ADHD/Existerar väl ej, men hur hjälpa?

Samtalsforum med barnen i fokus
silver

Inlägg av silver »

Ok Åsa.

Inget mer förlåt !!!! :oops: :wink:

Tack för klara och genomförbara tips.
Children is said to be the angels, infact, nothing among the utterances allowed to man is felt to be so divine. It brings us near to the infinit.
silver

Inlägg av silver »

Ok Åsa.

Inge mer förlåt!!! :oops: :wink:

Tack för enkla och genomförbara tips. Jag ska börja med en gång.
Children is said to be the angels, infact, nothing among the utterances allowed to man is felt to be so divine. It brings us near to the infinit.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej Silver!

Vilka underbara svar du fått :!:
Jag ska därför inte skriva mer.. :wink: .. jag vill bara säga att du är en underbar mor som tar tag i situationen på detta sätt!

Det är en ära att få följa din/er resa :heart:

/Fjällmor
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack för dina varma ord. Jag är så glad att du uppenbarligen känner ett stöd, men kanske och förhoppningsvis ett annat och mera konstruktivt stöd än det mera gängse stackars-dig-styrkekramiga.

Vi finns för dig :!:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart: =D> =D> =D>
silver

Inlägg av silver »

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :oops:

Glad!! och rörd. Äntligen vet jag det blir bra.

Tusen tack.
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D Åsa - vilken klippa du är! =D> :heart:

Och Silver, vilken fantastisk mamma du är och vilket jobb du gör! :thumbsup: :heart:

(Varje gång jag läser såna här trådar så blir jag skräckslagen över att cyberrymden ska äta upp forumet :shock: :lol: )
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Mindy skrev: (Varje gång jag läser såna här trådar så blir jag skräckslagen över att cyberrymden ska äta upp forumet :shock: :lol: )
hu.. :shock: DET kallar jag mardröm 8-[

Silver :!:
-visst rapporterar du...? [-o<

Vi finns här!

/Fjällmor
silver

Inlägg av silver »

Vad är det här med att vara förälder egentligen.... :roll: Varför måste man inte ta "körkort" ??? När så mycket annat här i livet är kontrollerat organiserat och säkert.... :-({|=
Tänk vad mycket vi (jag ) kan förstöra.... :cry:

Jag tror ni anar vad som hänt.............. :heart: :heart: :heart: :heart: :lol: jag har fått tillbaka mitt lilla underbara glada (mkt skratt) :heart: barn som numera sprudlar av livsglädje. Och detta bara på en vecka............... :thumbsup:

Jag har följt ALLA era råd, och min älskade dotter ÄTER, och skrattar vid matbordet, INTE magont! Hon vill tillochmed ha MER!!! Hon ser faktiskt lycklig ut. (Det gör säkert jag med när jag ser på henne, vilket jag gör hela tiden. Jag är så glad. Hon hjälper till massor och älskar sina "uppgifter". Hon vågar ta sig förbi lillebror och ta kontakt med mig, för oj vad snabbt hon förstod att jag FANNS där för henne hela tiden. :wink:

Hon är så glad över att vara hemma, :heart: :heart: :heart: Och hjälper mig stolt med lillebror. Idag turades vi om att lägga honom på kudden för att träna "sova själv". Det gick jättebra! Och hon strålade.

Strikta rutiner (hänger på kylskåpet så jag inte glömmer). Och jag har fått AVLASTNING hemma! Jag skakar mitt huvud och kan inte förstå hur detta kan ha gått mig förbi........... VAD HAR JAG SYSSLAT MED? Förbannade själviske konstnär.
:cry:

Jag är glad och lycklig över att ha båda barnen hemma. Tänk...jag som känt stress och oro såfort jag fått för mycket. (Ofta). Nu flyter det. Min dotter får krypa upp hos mig när hon vill, vi läser bok eller bara pratar...nära.
Och lillebror får leka själv. (omvänt för henne). Han leker bra själv, men jag ska inte glömma honom...jag lovar.

Idag var vi hos barnpsyk igen för näst sista gången. Ska ha uppföljning om några månader. Jag ifrågasatte faktiskt våra tider med henne, och undrade varför hon och bvc inte talat klarspråk med mig, jag som så länge har sökt hjälp. Alltså, det var ju så solklart varför hon mår som hon mår. Jag berättade om Er och Anna W. och hon tog det bra, men menade på att alla inte klarar så rak kritik.. -för tusan, vi vill väl våra barns bästa och vi måste ju kunna ta kritik! Hur ska vi annars bättra oss???
Jag förstår inte. Min dotter kunde fått hjälp för 2 år sedan.......

:cry: :cry: :cry:

Hon sa dock att jag inte skulle lägga så mycket skuld på mig själv. Klart jag gör, jag är ju hennes mamma, det är ju mitt (pappas) ansvar att hon mår bra.
Jag är ARG på mig själv. [-( :x . Men jag läste i ett annat inlägg där Anna skrev att barn förlåter...eller något sådant. Jag hoppas det. Och det verkar ju faktiskt så. Hon börjar nog ANA hur mycket jag älskar henne och vill henne väl. Inget annat betyder mer.

Kan jag tacka er mer.... Ni har gett oss det bästa av er själva, det kommer förändra världen. O:)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:( :D :( :D :heart: :!:
TACK för en underbar tråd :heart:
Vilken oerhört stark människa du är :!:
Nu somnar jag gott :!:
Varma kramar till er :heart:
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ÅH!!!

Vilken lycka, vilken glädje, vilka tankeväckande ord du skriver.. De kommer hjälpa så många.

Du är så klok :!:

Jag instämmer med Mias ord ovan,
nu kan jag sova gott inatt..

\:D/ :heart: =D>

Kram!
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag sitter här och läser med vidöppen mun och tror knappt att det är sant! Vad FANTASTISK du är! Visst har det varit rak kritik här, och du har haft modet att införliva den i dig själv och göra det allra bästa av den!!

Om barnpsyk tänker jag :cry: :cry: . Jag har tyvärr själv fått erfara att blir stjälpt snarare än hjälpt under en (kortare) period av mitt mammaliv, av det som skulle vara barnexpertis. Det har fött en ilska i efterhand, men det får man försöka skaka av sig för sin egen skull. Vad modigt att du ifrågasatte dem!

Lycka till nu. Vi finns här om det dyker upp frågor på vägen!

Stor kram från Åsa
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Och jag fick börja dagen med att gråta MASSOR av glädjetårar :cry: :cry: :heart: :heart:

Tyvärr är det så att många inte klarar av RAK kommunikation och kritik och jag är bara SÅÅÅÅÅ imponerad av dig och du skall veta att det är ALDRIG för sent att "backa bandet" som AnnaW säger. Detta är det absolut vackraste beviset jag har hört på just det. :D :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Åh, jag blev helt tårögd. Tack snälla silver för att du är så ärlig och rättfram och delar med dig!

Och, glöm inte att bandet går att backa! Glöm istället ditt dåliga samvete och se bara till nuet och framtiden! Det GÅR ju inte att gråta över spilld mjölk, du vet! :heart:
blomman

Inlägg av blomman »

Här sitter också jag helt tårögd!
Jag tycker också att du bara ska se framåt och njuta av hur ert liv är nu!
Istället för att känna skuld över hur "fel" du gjort, gläjds över hur "rätt" ni gör nu tillsammans!
Du är väldigt stark!
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"