Kvicka kvalstret Emil i ofrivilligt vägrätt läge

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Vilken ljuvlig historia :!: GRATTIS PAPPAN :lol: :lol: :lol:

Och lilla söta älskligaste gulliga Emil. Så himlans skönt att han äntligen fick sova så gott. Vi får skicka ut honom på en föreläsningsurné sedan där han kan berätta om maglägets underbara välsignelser :lol: :heart:

Tre miljoner pussar på lilla näsan, dygnet om, tack :!: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nu är vi hemkomna efter röntgen och läkarbesök på sjukhuset. Doktorn, en väldigt trevlig sådan, var nöjd med bilderna. Benet läker som det ska och hon, doktorn alltså, var i valet och kvalet om hon skulle plocka ner Emil från sträcket redan idag. Hon kände och klämde på de små benen och kom fram till att det inte skulle skada om han låg ett par dagar till. Vi kom överens om att ta bort sträcket på fredag :!: och tills dess får han sova lös på nätterna :!: :) så han kommer sova så gott, så gott.

Nu ska vi bara ta oss igenom några dagar till och sen kommer Emil vara fri från sitt sträck. Vi toklängtar dit allihopa.

Anna - Emil börjar bli lite röd på näsan och då har vi bara hunnit med 750.345 pussar på lilla näsan. Tror inte vi klarar 3 miljoner om dygnet även om vi kämpar hårt. :)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hurra för father A!

\:D/ :lol: \:D/

och vilka härliga nyheter...
tänk att få sova gott igen, Emil

:sleep: :heart: :sleep:

/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Oj, vilka nyheter :shock:

Äntligen får Emil snart pringa och leka som han skall i skog och mark.

Tack och lov för föräldrar som ni :!:

Och en son som Emil :!: =D> :heart: \:D/

Nu sover förhoppningsvis även jag gott inatt. :sleep:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Åh vad härligt att höra :heart:
Vera är lite orolig ibland, nu kan jag säga att benen snart är friska igen.

Kram från oss.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Men vad skönt :!: :D
Då gick det snabbare än ni trott väl?
Då kan jag lugna Ida imorgon, hon har vait bekymrad trots att hon inte känner honom. :)

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jo det gick mycket fortare än vi vågat hoppats på. Vid lårbensbrott förbereder man sig på sex veckor i sträck, sen när barnet är så litet som Emil är och frakturen var så fin som den är då börjar man våga hoppas på fyra veckor. Men nu har ju allt gått så bra, frakturen läker för fulla muggar, Emil har inte ont och han rör sig obehindrat i sängen.

Det roliga i kråksången, som bevisar att små barn är otroligt anpassningsbara, är att när vi kopplar ner benen på kvällen så somnar Emil så gott, så gott. Men när han vaknar på morgonen pekar han upp på trissorna där sträcksnörena ska sitta och så gråter han en skvätt. Han lyfter själv upp sina små ben så vi kan dra snörena genom trissorna och hänga på vikterna :!: När allt är på plats igen rör han sig som en dopad iller i sängen :!: :) Så länge benen är nedsläppta är han väldigt försiktig med att röra sig.

På fredag ska han äntligen, även om det gick fort, bli av med sträcken och sen följer en liten tid innan han vant sig vid den nya situationen.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Har missat denna tråd.

Lilla Emil, vad du får vara med om!! SNART får du busa runt igen, men akta dig för blöta fläckar (och eld och djupa vatten!)

Krya på dig och hälsa ma och pa!

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:cry: :heart:
Nää, jag blir alldelers både rörd och gråtfärdig! Pekar själv på trissorna...
Tänk vad mycket de förstår i den åldern!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Elle

Inlägg av Elle »

Åh, vad skönt Emil att du får sova på mage igen :sleep: Nu är det bara dagar kvar till fredag, hoppas att allt går bra. Vi tänker på dig och Olle längtar efter att komma och busa med dig och hundarna!

Kram Elle o Olle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Emil ska bara träna upp sig så han är i god bus-form när Olle kommer :!: :) Just nu sover han som en liten gris, på mage med benen i vädret :shock: .

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nu MÅSTE det vara fredag snart för Emil står inte ut längre :!: Han har lika kort stubin som ett avbränt värmeljus. Så fort någon leksak krånglar det allra minsta eller inte gör som han vill blir han galen, kastar leksaken överbord och dunkar lilla huvudet mot stålspjälorna tills han gråter som bara Lilla Skutt kan gråta :cry: :x
Om jag försöker göra den minsta lilla insatsen blir han tokarg :!:

När han ska ta på sig tröjan på morgonen utbryter ett liknande utbrott, skriker och vrider sig som en mask. Tröjan kommer på ändå och visp är ungen glad igen.

Förtrots :?: Visst är det så men det blir lite trångt att få utlopp för den när man sitter fast i sängen. Dessutom behöver både Emil och jag komma ut i skogen, få andas lite skogsluft, lyssan på fåglarna, klättra i Bokskogsbackarna och leka i bäcken.

Gissa om vi längtar tills på fredag :!: :?:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hjärtans Emil :heart:

Jag har följt denna tråd med blandade känslor. Har ju själv en tös som är i Emils ålder å fy bubblan vad hon skulle tycka att det var tråkigt att ligga fastspänd. Men jag skulle vilja ge en STOR eloge till er ömma som hanterar det så bra och till lilla Emil som är så tapper.

Nedräkningen pågår....
2 dagar kvar!

Ella hälsar och ger honom en puss på kinden

/Åsa
Sommar

Inlägg av Sommar »

Heja Emil!
:D
Ja helt klart är det förtrots, känner igen det sååååå väl här hemifrån :lol: :lol: Men det måste ju vara så himla jobbigt att behöva sitta fast mitt i förtrotsen, stackarn!
Bara två dagar till fredag, håll ut hälsar Annie!
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nu är det snart i morgon och då far vi till sjukhuset och plockar ner Emils sträck. Oj vad vi längtar och oj vad nära det är nu.

Idag har Emil sovit middag i tre timmar :!: Innan han somnade kopplade jag ner benen och då var han tvungen att kolla ifall han kunde stå i krypposition och det kunde han :!: Gissa om han blev glad. :) När han somnat åt jag lite mat och sen skulle jag gå in och lägga mig en stund och vila. Personligen är jag helt övertygad om att jag nogsamt instruerade Pappan om att väcka oss halv tre. Två timmars middagslur kan ju var nog. Men oj vad vi sov och sov och sov. Pappan han jobbade och jobbade och jobbade och glömde bort sina små sömntutor :!:

Emil sov som en liten gris när jag skulle väcka honom. Knäna uppdragna långt in under magen, händerna på samma ställa och rumpan i vädret. Så söt så man bara smälte. Sen blev han arg när jag väckte honom för benen var ju inte i sträcket :x :!: Ordning och reda, upp med benen, snörena i trissorna och tyngderna på. :) Tillbaka till ordningen och tillbaka var vår lille solstråle.

Vi får väl se vad morgondagen för med sig för reaktioner.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"