Har någon något tips på hur man får en 5-åring att klä på sig själv i rimlig fart?
När vi ska iväg någonstans, eller bara ut på gården, så tar det minst en halvtimme innan båda barnen har fått på sig ytterkläderna. Det är väl en sak om man bara ska ut och leka, men värre när man ska till dagis/tandläkare/gympa mm.
Båda två kan mycket väl klä på sig själva, men det går så otroligt låååångsamt, speciellt för 5-åringen.
Jag håller på att bli galen av att höra mig själv tjata som en papegoja hela tiden. Det känns inte alls rätt, men hur ska jag bära mig åt
Min egen mamma som är en mycket redig kvinna tycker att jag ska visa vem som bestämmer (dvs brotta på kläderna..), men det känns inte ett dugg kul att alltid bråka till någon (barnen eller kanske jag) nästan grinar... Speciellt när jag vet att de faktiskt kan själva!
Jag har för mig att i BB står det något i stil med att man kan säga "OK, om du inte vill klä på dig så får du stanna inne och gå miste om detta". Men ofta måste man ju iväg!
Jag kan väl inte vara ensam om detta
Jag har lånat ut min BB till en "bättre behövande", men nu måste jag nog kräva tillbaka den igen!
Tacksam för tips!