Bebis 2008?
Bebis 2008?
Om jag räknar rätt är det nu kört att få till en 07:a för de som inte redan har en bulle i ugnen.
Vilka är sugna på en 08:a? Jag räcker upp handen ivrigt och samlar argument för att övertala min man... 8)
Åååh, vad trevligt det skulle vara...
Vilka är sugna på en 08:a? Jag räcker upp handen ivrigt och samlar argument för att övertala min man... 8)
Åååh, vad trevligt det skulle vara...
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Jag vill!!!
Jag hade ju tänkt att ha en affirmationskväll i Gastsjön tillsammans med Jannika och alla som ville hjälpa till.
Jag behöver övertyga kroppen och jag är grymt sugen. Hjälp mig att hoppas! Så kanske vi kan få till det igen. [-o<
/LO
PS. Det är inget medlidande jag vill ha, bara hjälp med att projecera tankar
Jag hade ju tänkt att ha en affirmationskväll i Gastsjön tillsammans med Jannika och alla som ville hjälpa till.
Jag behöver övertyga kroppen och jag är grymt sugen. Hjälp mig att hoppas! Så kanske vi kan få till det igen. [-o<
/LO
PS. Det är inget medlidande jag vill ha, bara hjälp med att projecera tankar
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
LO - vad sjutton menas med affirmation? -kväll? Med Jannika? :-k
Ååååh, tänk att kroppen ska krångla när världens bästa föräldrar inte vill annat än att föröka sig! (Jag är nog lite förälskad i er lilla familj
)
Kvacke - du, liksom ovan nämnda, måste ju bara skaffa fler ungar, så bra som de första blev!
Jag vill helst förföra min man bums - men han är i Tyskland
Ååååh, tänk att kroppen ska krångla när världens bästa föräldrar inte vill annat än att föröka sig! (Jag är nog lite förälskad i er lilla familj
Kvacke - du, liksom ovan nämnda, måste ju bara skaffa fler ungar, så bra som de första blev!
Jag vill helst förföra min man bums - men han är i Tyskland
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Affirmation innebär att man tänker sig till saker och ting. T.ex. att tänka att man mår bra och är glad gör ju det lättare att blir det än om man tänker att man är trött och hängig.
Och om man då själv tänker och får hjälp med att tänka att vi faktiskt ska få barn, så kanske det kan fungera.
Jannika har haft uppe det i en annan tråd att hon skulle affirmera ett nytt barn, men det var mer mannen som skulle övertalas - och det verkade ju lyckas...
Tack, vad rörd jag blir
/LO
Och om man då själv tänker och får hjälp med att tänka att vi faktiskt ska få barn, så kanske det kan fungera.
Jannika har haft uppe det i en annan tråd att hon skulle affirmera ett nytt barn, men det var mer mannen som skulle övertalas - och det verkade ju lyckas...
Tack, vad rörd jag blir
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
kattklo
Det man vill och som är bäst för oss som har lite bångstyriga män är ju att det inte är vårt "fel" att det blir en liten till...
Varför finns det inte preventivmedel som inte är så himla effektiva, men ändå tillräckligt för att man ska våga använda dom???
Varför finns det inte preventivmedel som inte är så himla effektiva, men ändå tillräckligt för att man ska våga använda dom???
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
Ursäkta Tove, men vadå "med Jannika?" Frågetecken? Hmpf...
Vi kan köra en affirmationsvariant via etern, universum tar ingen hänsyn till sådana petitesser som tur är.
Tankens kraft begränsas inte av tid och plats. Det svåra är att släppa taget efter att intensivt ha affirmerat i presens tills man näranog tror att det redan har hänt.
Att vara tacksam och nöjd med det man redan har ökar också chansen så den delen blir ju snorlätt för dig LO, med världens skönaste unge och Götalands roligaste blivande fader. (Hur rolig var inte kommentaren om SusanD som naturligt störningsfilter för överkoncentrerade föräldrar? Så mitt i prick och utan sarkasm. SusanD, we love you!) Som dessutom är snygg! Erat gemensamma gen-paket är ju oslagbart; skönhet, humor, hjärna och hjärta. Plus en storasyster av Guds nåde. Ujujuj! Vilket barn skulle inte vilja komma till er?
Hit me with your affirmation och jag hänger på och ska göra mitt allra bästa.
Nu är vi ju några här på forumet (iaf två) som lyckats affirmera våra darlings till rätt bebis-sinnesstämning så Tove, det är bara att hänga på.
Man kan alltid prova.
Näe, nu ska jag knoppa. Är fortfarande sliten efter Campen. Många tankar blev det på eftersläp.
Kram Jannika
Vi kan köra en affirmationsvariant via etern, universum tar ingen hänsyn till sådana petitesser som tur är.
Att vara tacksam och nöjd med det man redan har ökar också chansen så den delen blir ju snorlätt för dig LO, med världens skönaste unge och Götalands roligaste blivande fader. (Hur rolig var inte kommentaren om SusanD som naturligt störningsfilter för överkoncentrerade föräldrar? Så mitt i prick och utan sarkasm. SusanD, we love you!) Som dessutom är snygg! Erat gemensamma gen-paket är ju oslagbart; skönhet, humor, hjärna och hjärta. Plus en storasyster av Guds nåde. Ujujuj! Vilket barn skulle inte vilja komma till er?
Hit me with your affirmation och jag hänger på och ska göra mitt allra bästa.
Nu är vi ju några här på forumet (iaf två) som lyckats affirmera våra darlings till rätt bebis-sinnesstämning så Tove, det är bara att hänga på.
Näe, nu ska jag knoppa. Är fortfarande sliten efter Campen. Många tankar blev det på eftersläp.
Kram Jannika
Tack jannika

Kram!
/LO
Kram!
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Sugen är jag verkligen! Men vi har inte tagit något beslut att försöka ännu. Har inte riktigt kommit över förra graviditeten och vet inte om jag vågar riskera samma sak igen (hade problem med en njure). Men herregud vad bebissugen jag är!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Min man säger att det inte blir någon mera bebis förrän jag har lärt mig att städa.
Nej, det är inga 50-tals ideal han är ute efter, jag är verkligen en hushållelig katastrof och om bara en i familjen städar och plockar undan blir det ohållbart att bo 4 på 55 kvm. Ännu värre om vi skulle bli fem...
Han har en poäng där.
Några tips på hur man blir mer ordentlig till sin person? Hur gör man egentligen när man städar? Kan man affirmera sig till lite pedant-drag?
Nej, det är inga 50-tals ideal han är ute efter, jag är verkligen en hushållelig katastrof och om bara en i familjen städar och plockar undan blir det ohållbart att bo 4 på 55 kvm. Ännu värre om vi skulle bli fem...
Han har en poäng där.
Några tips på hur man blir mer ordentlig till sin person? Hur gör man egentligen när man städar? Kan man affirmera sig till lite pedant-drag?