Träning -07
Min förra vecka:
Tisdag: Barnen cyklar på militärvägar och jag promenerar i rask takt och försöker hänga med dem = mkt svettig!
Onsdag: Ridning, riktigt jobba-pass
Torsdag: gym, där jag förutom ett vanligt pass, tog 120 kg benpress så många ggr jag orkade= fyra gånger! Annrs brukar jag maxa en gång, bara för att se hur mkt jag klarar, nu ville jag se om jag har någon uthållighet också! MEN det resulterade i mkt kraftig träningsvärk i rumpan som håller i sig t.o.m dag!
Förutom dessa pass, så är det ju sedvanliga hundpromenader i skogen!
Idag har jag lyft båtar en miljon ggr känns det som, har lagt i en båt i havet, lagt upp en annan på kärra, av med den och sen upp med en annan!
Det känns i både armar och ben! Ibland kan vardagen ge träning i sig!
Tisdag: Barnen cyklar på militärvägar och jag promenerar i rask takt och försöker hänga med dem = mkt svettig!
Onsdag: Ridning, riktigt jobba-pass
Torsdag: gym, där jag förutom ett vanligt pass, tog 120 kg benpress så många ggr jag orkade= fyra gånger! Annrs brukar jag maxa en gång, bara för att se hur mkt jag klarar, nu ville jag se om jag har någon uthållighet också! MEN det resulterade i mkt kraftig träningsvärk i rumpan som håller i sig t.o.m dag!
Förutom dessa pass, så är det ju sedvanliga hundpromenader i skogen!
Idag har jag lyft båtar en miljon ggr känns det som, har lagt i en båt i havet, lagt upp en annan på kärra, av med den och sen upp med en annan!
Det känns i både armar och ben! Ibland kan vardagen ge träning i sig!
Tack, /LO
Det börjar glesna ut allvarligt i denna tråden, tycker jag [-X =;
Var är ni tjejer
Veckans pass blev:
tis: Step-up
tors: step up + motionscykel
sön: Step-up igen.
Alla pass följt av muskel-träning.
Varför denna upprepning då? Jo, för jag har spelat in 2 kassetband med göööör-bra rockmusik
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Det är bara jag igen... 8-[ ...med mina rapporter...
Tis: styrketräning
lör: intervall-pass i skogsterräng, ökade till att jogga 15 min, gå 5 min i intervaller. Men upp till skogen (10 min) där jag börjar passet, MÅSTE jag gå. De backarna lär jag aldrig klara springande, de går nästan rakt upp
sön step-up
Jag är nöjd
kram anna
Tis: styrketräning
lör: intervall-pass i skogsterräng, ökade till att jogga 15 min, gå 5 min i intervaller. Men upp till skogen (10 min) där jag börjar passet, MÅSTE jag gå. De backarna lär jag aldrig klara springande, de går nästan rakt upp
sön step-up
Jag är nöjd
kram anna
Japp, du är ensam 
18 hål golf i onsdags. Det räknas som frisk luft, inget mer... Men jag fick frisk luft
/LO
18 hål golf i onsdags. Det räknas som frisk luft, inget mer... Men jag fick frisk luft
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Jo, här är ingen vidare rapport heller. Hunden blev halt så skogspromenaderna uteblev (jaja, jag kan gå själv, men det är inte lika kul), en promenad på måndagen och sedan ridning på onsdagen. På torsdag kväll blev jag snorförkyld, fredagen värre med feber t.o.m! Är fortfarande snorig och hostig och vågade inte gå till gymet i det här skicket i måndags...
Idag ska det ridas, så vi får se hur morgondagen blir...
Tack och lov för ridningen som ger en ordentlig genomkörare åtminstone EN gång i veckan!
Idag ska det ridas, så vi får se hur morgondagen blir...
Tack och lov för ridningen som ger en ordentlig genomkörare åtminstone EN gång i veckan!
-
Gäst
Ja, jag har ballat ur helt och tappat alla ambitioner
. Men jag tycker ni, speciellt anna
är superduktiga!
Hejdade dock ivrigt på sambon i lördags, på Göteborgsvarvet! Han sprang halvmaran på 1 timme 52 minuter! Så jag kan ju leva lite på att jag har en så duktig sambo...
...eller? Jag sprang faktiskt för 2 år sedan, på 2 timmar 21 minuter, vilket jag också är väldigt stolt över.
FIn rapport va - komma dragandes med två år gamla meriter
Hejdade dock ivrigt på sambon i lördags, på Göteborgsvarvet! Han sprang halvmaran på 1 timme 52 minuter! Så jag kan ju leva lite på att jag har en så duktig sambo...
FIn rapport va - komma dragandes med två år gamla meriter
Jag hejjade på min bror som också sprang varvet, sittandes på en pub och provandes öl, räknas det?
Jag hejjade tyst inom mig... och ölen var god!
Han sprang på 1,35 och kommer hamna i grupp 1 B nästa år, bland eliten. Kan man ärva det som merit? Vi är ju ändå släkt!
Och förresten så sprang jag 60 meter på 8,1 sek i åttan...
och min gamla häst kom 4:a i SM, fast inte med mig som ryttare då...
och så är jag släkt med Buzz Aldrin...
(Jag har hemtenta och är lite uttråkad, märks det?
)
Han sprang på 1,35 och kommer hamna i grupp 1 B nästa år, bland eliten. Kan man ärva det som merit? Vi är ju ändå släkt!
Och förresten så sprang jag 60 meter på 8,1 sek i åttan...
och min gamla häst kom 4:a i SM, fast inte med mig som ryttare då...
och så är jag släkt med Buzz Aldrin...
(Jag har hemtenta och är lite uttråkad, märks det?
-
Gäst
Shit, vad snabb du var på 60 meter! Jag kommer inte ihåg min tid, men jag vann 60 meters-tävlingen i vårt mellanstadie när jag gick i 4:an!! Och alltså tävlade mot 6:orna!
Det räknas absolut att heja på en pub. Jag och Anton stod på Älvstranden men var tvungna att ta båten över innan Erik kom dig. Så i själva verket lyckades vi aldrig heja live...
Tack, Jenny H!
Denna vecka blev det tyvärr bara 2 pass
Men jag har anledningar
Jag håller ju på att försöka utveckla min firma med handgjort papper. Kanske, kanske, kan det gå att dra in en halvtidslön på den så småningom [-o< Jag hoppas så! Just nu försöker jag få present/inredningsbutiker och blomsteraffärer att köpa kort av mig, via utskick, innan har jag mest kört med paper till bröllop.
Jag kollade upp en presentmässa i Gbg. En mässa som vänder sig direkt till inköpare/chefer i dessa slags butiker.
Att stå på mässa är dyrt. Jättedyrt, alldeles för mycket för mig och min lilla firma. Men jag frågade ändå om de kunde skriva upp mig OM det var någon som ville dela monter.
Veckorna gick, och jag lade det på hyllan. Plötsligt i torsdags, ringde en tjej och undrade om jag var intresserad av 1/4 monter
kram anna
-
Fjällfolket
Oh, Fit Mama lät ju väldigt flashigt!
Tur det finns dvd när man bor i ödemarken!
Idag har jag i hällande regn knallat från bussen 4 kilometer... för att det stod i busstidtabellen att bussen inte gick hela vägen till min by. När jag raskt går hemåt åker bussen förbi mig... på väg mot min by...
Men jag fick ju motion!
Tur det finns dvd när man bor i ödemarken!
Idag har jag i hällande regn knallat från bussen 4 kilometer... för att det stod i busstidtabellen att bussen inte gick hela vägen till min by. När jag raskt går hemåt åker bussen förbi mig... på väg mot min by...
Men jag fick ju motion!
Fjällmor, har du fått någon DVD från mig? Jag har i alla fall skickat.
Jag har kollat på och kört halva passet, men längre kom jag inte. Det är nog två eller tre veckor sedan
/LO
Jag har kollat på och kört halva passet, men längre kom jag inte. Det är nog två eller tre veckor sedan
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Fjällfolket
-
Fjällfolket