Börjar på ViktVäktarna nästa vecka!
-
Lillamolntuss
Börjar på ViktVäktarna nästa vecka!
Tänkte att det är lika bra att ta tag i det direkt. Är guldmedlem sen tidigare och får gå gratis tills lilla skrutt är 3 månader. Har inte satt min fot där sen jag fick gå gratis sist, då stora tjejen kom för snart tre år sedan.
Har *harkel* en del att ta igen, så att säga...
Någon annan ViktVäktare här?
Har *harkel* en del att ta igen, så att säga...
Någon annan ViktVäktare här?
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
-
Lua
Jajemänsan! Jag registrerade mig för två veckor sedan på deras hemsida, peppad till tusen! Sen klickade jag vidare för att kolla vilken dag och tid mötet var... och döm om min förvåning när de lagt ner verksamheten på min lilla ort! Skit också!
Jag blev så besviken för Vv har fungerat ypperligt för mig. Jag viktväktar ändå, själv så att säga, men saknar inspirationen på träffarna och lite nya recept. Kanske vi kan vara lite inspiration för varandra? Och kanske jag kan få rapportera framsteg (eller baksteg) i den här tråden?
Hoppfull kram från Lua.
Jag blev så besviken för Vv har fungerat ypperligt för mig. Jag viktväktar ändå, själv så att säga, men saknar inspirationen på träffarna och lite nya recept. Kanske vi kan vara lite inspiration för varandra? Och kanske jag kan få rapportera framsteg (eller baksteg) i den här tråden?
Hoppfull kram från Lua.
viktväktare
Jag är också viktväktare..hihi jag har för lite drygt tre år sedan tagit tag i mig och gick ner 15 kg med hjälp av viktväktarna..men på något jäkla underligt vis har kilorna smygit sig tillbaka..*suck*
Lua V.V i luleå har kvar sin verksamhet men nu har dom bara träffar på onsdagr kl 17.00 eller 19.00...och ingen av dom tiderna passade..*suck*
mEN då beställde jag brevkursen och då skickar dom hem matreal..och i samma veva beställde jag även två nya kokböcker..och har nu hållt på i fyra , ja snart fem veckor...något resultat?
JAPP -5kg på fyra veckor...jippie..man det lång väg att gå..hihi men om ni inte har möjlighet att gå så kan jag rekomendera brevkursen..kostar typ 995 för 16 veckor vilket är helt ok enligt mig...
Men då kanske vi kan byta lite v.v recept...jag har massor..=)
Lua V.V i luleå har kvar sin verksamhet men nu har dom bara träffar på onsdagr kl 17.00 eller 19.00...och ingen av dom tiderna passade..*suck*
mEN då beställde jag brevkursen och då skickar dom hem matreal..och i samma veva beställde jag även två nya kokböcker..och har nu hållt på i fyra , ja snart fem veckor...något resultat?
JAPP -5kg på fyra veckor...jippie..man det lång väg att gå..hihi men om ni inte har möjlighet att gå så kan jag rekomendera brevkursen..kostar typ 995 för 16 veckor vilket är helt ok enligt mig...
Men då kanske vi kan byta lite v.v recept...jag har massor..=)
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
-
Fjällfolket
-
Lillamolntuss
-
Gäst
Vi är många här på AW som fastnat på LCHF, vilket innebär att vi äter mycket lite kolhydrater och ökar på ordentligt med fett. Själv har jag hållit på i 3 månader och mår såååå bra! (Gått ner de två kilo jag ville och tappat 7 cm i midjan.)
Börja med att läsa "LCHF för nybörjare" på den här sidan: http://kolhydrater.ifokus.se/
och "Kostprogram för LCHF" på den här sidan http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika
Välkommen med frågor!
Pea
Börja med att läsa "LCHF för nybörjare" på den här sidan: http://kolhydrater.ifokus.se/
och "Kostprogram för LCHF" på den här sidan http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika
Välkommen med frågor!
Pea
-
Lillamolntuss
En till som reagerar för viktväktar-rubriken (jo-jo-bantningens mekka)Lillamolntuss skrev:*funderar*
Jag äter ju inte kött - är det jobbigare med LCHF då, kanske?
Äter du mjölk, ägg, fisk etc? För i så fall funkar det garanterat. Vegankost är det ju lite besvärligt med.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Hej! 
Viktväktade själv ner mig 8 kg inför mitt bröllop - och denna vikt höll jag till graviditeten två år senare. Efter graviditeten fick jag tips om GI- Viktkoll och gick med där och det gick ungefär lika bra. Jag hade inte så många kilon att tappa denna gång och 2 kg/månaden är samma viktminskningstakt som jag hade på VV.
Men nu kom nyligen en undersökning (stod storstilat om i DN för ca två veckor sedan) att just kvinnor svarar bättre på de kolhydratfattiga dietmetoderna med mer fett och proteiner än de fettsnåla dieterna. Detta tyckte jag var väldigt intressant, andra undersökningar har ju endast gjorts på män - så klart
.
Som vanligt propagerar jag för att man ska välja dem metod man själv tycker passa bäst och inte känna sig "tvingad" av utomstående. Då är jag säker på att det fungerar bäst som viktminskningsverktyg.
"Var och en blir salig på sin tro" sa alltid min farmor.
Kram och lycka till!
Jennie
Viktväktade själv ner mig 8 kg inför mitt bröllop - och denna vikt höll jag till graviditeten två år senare. Efter graviditeten fick jag tips om GI- Viktkoll och gick med där och det gick ungefär lika bra. Jag hade inte så många kilon att tappa denna gång och 2 kg/månaden är samma viktminskningstakt som jag hade på VV.
Men nu kom nyligen en undersökning (stod storstilat om i DN för ca två veckor sedan) att just kvinnor svarar bättre på de kolhydratfattiga dietmetoderna med mer fett och proteiner än de fettsnåla dieterna. Detta tyckte jag var väldigt intressant, andra undersökningar har ju endast gjorts på män - så klart
Som vanligt propagerar jag för att man ska välja dem metod man själv tycker passa bäst och inte känna sig "tvingad" av utomstående. Då är jag säker på att det fungerar bäst som viktminskningsverktyg.
"Var och en blir salig på sin tro" sa alltid min farmor.
Kram och lycka till!
Jennie
En goding till son född 0603 
Eller så kan du bli omvänd - som jag O:)Lillamolntuss skrev:*funderar*
Jag äter ju inte kött - är det jobbigare med LCHF då, kanske?
Jag var nästan-vegetarian (åt mjölkprodukter, ägg, fisk- o skaldjur) i... få se nu... 21 år (
Om du äter fisk-ägg-mjölk osv så går det alldeles utmärkt att köra LCHF. Det jag kände var att det blev lite enahanda att bara äta fisk och ägg-rätter hela tiden. Dessutom helst bara feta fiskar som visserligen är gott, men som sagt, lite tjatigt.
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Jag är inte en strikt ätandes lchf are...äter kanske lite mer åt gi
Tycker det funkar bra att äta fisk ägg mjölkprodukter..äter även baljväxter qinoua mm men inte samma mängd som förut och inte till varje måltid.. skulle dock inte kunna börja äta kött igen.. Det absolut bästa hittils förutom viktminskningen..(hade ca 6 kg jag vill få bort ef graviditet) var att få bort ballong magen..och den åtekommer vid minsta brödbit eller pasta bit..så numera är man knappt intresserad av bröd längre som vart min favorit mat hela livet
inte värt det.. Smaklökarna förändras oxå avsevärt...tycker mej känna så fort det är ngt onaturligt som inte kroppen bör ha i sej..provade light saft hos min mor..för skojs skull drack det inte innan heller..men vilket råttgift
Lycka till för vilken väg ni än ska gå
Tycker det funkar bra att äta fisk ägg mjölkprodukter..äter även baljväxter qinoua mm men inte samma mängd som förut och inte till varje måltid.. skulle dock inte kunna börja äta kött igen.. Det absolut bästa hittils förutom viktminskningen..(hade ca 6 kg jag vill få bort ef graviditet) var att få bort ballong magen..och den åtekommer vid minsta brödbit eller pasta bit..så numera är man knappt intresserad av bröd längre som vart min favorit mat hela livet
Lycka till för vilken väg ni än ska gå
barn födda 04/06/08
-
Gäst
T.P skrev:Smaklökarna förändras oxå avsevärt...tycker mej känna så fort det är ngt onaturligt som inte kroppen bör ha i sej
8) Åt dessutom en macka
-
Gäst
Grattis! Det är värt att fira tycker jag! Själv har jag inte hållit på lika länge, men är övertygad om at jag också kommer att fira 1 år, och 2 och 3.... There is no way back!
Till er som läser den här tråden och funderar på att ge det ett försök vill jag bara säga: läs på ordentligt innan! (Känner ni igen den uppmaningen någonstans ifrån?
) Det ÄR en ganska tuff övergång, men den är lättare att hantera om man vet vad som väntar. Och den är väl värd det!
Lycka till!
Pea
Till er som läser den här tråden och funderar på att ge det ett försök vill jag bara säga: läs på ordentligt innan! (Känner ni igen den uppmaningen någonstans ifrån?
Lycka till!
Pea
Grattis på ettårsdagen Maria!
Smaklöksförändringen har jag också märkt! Glassälskare som jag är tänkte jag festa till med lite god glass i helgen, men fy vad konstigt den smakar numera
. Vill ju att den ska smaka gräddigt, vaniljigt, smarrigt... och inte konstgjort! En del av LCHF är ju att äta så naturliga saker som möjligt och - åtminstone för mig - innebär det ekologiskt så långt det går. Och okonstlad, ren mat smakar så mkt bättre! Därför smakar fabriksglass inte fest längre för mig utan mest urk...
Nån här som har en glassmaskin till salu? 8)
Allvarligt talat; hur funkar en sån? Någon som kan rekommendera eller varna för något märke?
Smaklöksförändringen har jag också märkt! Glassälskare som jag är tänkte jag festa till med lite god glass i helgen, men fy vad konstigt den smakar numera
Nån här som har en glassmaskin till salu? 8)
Allvarligt talat; hur funkar en sån? Någon som kan rekommendera eller varna för något märke?
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
-
Gäst
Man BEHÖVER ingen glassmaskin (men om du vill ha en gratis, kan jag ta med vår som står på vinden, ska till Skåne/Malmö i påsk
).
Räcker med en mixer, som fixar frysta bär. Mixa frysta bär, säg 2 dl. Ha i vispgrädde, säg 2,5 dl, och gärna ett par äggulor. Klart! Mmmmmm!!!Den smälter rätt fort glassen, och passar inte så bra att frysa och spara. Dock superenkelt att göra och extremt gott. Vår godaste bärblandning är frysta hallon och fryst mango. Har också hört att man kan frysa in bananbitar och göra på samma sätt. Om man gillar yoghurtglass, så tar man yoghurt istället för grädde.
Man kan också göra chokladglass på samma sätt, men den måste man frysa in. DÅ smälter man mörk choklad, 100g, i vattenbad. Rör i 2 äggulor. BLanda ner i 3 dl lättvispad vispgrädde. Häll upp i portionsformar/glass/koppar. Om du ställer den i kylen blir chokladmousse, i frysen glass.
Räcker med en mixer, som fixar frysta bär. Mixa frysta bär, säg 2 dl. Ha i vispgrädde, säg 2,5 dl, och gärna ett par äggulor. Klart! Mmmmmm!!!Den smälter rätt fort glassen, och passar inte så bra att frysa och spara. Dock superenkelt att göra och extremt gott. Vår godaste bärblandning är frysta hallon och fryst mango. Har också hört att man kan frysa in bananbitar och göra på samma sätt. Om man gillar yoghurtglass, så tar man yoghurt istället för grädde.
Man kan också göra chokladglass på samma sätt, men den måste man frysa in. DÅ smälter man mörk choklad, 100g, i vattenbad. Rör i 2 äggulor. BLanda ner i 3 dl lättvispad vispgrädde. Häll upp i portionsformar/glass/koppar. Om du ställer den i kylen blir chokladmousse, i frysen glass.