Maltemamman: Vi har använt dem sedan i höstas. Främsta skälet är att barnen, som är mjölkallergiker, har så mycket eksem, så tanken är att långsiktigt bygga upp bättre tarmflora, helt enkelt. Det har alltså inget med magont att göra. Jag kan inte säga huruvida det hjälpt mot eksemen. Ännu

! Lilltösen är finfin i hyn sen vi började använda GalactoBase (kräm på jättenattljusolja) och killen är fin på kroppen men fortfarande jätteproblem i knävecken. Men det här blir ju nu ett annat ämne så jag stoppar där.
Vad gäller kolikdiskussionen, om jag öht ska ge mig in i den, håller jag helt med AW, men med tilägget att kanske 1 av 10-15 av de där kolikfallen kan bero på att man har svårt med mjölkprotein. Symptomen är delvis desamma (om det inte yttrar sig som utslag). Dvs våldsamma kramper och skrik. Men till detta kommer därtill kräkningar som far ut flera meter. Så var det med vår första. Tack vare BB och SM kunde jag utesluta mat- och sömnbrist

(TACK AW! - BVC gav bara rent idiotiska råd - MINDRE mat osv). Sen vi fick klart på vad det var som låg bakom har allt varit frid och fröjd, utom när vi övertalats att göra sk provokation. Kramper, skrik och kräkningar kommer åter bara 1 tim efter provokationerna men efter ett par dagar är allt bra igen.