Träning -07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
blomman

Inlägg av blomman »

Min förra vecka:
Tisdag: Barnen cyklar på militärvägar och jag promenerar i rask takt och försöker hänga med dem = mkt svettig!
Onsdag: Ridning, riktigt jobba-pass
Torsdag: gym, där jag förutom ett vanligt pass, tog 120 kg benpress så många ggr jag orkade= fyra gånger! Annrs brukar jag maxa en gång, bara för att se hur mkt jag klarar, nu ville jag se om jag har någon uthållighet också! MEN det resulterade i mkt kraftig träningsvärk i rumpan som håller i sig t.o.m dag!

Förutom dessa pass, så är det ju sedvanliga hundpromenader i skogen!

Idag har jag lyft båtar en miljon ggr känns det som, har lagt i en båt i havet, lagt upp en annan på kärra, av med den och sen upp med en annan!
Det känns i både armar och ben! Ibland kan vardagen ge träning i sig!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Tack, /LO :D Jo, jag är väldigt motiverad och kör på som attan, men det var ju jag som startade tråden, så man får väl försöka hålla flaggan i topp :wink: :lol:

Det börjar glesna ut allvarligt i denna tråden, tycker jag [-X =;
Var är ni tjejer :?: Hallå :!: Beach 2007 hägrar ju för sjuttan, kom igen :!:

Veckans pass blev:
tis: Step-up
tors: step up + motionscykel
sön: Step-up igen.
Alla pass följt av muskel-träning.
Varför denna upprepning då? Jo, för jag har spelat in 2 kassetband med göööör-bra rockmusik :!: Och då kan jag köra mina pass i köket, med bra volym.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Det är bara jag igen... 8-[ ...med mina rapporter...

Tis: styrketräning
lör: intervall-pass i skogsterräng, ökade till att jogga 15 min, gå 5 min i intervaller. Men upp till skogen (10 min) där jag börjar passet, MÅSTE jag gå. De backarna lär jag aldrig klara springande, de går nästan rakt upp :shock:
sön step-up

Jag är nöjd :D

kram anna
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Japp, du är ensam :(
18 hål golf i onsdags. Det räknas som frisk luft, inget mer... Men jag fick frisk luft :)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
blomman

Inlägg av blomman »

Jo, här är ingen vidare rapport heller. Hunden blev halt så skogspromenaderna uteblev (jaja, jag kan gå själv, men det är inte lika kul), en promenad på måndagen och sedan ridning på onsdagen. På torsdag kväll blev jag snorförkyld, fredagen värre med feber t.o.m! Är fortfarande snorig och hostig och vågade inte gå till gymet i det här skicket i måndags...
Idag ska det ridas, så vi får se hur morgondagen blir...
Tack och lov för ridningen som ger en ordentlig genomkörare åtminstone EN gång i veckan!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, jag har ballat ur helt och tappat alla ambitioner :oops: . Men jag tycker ni, speciellt anna :!: är superduktiga!

Hejdade dock ivrigt på sambon i lördags, på Göteborgsvarvet! Han sprang halvmaran på 1 timme 52 minuter! Så jag kan ju leva lite på att jag har en så duktig sambo... :roll: ...eller? Jag sprang faktiskt för 2 år sedan, på 2 timmar 21 minuter, vilket jag också är väldigt stolt över.

FIn rapport va - komma dragandes med två år gamla meriter :lol:
blomman

Inlägg av blomman »

Jag hejjade på min bror som också sprang varvet, sittandes på en pub och provandes öl, räknas det? :wink: Jag hejjade tyst inom mig... och ölen var god! :lol:
Han sprang på 1,35 och kommer hamna i grupp 1 B nästa år, bland eliten. Kan man ärva det som merit? Vi är ju ändå släkt!
Och förresten så sprang jag 60 meter på 8,1 sek i åttan...
och min gamla häst kom 4:a i SM, fast inte med mig som ryttare då...
och så är jag släkt med Buzz Aldrin... :wink:
(Jag har hemtenta och är lite uttråkad, märks det? :roll: )
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :lol:
Shit, vad snabb du var på 60 meter! Jag kommer inte ihåg min tid, men jag vann 60 meters-tävlingen i vårt mellanstadie när jag gick i 4:an!! Och alltså tävlade mot 6:orna!

Det räknas absolut att heja på en pub. Jag och Anton stod på Älvstranden men var tvungna att ta båten över innan Erik kom dig. Så i själva verket lyckades vi aldrig heja live... :o
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D

Tack, Jenny H! :D :D :D

Denna vecka blev det tyvärr bara 2 pass :oops: , 1 step-up, och ett aerobics, tis + sön.
Men jag har anledningar :!: Det händer spännande saker nu! :D
Jag håller ju på att försöka utveckla min firma med handgjort papper. Kanske, kanske, kan det gå att dra in en halvtidslön på den så småningom [-o< Jag hoppas så! Just nu försöker jag få present/inredningsbutiker och blomsteraffärer att köpa kort av mig, via utskick, innan har jag mest kört med paper till bröllop.
Jag kollade upp en presentmässa i Gbg. En mässa som vänder sig direkt till inköpare/chefer i dessa slags butiker.
Att stå på mässa är dyrt. Jättedyrt, alldeles för mycket för mig och min lilla firma. Men jag frågade ändå om de kunde skriva upp mig OM det var någon som ville dela monter.
Veckorna gick, och jag lade det på hyllan. Plötsligt i torsdags, ringde en tjej och undrade om jag var intresserad av 1/4 monter :!: Till rimligt pris! Jag hoppade på, men mässan är redan på ons-torsdag :shock: Och inget hade jag förberett! :shock: De gånger jag är ute och säljer (hantverksmässor, julmarknade o.s.v) är det löpmeter yta man hyr. Det är jag van vid. Men nu gäller det monteryta, och man får tänka på ett helt annat sätt! Trycka broschyrer, göra visitkort, bunta ihop små kort på trevligt sätt, möblera upp ytan, och tänka sig vad som blir bra...1000 saker att göra med andra ord... :? :D Det känns lite som "vinna eller försvinna", denna mässan. Och OERHÖRT spännande! Det var LÄNGE sedan jag hade sån enorm inspiration och förväntan! Jag har jobbat 12-14 timmar de senaste dagarna, därför blev det bara 2 pass. Men jag är nöjd ändå, men tanke på omständigheterna :wink:

kram anna
blomman

Inlägg av blomman »

Åh, vad roligt! Lycka till!

Denna vecka har jag fortfarande varit snuvig, men har ridit två ggr och gått en rask långpromenad. Alltid något. Och ridningen tar! Speciellt på bra ställen som rygg, mage och insida lår!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Häpp!

Ny tränings-dvd införskaffad:

:arrow: Fit Mama :!:

Salsaglädje för stormagade... :wink:

/Fjällmor (still going strong)
blomman

Inlägg av blomman »

Oh, Fit Mama lät ju väldigt flashigt!
Tur det finns dvd när man bor i ödemarken!
Idag har jag i hällande regn knallat från bussen 4 kilometer... för att det stod i busstidtabellen att bussen inte gick hela vägen till min by. När jag raskt går hemåt åker bussen förbi mig... på väg mot min by...
Men jag fick ju motion!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Fjällmor, har du fått någon DVD från mig? Jag har i alla fall skickat.

Jag har kollat på och kört halva passet, men längre kom jag inte. Det är nog två eller tre veckor sedan :roll:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

LO :!:

JO!!! Har du inte fått mitt mail...?

Den har kommit, och jag och dottern har tittat igenom passet... När första testpasset går vet jag inte i skrivande stund dock.

Skriver mer på mailen! :heart:

Kram!
/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

rapportdag!

:wink: 2 st pass - Fit Mama

:wink: trädgårdsarbete - vi anlägger ny köksträdgård i år

i övrigt sover jag mest :roll: :sleep: :lol:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"