Har hört så mycket att man inte ska hålla på med potträning men så säger nästa att hon gjorde det direkt ungen var under halvåret. Höll i barnet så hon hade stöd och lärde barnet att h*n ska bajsa i pottan.
Bla så har mormor och svärmor min sagt det och varit på mig att börja potträna henne redan innan hon var 6 månader. Testade två tre gånger då men la av för att jag kände att jag inte ville tvinga på henne det hela.
Och kanske lite för att jag är rätt så trotsig mot svärmor min
Vi har haft pottan framme i badrummet, även flyttat in den i lekrummet ett tag. Men sen tog vi ut den när vi märkte att hon mest var besvärad av den.
Hon har tidigare lyckats att kissa i toaletten men så föll hon ner i den en gång och efter det är hon rädd för den.
Har skaffat ett inlägg men vet inte om jag vågar prova den..?
Har visat den till henne iallafall och hon sa inget speciellt...
Hon har även fått två dockpottor av min mamma för länge länge sen och en av dom stod ett tag bredvid hennes potta i badrummet så dockan oxå fick vara med.
Har haft henne utan blöja men hon säger till först när hon kissat eller bajsat på sig och inte innan.. Vet att alla barnen är olika. Men har fått för mig att det går snabbare att få bort blöjan från dom om man använder naturblöjor och ibland ingen alls...
Nu kör vi vanliga köpta blöjor och ingen potta alls. Frågar henne ibland om hon vill gå på pottan eller toaletten men får då ett nej som svar och låter det hela vara.
Ska jag låta henne gå utan blöja om dagarna?
För information så handlar detta om en 2,5 årig tjej som inte går på
dagis eller dagmamma utan vi föräldrar hjälps åt med henne i hemmet.
Tacksam för alla tips.