Nu måste jag ha hjälp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
tröttjohanna

Inlägg av tröttjohanna »

Hej alla snälla hjälpare!

Konstigt nog har han nu börjat sova ungefär till halv sju helt av sig själv så jag har inte provat råden, än. Jag lägger honom lite tidigare nu så att han sover 11 timmar och det fungerar bra, han är pigg på morgonen och så sover han igen efter två och en halv timme. Känns väldigt skönt, var beredd på massa skrik men han rättade sig själv innan vi hann börja, men ska han råden i minnet ifall det börjar krångla senare. Jag har faktiskt också för det mesta struntat i att ramsa direkt jag hör honom eftersom det ofta tenderar att han bara blir ännu mer arg och börjar skrika mer. Bättre att låta han va, och sen vid kris handlar jag.

Jag är så glad att vi har lyckats med kuren, ska kanske skriva det i livet efter kuren-länken också?! Det kan ju fortfarande krångla ibland, men det är inget mot alla nattvak tidigare. Nå, tack alla för hjälp och Anna för kuren! Alla vi känner är så förundrade över att han nu sover, och det är så kul att lägga honom när han somnar bums, min mamma höll fortfarande på för några år sen och sövde min lillasyster, då 10 år! Det vill jag inte vara med om... så thank you all!!! :D
Johanna
mamma till Filip född maj -06
tröttjohanna

Inlägg av tröttjohanna »

Jag igen.. =) Läste i livet-efter-kuren att de flesta har 12-timmars nätter.. vi har bara 11... :oops: Tror ni att jag måste kura honom till att sova 12 timmar på natten, jag är nog rätt nöjd med nuvarande 11 timmar och sen sover han ca 2,5 timmar på dagen, och han är 10-månader. Ibland har han sovit lite mindre på eftermiddagsluren, som vanligtvis blir en timme (vet att det inte är naturligt sömnrytmpass, men 1,5 timmar är för länge och 45 min känns för lite, även om han ibland vaknar efter 45 min). Så totalt blir det 13-13,5 timmar per dygn, det står ju 14 men jag har tänkt att en halvtimme hit eller dit. Tänker jag helt galet? Han verkar verkligen pigg när han vaknar halv sju på morgonen och är stört omöjlig att lägga igen. Det är klart vi skulle kunna låta han skrika men det känns onödigt. Eller vad säger ni andra`?
Johanna
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Johanna :D

Jag har alltid haft 11-timmars nätter, och det har funkat hur bra som helst :!:

/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
tröttjohanna

Inlägg av tröttjohanna »

Skönt!! :D
Johanna
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"