Folk födda våren 2006!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Ewa

Inlägg av Ewa »

Nu har jag en glad Disatufsa här hemma. Från att ha vågat sig på några steg åt gången, men mest krypit, är hon från och med idag en liten upprest dam. Och tänk vad mallig man kan vara då! Och man kommer dessutom åt att damma nästan överallt :D :wink:!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Cool tjej!! :D
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Tuva hade ettårskalas i söndags. Jättekul faktiskt! Det kom nästan 35 personer... med ännu fler presenter :roll: Sån tur var så var det mycket kläder och inte en enda låtande leksak (mamma säger YIPPIEE!!).
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Grattis till lilla Tuva. Och lilla Disa hälsar att saker som man "helv" kan få att låta är bland det bästa som finns :lol:. Mamma kan skaffa öronproppar :wink:! Eller göra som mamma - dvs bara tillåta dem på ensamleken 8)...
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
jennie27

Inlägg av jennie27 »

:D Hej vårhälsningar från Vilhelm som idag gjorde rundkrypningsdebut på nya tomten i nya galonisar. Inte för att det regnade men vad sätter man på de som inte går när en vårfuktig gräsmatta ska undersökas?

Hunden blev tokglad när lillhusse till sist kom ner i gräset han också. :D Varenda pinne han tog i kom hon snabbt och drog ifrån honom - i något slags hopp om att han skulle hålla emot så det blev dragkamp :roll: :roll: Hunden 36 kg mot Vilhelm 10,5? :roll: Mamma är glad att han släppte lättvindigt. Vilhelm har ju kategoriskt vägrat krypa i overall eller termobyxor och var mäkta nöjd över sin nya rörelseförmåga. Avsmakade fjolårskottar, barr, gräs, lekakulor han hittade i en planteringskruka mm.

Jo vet inte om det är värt att berätt men han tog ett steg i förrgår men satte sig snabbt när han insåg vad han höll på att göra. :shock: Näääästan där men inte riktigt! :wink: :lol:
En goding till son född 0603 :heart:
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

hmmm... :idea: galonisar kanske borde vara ett bra inköp... *funderar*
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Ewa

Inlägg av Ewa »

javisst är galoniserar toppen - oumbärligt om man bor i en lerpöl som vi gör halva hösten och våren :roll:!
Sarika

Inlägg av Sarika »

skulle inte klara mig utan galonisar. bara att skölja av på kvällen :lol: :thumbsup:
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Tuva har nu köpt ill-gröna galonisar med rosa prickar på från Lindex. :D Hon valde själv, kan man säga, för när jag tog fram just dessa så ville hon hålla i dem och vägrade släppa. :lol:

Åkte till mina föräldrar som har en underbar trädgård och provade dem. Tuva ville dock inte krypa, men hon älskade att gå omkring och hålla i mina händer (ajaj i ryggen). Hon kiknade av skratt åt hunden som fick tokfnatt över en pipis. Ni har vä sett en hund med tokfnatt? Han sprang runt runt med svansen mellan benen och gjorde snabba svängar precis framför oss. Jätteroligt och busigt tyckte Tuva. :D
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej!
:D Här vet vi PRECIS hur en hund med tokfnatt - eller tokryck - ser ut! Vår är expert på det! :lol: :lol: Hon kan dock skrämma slag på besökare när hon får dessa ryck pga sin storlek! 8) Maken kusin påstod att det såg ut som om hon plötsligt nosat upp en hög LSD i gräsmattan och sedan farit iväg! :lol:
Fast vår hund har kul utan droger.... 8)
En goding till son född 0603 :heart:
Sarika

Inlägg av Sarika »

Här vet vi också hur tokfnatt ser ut :lol: Kusinerna har hund! Men måste erkänna att första gången jag såg det så undrade jag lite vad är det som tagit åt henne :shock: :lol:

Snart så går lilleman helt själv, det är nog inte långt kvar och min mamma rygg bara längtar. :wink: Nu kan han parera, när han tar sina steg, om han råkar vingla till. Och han är så stolt när han gått sina 6-7 steg :lol:

Åka rutschkana är nu lillemans favorit. Han kryper upp själv på trappen backar sedan och vänder sig om och sitter still och lutar sig sedan framåt och åker iväg och så tar jag emot. Har nog aldrig sett en gladare unge :lol: han kommer ned med ett sånt flin.

:lol:
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Gäst

Inlägg av Gäst »

Grattis alla nyblivna ettåringar :!: :heart:

Anton firade ettårsdag i fjällen, med tårta som han åt själv med tårtspaden. Dessutom lyckades han med konststycket att klättra från golvet, via en stol, upp på köksbordet där det låg ett par mobiltelefoner. En chockad pappa fann honom lyckligt knappande och sugande på fasters mobil efter 30 sekunders obevakad stund.

Så, vi hade en skön födelsedag i fjällen. Mamman och pappan var lyckliga att så få presenter gavs. Det blev ett underställ, ett par sköna fleecevantar, två böcker, ett pussel och ett par solglasögon. Vi bävar nu för påskafton :lol: då morföräldrarna och mostrarna och morbror ska besökas, samt helgen efter då det blir ettårskalas för några små vänner. Fattar inte hur han kan ha så många leksaker, vi köper verkligen inte något alls till honom. Var kommer dom ifrån???

Jennie27: Pussa din väldigt söta Vilhelm 10 gånger extra från mig. Han var ett bra Antonsubstitut när jag saknade honom för mycket i Gastsjön. Minns särskilt när Vilhelm satt febervarm i min famn på farstubron, och vi busade. Vilka leenden trots sjukdom! Och det skulle vara väldigt skoj att träffas vid ett mindre hektiskt tillfälle än Gastsjön!! Tror att Anton och Vilhelm skulle leka fint ihop!
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej alla dryga 1-åringar som börjar närma sig 18-månadersstrecket vad det lider :D!

Jag har ju tidigare i den här tråden beskrivit min goa lilltufsa som en liten hund. Och det stämmer fortfarande in lite FÖR väl :roll: - förutom att hon inte skäller då, förstås.

Och jag undrar lite om den där orala perioden NÅGONSIN ska gå över. Jag höll ju då på att säga att "inte brukar man precis se vuxna som går omkring och smakar på allt - så någon gång ska det väl ge sig". Men då berättade en god vän om en kompis som så långt upp som i tonåren stoppade precis ALLT i munnen... :shock:

Detta är inget direkt bekymmer - förutom att man alltsom oftast hittar henne raklång på marken när hon vill slurpa i sig vattnet ur vattenpölarna och omöjligt går att lära att man kan använda både näsa och händer när man umgås med blommor. Är det någon annan här som känner igen att det hållit i sig så här länge? :-k
marie-d

Inlägg av marie-d »

Min äldsta höll på länge och stoppa saker i munnen såväl ute som inne.
Lilla gör det också men inte riktigt lika frekvent.
Det brukar kunna hålla på till dryga 1,5år sen tycker jag det verkar som det avtar. Det är förstås individuellt.
Men det är inte klart vid 1 även om de undersöker sakerna mer och mer med händerna.
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
Ewa

Inlägg av Ewa »

Tack Marie-d :D! Ja, jag skrattade lite när jag läste i någon föräldratidning att vid 1 år undersöks det mest med händerna. Inte i detta huset :lol: - ännu...
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"