Bebis 2008?
-
kattklo
Haha.
Mitt bästa tips är att göra er av med grejor.
Passa på nu när ni ska flytta!
Nummer två: skaffa lådor för allting.
Nummer tre: sätt upp hyllor överallt. Ovanför dörröppningar, hela väggar, ja överallt!
Nummer fyra: använd vinden/källaren till sommar resp. vinterkläder + allt annat knappt använder men inte vill göra er av med.
Nummer fem: racerplocka en kvart ihop med din kille (och barn) varje dag. Sätt på stompig musik. Otroligt vad man hinner. (Men då gäller det att det finns lådor för allt, se tips nummer 2)
Mitt bästa tips är att göra er av med grejor.
Passa på nu när ni ska flytta!
Nummer två: skaffa lådor för allting.
Nummer tre: sätt upp hyllor överallt. Ovanför dörröppningar, hela väggar, ja överallt!
Nummer fyra: använd vinden/källaren till sommar resp. vinterkläder + allt annat knappt använder men inte vill göra er av med.
Nummer fem: racerplocka en kvart ihop med din kille (och barn) varje dag. Sätt på stompig musik. Otroligt vad man hinner. (Men då gäller det att det finns lådor för allt, se tips nummer 2)
Kattklo - Preciiis samma tips jag fick av en kompis vars hem ser ut som ett reportage i en inredningstidning. Stompig musik gillar jag! Och lådor!
Fridolin - det finns ett sånt där osäkert-säkert preventivmedel. Det kallas mini-piller och varenda en jag känner som ätit såna har blivit med barn. Så även jag.
Jannika - du är bara för skön!
Nu ska jag städa...
Fridolin - det finns ett sånt där osäkert-säkert preventivmedel. Det kallas mini-piller och varenda en jag känner som ätit såna har blivit med barn. Så även jag.
Jannika - du är bara för skön!
Nu ska jag städa...
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Men nu förstår jag inte din signatur...i september kommer väl nummer tre?Puffis skrev:Får jag haka på? Jag ska bara klämma ut en i september förstMin man säger att vi bara ska ha två, jag vill ha tre...
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Jag affimerar visserligen, fast på mitt sätt. Attityden av självklarhet, den kan man inte argumentera bort och den berhöver inte heller hävda sig eller övertala, om man säger
Jag säger typ, nästa gång jag är gravid, när Tors syskon kommer...., om några år då.... osv. Allt med attityden att det inte finns något annat och som om det redan var genomfört.
Guben säger att det blir det inte
- Jaja, säger jag. Jag har inte bråttom. Kan tilläggas att jag har aldrig övertalat, pushat eller på annat sätt påverkat mer än med attityden och verktyget "backa". Ju mer jag har "backat" desto fortare har han klivit framåt
Så nu är jag gift (med en man som ALDRIG, skulle gifta sig) har ett barn (visserlien 14 år senare...
) men med man som deklarerat i över 12 år att han ALDRIG skall ha barn. Inget tjat bara ett svar som sa, helt ok jag kommer att älska dig ändå tills du dör. Säg till när du ändrat dig, typ...
Och det har han gjort, VARJE GÅNG
Lycka till med tillverkningen och kom ihåg det är viktigt att vägen dit är skoj också =D>
Jag säger typ, nästa gång jag är gravid, när Tors syskon kommer...., om några år då.... osv. Allt med attityden att det inte finns något annat och som om det redan var genomfört.
Guben säger att det blir det inte
- Jaja, säger jag. Jag har inte bråttom. Kan tilläggas att jag har aldrig övertalat, pushat eller på annat sätt påverkat mer än med attityden och verktyget "backa". Ju mer jag har "backat" desto fortare har han klivit framåt
Så nu är jag gift (med en man som ALDRIG, skulle gifta sig) har ett barn (visserlien 14 år senare...
Och det har han gjort, VARJE GÅNG
Lycka till med tillverkningen och kom ihåg det är viktigt att vägen dit är skoj också =D>
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
-
kattklo
Jag funderar på det här med att "bestämma sig för" att bli med barn.
Jag har ju aldrig gjort det.
Vi klarar inte riktigt sånt, jag och min kille. Det är liksom för stort, för ogreppbart, för knäppt för oss att bestämma.
Ni andra? Hur har ni fått dom barn ni har?
Och vid fler än ett, var det skillnad på processen för varje barn?
Också tänker jag på alla som har svårt att få barn, vem vet det kan ju vara jag, men till exemplel du LO, hur känner du när alla "planerar" barn??
Du som vet att det kanske inte går att göra?
Vad tänker du om att skydda sig mellan första och andra barnet, i tro om att det andra barnet bara blir till när man besätmmer det??
Jag har ju aldrig gjort det.
Vi klarar inte riktigt sånt, jag och min kille. Det är liksom för stort, för ogreppbart, för knäppt för oss att bestämma.
Ni andra? Hur har ni fått dom barn ni har?
Och vid fler än ett, var det skillnad på processen för varje barn?
Också tänker jag på alla som har svårt att få barn, vem vet det kan ju vara jag, men till exemplel du LO, hur känner du när alla "planerar" barn??
Du som vet att det kanske inte går att göra?
Vad tänker du om att skydda sig mellan första och andra barnet, i tro om att det andra barnet bara blir till när man besätmmer det??
Första barnet: mer eller mindre olyckshändelse
Andra barnet: Planerat. Vi bestämde att vi skulle försöka när Vega var runt året. Jag blev med barn på "första försöket" i princip.
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
kattklo
Jag hade hyfsad koll när jag skulle ha ägglossning, och då sexade vi loss lite extra de dagarna 8) Jag fick ingen mer mens sedan vi hade bestämt att vi skulle försöka igen...kattklo skrev:Aha!
Det där första försöket, var det tajmat med ägglossnigen (eller ja det var det ju uppenbarligen) men jag menar med flit tajmat eller sexade ni bara loss?
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Tack för att du frågar, Kattklo.
Jag har inget problem med att folk planerar barn. Kan ju lite diskret påpeka att det kanske inte alltid går som man planerar och frågar folk så svarar jag. Har aldrig haft problem med att prata om att vi har jobbat hårt för vår goding.
Jag tänkte att vi kanske skulle skydda oss efter Vera kom, men det blev aldrig så. Jag tänkte att fick vi barn så var det superkul, även om det var tätt. När hon var 8 månader så började jag försöka pricka ägglossning och sedan har vi gjort två provrörsförsök efter det. (Jo vi har försökt på vanligt sätt också, mest hela tiden
)
Så jag är rätt skeptisk till bebis 2008 för vår del, men just nu känner jag mig inte ledsen över det utan bara lite hoppfull för tänk om det skulle funka. Så hjälp mig att tänka rätt, så kanske kanske
/LO
Jag har inget problem med att folk planerar barn. Kan ju lite diskret påpeka att det kanske inte alltid går som man planerar och frågar folk så svarar jag. Har aldrig haft problem med att prata om att vi har jobbat hårt för vår goding.
Jag tänkte att vi kanske skulle skydda oss efter Vera kom, men det blev aldrig så. Jag tänkte att fick vi barn så var det superkul, även om det var tätt. När hon var 8 månader så började jag försöka pricka ägglossning och sedan har vi gjort två provrörsförsök efter det. (Jo vi har försökt på vanligt sätt också, mest hela tiden
Så jag är rätt skeptisk till bebis 2008 för vår del, men just nu känner jag mig inte ledsen över det utan bara lite hoppfull för tänk om det skulle funka. Så hjälp mig att tänka rätt, så kanske kanske
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum