Börjar på ViktVäktarna nästa vecka!
-
Gäst
-
Fjällfolket
Jag tänkte på det med...
(är också LCHF)
Tillbaka till ursprungsämnet Viktväktarna.
Jag har en i mammagruppen som är med till och från i VV.
En kväll när vi träffades på restaurang, mammorna utan barn, var hon JÄTTEHUNGRIG, för hon hade bara ätit en halv grov fralla sean 7.00 på morgonen (klockan var då c:a 21.00)
Detta för att "spara points" så hon kunde äta gott på kvällen
Det verkade inte sunt, tyckte jag...
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
man kan göra så med pointsen MEN det är inte riktigt så det ska gå till. Man kan ju under en vecka, spara max fyra points per dag så under en vecka så har man sparat ihop många så man kan festa till..och jag förstår inte varför hon inte ätit något alls på hela dagen när inprencip alla grönsaker och frukter är 0 POINTS! så vrålhungrig hade hon definitivt inte behövt vara så man kan nog inte skylla på viktväktarna i det fallet! Állt handlar ju om prioriteringar som med allt annat! 
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Å Jenny! =P~ =P~ =P~ Fresterska där
Jag har gjort mixa-bär-varianten med blåbär, men jag får kanske prova lite fler frukt/bärblandningar också. Det var gott men ändå inte riktigt GLASS för mig liksom... så ja, om ni verkligen vill bli av med glassmaskinen på vinden så får du gärna lämpa av den till mig 8) Man vill ju gärna hjälpa sina vänner få lite bättre Feng Shui där hemma liksom 8-[ Du kan ju PMa mig när det närmar sig avresa så kan vi se om ni får plats med den i packningen och om vi kan sammanstråla. Verkligen supersnällt
Jag har gjort mixa-bär-varianten med blåbär, men jag får kanske prova lite fler frukt/bärblandningar också. Det var gott men ändå inte riktigt GLASS för mig liksom... så ja, om ni verkligen vill bli av med glassmaskinen på vinden så får du gärna lämpa av den till mig 8) Man vill ju gärna hjälpa sina vänner få lite bättre Feng Shui där hemma liksom 8-[ Du kan ju PMa mig när det närmar sig avresa så kan vi se om ni får plats med den i packningen och om vi kan sammanstråla. Verkligen supersnällt
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
LCHF...vad äter man till frukost när man äter efter denna diet?
Både jag och min man är inte intresserade av nå bacon å ägg eller sådant på morgonen, då får vi nog kräkas i kors..I vanliga fall äter vi, gröt, weetabix, eller fil och flingar..Jag antar att det inte funkar..eller havregrynsgröt får man kanske visst äta..?
Både jag och min man är inte intresserade av nå bacon å ägg eller sådant på morgonen, då får vi nog kräkas i kors..I vanliga fall äter vi, gröt, weetabix, eller fil och flingar..Jag antar att det inte funkar..eller havregrynsgröt får man kanske visst äta..?
Hej duggan!
Vanligast är nog ägg och bacon. (det äter jag själv)
Klarar man inte av det, så ta lite kallskuret. Rökt skinka, rökt korv, oliver, fet creme fraiche, tomat, gurka.
Eller turkisk fet yoghurt med kanel och kardemumma, kanske även med en skvätt grädde i, jättegott!
Kokt ägg, mosat med smör och någon grönsak.
Har man svårt att äta öht kan man ta en kopp thé eller kaffe med rejält med vispgrädde i.
Havregrynsgröt går bort!
Ja, det var lite förslag.
P.s, anade att min väninna var fel ute med pointsen
kram anna
Vanligast är nog ägg och bacon. (det äter jag själv)
Klarar man inte av det, så ta lite kallskuret. Rökt skinka, rökt korv, oliver, fet creme fraiche, tomat, gurka.
Eller turkisk fet yoghurt med kanel och kardemumma, kanske även med en skvätt grädde i, jättegott!
Kokt ägg, mosat med smör och någon grönsak.
Har man svårt att äta öht kan man ta en kopp thé eller kaffe med rejält med vispgrädde i.
Havregrynsgröt går bort!
Ja, det var lite förslag.
P.s, anade att min väninna var fel ute med pointsen
kram anna
Men blir ni mätt på det här till frukost, jag tror inte att jag skulle bli mätt på ett mosat ägg eller lite kallskuren röktskonka. Jag äter typ minst 2 weetabix, en apelsin eller annan frukt och en hårdmacka med the till. För visst ska man vara sparsam med frukt och grönt, det är väl kolhydrater idag. man kan tex inte käka fruktsallad till frukost, det är ett noNo antar jag
Alltså jag gillar ju tanken på att äta "rena" produkter och jag försöker ju göra det nu också, jag undviker halvfabrikat i största möjliga mån och socker och sötningsmedel.. Men kan det verkligen vara bra att äta allt detta fett? Tänkte på lilla pumpen, borde inte den bli lite igenstockad av allt kolestol. Har nån av er tagit något prov för kolestrol? Hur ser det ut? Däremot gillar jag Anna Skipper från "du är vad du äter", det tycker jag verkar hälsosamt!
Alltså jag gillar ju tanken på att äta "rena" produkter och jag försöker ju göra det nu också, jag undviker halvfabrikat i största möjliga mån och socker och sötningsmedel.. Men kan det verkligen vara bra att äta allt detta fett? Tänkte på lilla pumpen, borde inte den bli lite igenstockad av allt kolestol. Har nån av er tagit något prov för kolestrol? Hur ser det ut? Däremot gillar jag Anna Skipper från "du är vad du äter", det tycker jag verkar hälsosamt!
Om jag talar för mig själv, så blir jag PROPPmätt, och står mig jättelänge!
Innan åt jag 3 skivor bacon och 2 ägg, men det höll inte, för jag var inte ett dugg hungrig när vi skulle duka fram lunch.
Så nu äter jag 2 skivor bacon och ett ägg. Det står jag mig på i 3,5-4 tim timmar LÄTT!
Det behöver inte vara ETT mosat ägg, ta flera!
Ja, frukt ska undvikas, men jag tar någon frukt/vecka, mår inte bra av FÖR lite KH.
Grönsaker som tomat, gurka, sallad är det fritt fram med.
Även zuccini, aubergine, champinjoner, blomkål, broccoli, paprika, morot går fint, så det är inte grönsakslös kost! (även om en del gör det till det)
Ja, det är bra att äta allt detta fett
Jag har inte själv tagit något kolesterolprov, (det ska altså INTE påverkas av denna kost) men det ska bli spännande nästa gång det är hälsokontroll via jobbet!
kram anna
Jo, jag märker det
Det bästa denna kost gjort på mig är att den fått bort min stora svullna mage (släktarv som jag ALDRIG rått på innan, vad jag än gjort
Efter ett tag lade jag till lite mer kolhydrater (mådde inte bra på FÖR lite) och lade till 3 gånger/vecka med träning. Så nu är hela kroppen fastare och jag har t.o.m lite konturer på armarna
Inte så många kilon i det stora hela, det behövdes inte från början, men en stor skillnad på formen!
Började leva så här i juli.
Jag förstår att du är skeptisk, eller snarare "fettskrämd", eftersom man är så matad med att man ska äta fettsnålt.
Bröllop....
kram anna
hej hopp!
Lillamolntuss har du gått till V.V ännu??
Jag kan uppdatera min viktminskning nu (vägdne mig idag)
på 6 veckor -6,6 kg \:D/
Jag har massor med recept, så vad vill ni ha för typ av recept, vegetariskt, kyckling, kött fisk, soppor? Säg till så skriver jag ner!!
Lillamolntuss har du gått till V.V ännu??
Jag kan uppdatera min viktminskning nu (vägdne mig idag)
på 6 veckor -6,6 kg \:D/
Jag har massor med recept, så vad vill ni ha för typ av recept, vegetariskt, kyckling, kött fisk, soppor? Säg till så skriver jag ner!!