Hittar inte heller artikeln igen tyvärr
Detta är det jag har kvar i mailet jag fick:
"Lactobaciller lindrar kolik
Tremånaderskolik är vanligt hos spädbarn från en till två veckors upp mot tre månaders ålder, därav namnet. Italienska barnläkare har visat att man kan lindra kolik med hjälp av lactobaciller."
Jag har nu när Tor är 4 månader i lite "lactiplus" som finns i hälsokosten i hans kvällsflaska då jag inte vet vart man hittar dessa droppar. Det funkar för oss men är inte vetenskapligt.
Annars har jag nog givit dig alla mina tips som jag har i din andra tråd.
Kan bara säga att jag inte har eller ännu börjat äta allt än, men jag har också skrivit innan att antingen får man ta bort typ allt i kosten eller inget för tiden det tar att ta reda på vad de får ont i magen av tar längre tid än det gör för det att växa bort...
Vill du förkovra dig i maten man äter, kanske du finner denna artikel intressant också:
http://www.babycenter.com/expert/baby/p ... 20262:9814
Lite brottstycken
"Mothers report that babies most often object to chocolate; spices (cinnamon, garlic, curry, chili pepper); citrus fruits and their juices, like oranges, lemons, limes, and grapefruit; strawberries; kiwifruit; pineapple; the gassy veggies (onion, cabbage, garlic, cauliflower, broccoli, cucumbers, and peppers); and fruits with a laxative effect, such as cherries and prunes.
A daily cup or two of coffee is fine, but too much caffeine can interfere with your baby's sleep or make him fussy. Remember that caffeine is also found in some sodas, teas, and over-the-counter medicines."
"If you think that something you're eating is causing problems for your baby, it's usually something you've eaten two to six hours before feeding. The most common culprits include cows' milk products, followed by soy, wheat, egg, nuts, and corn or corn syrup."
Det blir bättre med tiden och man får vara väldigt uppfinningsrik ett tag, allt från olika ställningar och situationer till vad man äter osv.
Ett tag satt jag på en gymnastikboll, hoppade upp och ner samtidigt som Tor tittade på Simpson och ammade
Så vill man amma får man ibland ha väldigt bra uppfinningsrikedom, det som fungerar en dag fungerar inte nästa osv...
Lycka till nu och kämpa på det blir bättre det kan vi alla intyga, vägen är liksom inte ara rakt fram tyvärr utan en och annan omväg behövs också.