till honom har jag en fiffig galondräkt från Laban. (galonförkläde).
Kram
En mamma som SKA ha i maten till varje pris

.....
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06